نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام (آپدیت ۲۰۲۳)

نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام (آپدیت ۲۰۲۳)

نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام موضوعی است که باید آن را بیاموزید و به‌درستی پیاده‌سازی کنید. دلیل اهمیت موضوع آن است که فالوورهای اینستاگرام چیزی بیش از اعداد و ارقام هستند؛ آنها اعضای اجتماع مخاطبان شما هستند. همانطور که می‌دانید، رشد تعداد افراد و فالوور و گسترش اجتماع مخاطبان اینستاگرام شما، کلید افزایش ترافیک و حتی افزایش فروش است.

فهرست مطالب

در این مقاله، ۱۸ روش را بررسی می‌کنیم که امتحان خود را برای به‌دست آوردن فالوورهای بیشتر در اینستاگرام پس داده‌اند. با به کار بستن توصیه‌های این مقاله درباره نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام لازم نیست که از اکانت‌های فیک، حساب‌های اسپم و ربات استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که علاوه بر آنچه در ادامه می‌خوانید، کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ تال گای برای مشاوره درباره نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام در کنار شما خواهند بود.

نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام موضوعی است که باید آن را بیاموزید و به‌درستی پیاده‌سازی کنید.

فالوور اینستاگرام نخرید

وقتی صحبت از نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام به میان می‌آید، باید بدانید که رشد مطلوب، یک‌شبه اتفاق نخواهد افتاد؛ مگر اینکه Lizzo (رپر آمریکایی) در آهنگی از شما نام برده باشد که خب این هم تا حد زیادی غیر ممکن است. اما میانبرهایی مانند خرید فالوور یا ربات‌ها هم راه حل مناسبی برای افزایش فالوور در اینستاگرام نیستند.

خرید فالوور برخلاف شرایط و قوانین و مقررات اینستاگرام است و اگرچه که ممکن است در ابتدا شاهد افزایش فالوور و میزان تعامل باشید، اما در درازمدت به ضرر شما خواهد بود؛‌ اما چرا؟

چون الگوریتم اینستاگرام بسیار هوشمند شده و غالباً تعاملات ساختگی و حساب‌های جعلی را از بین می‌برد. به همین خاطر، زمانی که صحبت از سرمایه‌گذاری روی تعداد مخاطبان می‌شود، رشد ارگانیک راهی است که باید در پیش بگیرید. افزایش فالوور در اینستاگرام از رشد ارگانیک می‌گذرد. این کار ممکن است مدتی طول بکشد، اما جذب فالوورهای باکیفیتی که با محتوای شما ارتباط برقرار می‌کنند و با شما وارد تعامل می‌شوند، ارزش صبر کردن را دارد.

یک برند شخصی و ارزش پیشنهادی قوی داشته باشید

اگر ندانید که یک فروشگاه چه چیزی می‌فروشد، آیا باز هم وارد آن می‌شوید؟ احتمالا نه. خب، همین اصل در مورد اکانت اینستاگرام شما هم صدق می‌کند.

برای تبدیل بازدیدکنندگان صفحه اینستاگرام به دنبال‌کننده، داشتن یک ارزش پیشنهادی واضح، ضروری است. وقتی از ارائه ارزش پیشنهادی مشخص به عنوان نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام  صحبت می‌کنیم، این ارزش می‌تواند هرچیزی باشد؛ نکاتی برای طراحی استایل، نقل قول‌های الهام‌بخش یا محتوای آشپزی. البته، معنی این گفته این نیست که تمام محتوای صفحه شما دقیقاً یکسان باشد.

کریستینا گالباتو که یک تولیدکننده محتواست، توصیه می‌کند که بر روی ۳ تا ۵ ستون محتوا (content pillars) که با موقعیت و جایگاه شما متناسب هستند تمرکز کنید؛ با این کار می‌توانید بدون کاستن از ارزش محوری خود، تنوع ایجاد کنید.

یک فید (Feed) اینستاگرام زیبایی‌شناسانه ایجاد کنید

امروزه، صفحه اینستاگرام شما تقریباً حکم رزومه، نمونه کارها و وب‌سایت شما را دارد که همه در یک جا جمع شده‌اند. با اینکه نیازی نیست اینستاگرام،‌ یک تصویر بی‌نقص از شما و فعالیت‌های‌تان ارائه کند، اما مخاطب برداشت اولیه‌ای از آن دارد که هنوز هم بسیار مهم است؛ از این جهت که در صفحه شما باقی بماند و تبدیل به فالوور شود یا نه. در نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام این نکته هم اهمیت اساسی دارد.

در چند ثانیه‌ای که‌ برای معرفی خود و انتقال شخصیت برندتان در اختیار دارید، این زیبایی‌شناسی قوی اینستاگرام است که می‌تواند تفاوت بین بازدیدکننده‌ای باشد که فالو می‌کند، یا از صفحه شما خارج می‌شود. یعنی زیبایی‌شناسی قوی اینستاگرام شماست که بازدیدکننده را به فالوور تبدیل می‌کند.
برای ایجاد یک هویت بصری که از ظاهر و حس برند شما پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از برنامه‌ریزهای فید اینستاگرام مانند Later’s Visual Planner استفاده کنید:

برای ایجاد یک هویت بصری که از ظاهر و حس برند شما پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از برنامه‌ریزهای فید اینستاگرام مانند Later's Visual Planner استفاده کنید

به این ترتیب می‌توانید ببینید که پست‌هایتان به‌طور کلی چگونه به نظر می‌رسند و در زمانی که شخصی وارد پروفایل شما می‌شود، چه تاثیری روی او می‌گذارند. این یک دستور‌العمل عالی برای رشد در این پلتفرم است و به افزایش فالوور در اینستاگرام شما کمک زیادی می‌کند.

بایو (Bio) اینستاگرام خود را بهینه کنید

بیو شما یکی دیگر از موضوعات مهم در نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام است. بیوگرافی اینستاگرام شما اغلب اولین نقطه تماس برای بازدیدکنندگان جدید است و آن را به فرصتی عالی برای برقراری ارتباط مستقیم با شخصیتتان و هر آنچه ارائه می‌دهید، تبدیل می‌کند. فقط با استفاده از ۱۵۰ کاراکتر، نقاط مهم بیوگرافی خود را کوتاه، شیرین و مهم‌تر از همه آموزنده نگه دارید.

از این فضا برای صحبت مستقیم با مخاطبان هدف خود از طریق کلمات کلیدی هدفمند استفاده کنید؛ کلماتی که در حین جستجو به کاربران بیشتری دسترسی پیدا می‌کند و به بازتر شدن دید شما در این پلتفرم کمک می‌کند. به عنوان مثال، ببینید که چگونه لورن تویوتا از قسمت نام کاربری، برای دادن اطلاعات بیشتر در مورد صفحه خود استفاده کرده است:

نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام | کپشن‌های خود را متناسب با سئوی اینستاگرام بنویسید

لورن به جای استفاده از کلمه «آشپز»، کلمه کلیدی «آشپز وگان» را برای جذب کاربران از صفحه اکسپلور به حساب خود استفاده کرده است.

بیوگرافی اینستاگرام فقط امکان قرار دادن یک لینک خارجی را می‌دهد، بنابراین برای استفاده از آن استراتژی داشته باشید.

 

کپشن‌های خود را متناسب با سئوی اینستاگرام بنویسید

نمی‌توان از نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام صحبت کرد و به سئو نپرداخت. در اقداماتی که برای افزایش فالوور انجام می‌دهید، باید به سئوی اینستاگرام هم توجه کنید. تا همین اواخر، جستجو در اینستاگرام فقط از طریق هشتگ، تگ مکان، نام کاربری و نام پروفایل امکان‌پذیر بود، اما الان همه چیز تغییر کرده است. اکنون می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی جستجو کنید:

نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام | کپشن‌های خود را متناسب با سئوی اینستاگرام بنویسید

نوشتن کپشن‌های مرتبط و توصیفی با استفاده از کلمات کلیدی انتخابی، می‌تواند به طور جدی بر قابلیت کشف و دیده شدن محتوای شما تأثیر بگذارد و این در حالی است که با اینکه برخی از این کلمات کلیدی می‌توانند از نام، نام کاربری و بیوگرافی یک حساب سرچشمه بگیرند، اما عمدتاً از کپشن‌هایی که شما می‌نویسید، آمده‌اند.

به عنوان مثال، کلمات کلیدی بهترین زمان برای ارسال پست یا best time to post را در نظر بگیرید؛ هنگامی که این کلمه کلیدی در اکسپلور (Explore) اینستاگرام جستجو می‌شود، یک پست مرتبط از حساب اینستاگرام وب‌سایت Later’s دیده می‌شود:

با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و توصیفی در کپشن‌های اینستاگرام خود، به احتمال زیاد در صفحه اکسپلور ظاهر می‌شوید

 

با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و توصیفی در کپشن‌های اینستاگرام خود، به احتمال زیاد در صفحه اکسپلور ظاهر می‌شوید و نگاه‌های بیشتری را به سمت محتوای خود جذب می‌کنید؛ یک بازی برد-برد!

بهترین هشتگ‌ها را برای فالوورهای خود پیدا کنید

استفاده درست از هشتگ‌های اینستاگرام یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که برای توضیح نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام در نظر گرفته می‌شود. این هشتگ‌ها در ابتدایی‌ترین عملکرد خود، نتایج جستجو را در صفحه اکسپلور اینستاگرام بهبود می‌بخشند:

استفاده از هشتگ‌های مرتبط و هدفمند در پست‌ها و استوری‌ها، می‌تواند شما را پیش چشم مخاطبان هدف‌تان قرار دهد، حتی اگر از قبل با صفحه شما ارتباط و تعاملی نداشتند. در مثال زیر می‌بینید که چگونه سارا پالمیرا از هشتگ‌های بسیار مرتبط مانند #SkincareRoutine و #SkincareTips در کپشن خود استفاده می‌کند تا کاربران بتوانند به راحتی محتوای او را پیدا کنند:

نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام | بهترین هشتگ‌ها را برای فالوورهای خود پیدا کنید

  • نکته: ابزار هشتگ اینستاگرام Later’s، با پیشنهاد هشتگ‌های مرتبط، به شما کمک می‌کند تا گزینه‌های بهتری برای هشتگ‌گذاری پیدا کنید. این ابزار، ۳۰ هشتگ مرتب‌شده و مرتبط را به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید به کپشن پست خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: هشتگ چیست | راهنمای کامل استفاده از هشتگ در اینستاگرام

یک برنامه منظم برای انتشار پست اینستاگرام داشته باشید

وقتی صحبت از نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام به میان می‌آید، «داشتن ثبات» یک نکته کلیدی مهم است. وب‌سایت Later.com بیش از ۲۲ میلیون پست فید اینستاگرام (تصاویر، ویدیوها و reelها) را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا بفهمد که چگونه فرکانس ارسال، بر نرخ دسترسی و میانگین تعامل تأثیر می‌گذارد. آیا می‌دانید یکی از نکات اصلی چه بود؟

اگر می‌خواهید به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید، انتشار ریل‌های بیشتر، همراه با هشتگ مؤثر و استراتژی کلمه کلیدی یکی از بهترین استراتژی‌ها خواهد بود.

با این حال، در نظر داشته باشید که ایجاد محتوای باکیفیت که ارزش واقعی را برای مخاطبان شما به ارمغان می‌آورد، همیشه باید بر کمیت برتری داشته باشد. اگر این نکته را در نظر داشته باشید، می‌توانید مطمئن باشید که نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام را می‌دانید.

مناسب‌ترین زمان را برای انتشار پست‌های خود در اینستاگرام پیدا کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، ایجاد محتوای ثابت در اینستاگرام بسیار مهم است و برای جذب توجه‌های بیشتر به محتوا، ارسال در زمان مناسب می‌تواند به افزایش ترافیک و مخاطبان جدید منجر شود. به‌طور کلی در سال ۲۰۲۳ بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام ساعت ۴ صبح است (این ساعت به وقت محلی محاسبه شده است).

برای رسیدن به این داده‌ها، وب‌سایت Later.com بیش از ۱۱ میلیون پست جهانی، تصویر، ویدیو، ریل و چرخ و فلک (carousel) اینستاگرام را تجزیه و تحلیل کرد. این بررسی‌ها نشان داد که از دوشنبه تا یکشنبه (بر اساس سیستم کاری در خارج از ایران)، کاربران با محتوای پست‌شده در ساعات اولیه روز، بیش از هر زمان دیگری در تعامل هستند.

به قول یک ضرب‌المثل انگلیسی، «پرنده سحرخیز، کرم را می گیرد.»
با انتشار پست‌ها در ساعت‌های ابتدایی روز، حساب‌های اینستاگرامی کمتری وارد رقابت می‌شوند. این در حالی است که صاحبان اکانت‌های سحرخیز، از ترافیک اولین اسکرول‌های روز کاربران هم بهره می‌برند؛ حتی اگر چند ساعت پس از اشتراک‌گذاری پست باشد..

اطمینان حاصل کنید که محتوای اینستاگرام شما در دسترس است

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، حدود ۲.۲ میلیارد نفر از افراد دچار اختلال بینایی یا نابینایی هستند. بنابراین، اگر در استراتژی شبکه‌های اجتماعی خود دسترسی را در اولویت قرار نمی‌دهید، محتوای خود را از داشتن تعامل با بازدیدکنندگان، مشتریان یا داشتن ارتباطات محروم می‌کنید و این اشتباهی است که نباید در نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام نادیده گرفته شود.

در ادامه، ۵ راه برای دسترس‌پذیر کردن بیشتر حساب اینستاگرام را بر می‌شماریم:

  1. اضافه کردن زیرنویس یا پوشش متنی به محتوای ویدیویی (از جمله استوری‌ها و ریل‌های اینستاگرام)
  2. نوشتن متن جایگزین (alt text) توصیفی برای پست‌های اینستاگرام
  3. بیان کردن جزئیات بصری در طول استوری‌ها و ویدیوها به صورت کلامی
  4. نوشتن هر کلمه در هشتگ‌های اینستاگرام با حروف بزرگ. این کار به خوانندگان کمک می‌کند تا آنها را به درستی بخوانند
  5. ایجاد محتوایی مناسب برای خوانش در صفحه با محدود کردن استفاده از ایموجی‌ها در زیرنویس‌ها و همپوشانی متن

محتوای فراگیر به این معنی است که افراد بیشتری می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند که این موضوع می‌تواند به تعامل بیشتر، فالوورهای جدید و در کل، تجربه بهتری برای همه در اینستاگرام منجر شود.

با سایر برندها، تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها همکاری کنید

در نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام به همکاری با دیگران هم فکر کنید. مشارکت با اینفلوئنسرها و برندهای همفکر و همسو، یک هک رشد بزرگ است. می‌توانید از همکاری برندها سود ببرید و به مجموعه جدیدی از دنبال‌کنندگان بالقوه دسترسی پیدا کنید. خبر خوب این است که مشارکت به معنای هزینه کردن بودجه‌ای هنگفت نیست؛ برخی از موثرترین مشارکت‌ها ساده و برای دو طرف سودمند هستند.

حتما لازم نیست با اینفلوئنسرهای بزرگ کار کنید تا تأثیر بزرگی بگذارید. میکرو اینفلوئنسرها و نانو اینفلوئنسرها (اینفلوئنسرهای کوچک)، در مقایسه با اینفلوئنسرهای ماکرو (اینفلوئنسرهای بزرگ) نرخ تعامل بالاتری دارند و برای پست‌هایی حمایتی و تبلیغی که منتشر می‌کنند، نرخ پایین‌تری دارند. با این حال، شما باید با تعداد بیشتری از اینفلوئنسرهای نانو یا میکرو کار کنید تا به تاثیری هم‌اندازه با یک اینفلوئنسر ماکرو برسید. بنابراین استراتژی مناسب، به بودجه مورد نظر شما و گستره‌ اهدافتان بستگی دارد.

ساخت Reels در اینستاگرام را شروع کنید

ریل‌های اینستاگرام هنوز یکی از مؤثرترین راه‌ها برای دستیابی به مخاطبان جدید در این اپلیکیشن و از تاثیرگذارترین اقدامات در نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام هستند. برخلاف انواع دیگر پست‌های اینستاگرام (مانند چرخ فلک یا carousels)، ریل یک نقطه مشخص در صفحه اکسپلور و تب آن‌ در قسمت ناوبری فید اصلی دارد که به آن‌ دسترس‌پذیری فوق‌العاده‌ای می‌دهد.

ریل یک نقطه مشخص در صفحه اکسپلور و تب آن‌ در قسمت ناوبری فید اصلی دارد که به آن‌ دسترس‌پذیری فوق‌العاده‌ای می‌دهد.

مانند صفحه For You در اپلیکیشن TikTik، فید Reels هم از کاربرانی که دنبال می‌کنید و هم آن‌هایی که دنبال نمی‌کنید، محتوایی مورد پسند شما ارائه می‌کند که منجر به افزایش تعامل می‌شود؛ یعنی ریل‌هایی که می‌سازید، می‌توانند به‌راحتی از فهرست فالوورهای شما فراتر بروند و به دیده شدن شما و افزایش تعداد فالوورهایتان در اینستاگرام کمک کنند.

برای رسیدن به نتایج بهتر، موارد زیر را انجام دهید:

  • از کلمات کلیدی و هشتگ‌هایی در کپشن‌های ریلز خود استفاده کنید که محتوای ویدیوی شما را دقیقاً توصیف می‌کنند.
  • از صداها و موسیقی‌های پرطرفدار در ساخت ریلز اینستاگرام استفاده کنید.
  • ریل‌های خود را کوتاه و سریع نگه دارید تا کاربران را به دیدن دوباره آن‌ها تشویق کنید.
  • محتوای خلاقانه ایجاد کنید.
  • برای کسانی که ریلز را بدون صدا تماشا می‌کنند، متن روی صفحه اضافه کنید.
  • هدف‌تان فیلمبرداری با کیفیت بالا باشد، به جای آپلود محتوا با واترمارک TikTok.

هایلایت‌های استوری‌های اینستاگرام خود را بهینه کنید

حتی اگر استوری‌ها بعد از ۲۴ ساعت ناپدید شوند، باز هم می‌توانید با ذخیره آن‌ها در استوری هایلایت اینستاگرام خود، آن‌ها را زنده نگه دارید. در نحوه افزایش فالوورهای اینستاگرام، این نکته هم مهم است.

روی استراتژی هایلایت استوری‌های اینستاگرام خود کار کنید، آن‌ها بهترین راه برای معرفی برند شما به دنبال‌کنندگان جدید هستند.

در تصویر زیر می‌بینید که Sephora چگونه از هایلایت‌های استوری اینستاگرام خود برای نمایش پیشنهادات و منابع خود استفاده می‌کند:

نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام | هایلایت‌های استوری‌های اینستاگرام خود را بهینه کنید

ایجاد هایلایت‌هایی با کیفیت بالا می‌تواند به شما کمک کند تا آگاهی از برند خود را افزایش دهید، فالوورهای جدید جذب کنید و باارزش‌ترین محتوای استوری اینستاگرام خود را برای بازدیدکنندگان جدید، به نمایش بگذارید.

میم (Meme) و سایر محتوای قابل اشتراک‌گذاری بسازید

هنگامی که نوبت به افزایش مخاطبان جدید به‌‌صورت ارگانیک می‌رسد، ایجاد محتوای قابل اشتراک‌گذاری نقطه‌ شروع بسیار خوبی است. نقل قول‌های الهام‌بخش، پست‌های چرخ و فلک (carousel) آموزنده و میم‌های متداول، همه قالب‌های قابل اطمینانی هستند. فقط یک پست وایرال کافی است تا به هزاران نفر برسید.

میم‌ها مخصوصاً برای وایرال شدن بسیار کاربرد دارند؛ به‌ویژه وقتی به چیزی که در فرهنگ عامه پرطرفدار است، ارتباط داشته باشد. آن‌ها اغلب خنده‌دار یا هوشمندانه هستند و معمولاً به‌صورت ترکیبی از متن و تصویر (یک عکس، GIF یا ویدیو) ساخته می‌شوند. برای ایجاد یک الگوی رفتاری موفق، سعی کنید تعادلی بین تصاویری که معمولا با آن‌ها کار می‌کنید، احساسات مخاطبان هدف و جایگاه برندتان پیدا کنید.

هرچه محبوبیت میم شما در بین فالوورهای‌تان محبوب بیشتر شود، احتمال به اشتراک‌گذاری آن بیشتر و بیشتر می‌شود!

به محتوای تولیدشده توسط کاربران (UGC) توجه کنید

تشویق کردن اجتماعی که در صفحه اینستاگرام خود شکل‌ داده‌اید، به اشتراک‌گذاری محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC)، یک راه عالی برای افزایش آگاهی از برند و افزایش فالوور در اینستاگرام شماست. به علاوه، پیدا کردن UGC بسیار آسان است! فالوورها می‌توانند از هشتگ برند شما استفاده کرده یا برند شما را تگ کنند.

در نتیجه، هر کسی که یک عکس تولیدشده توسط کاربر را ببیند، یک مسیر آسان برای پیدا کردن حساب اینستاگرام شما را در پیش رو دارد!

  • نکته: همیشه باید از سازنده اصلی اجازه بگیرید؛ حتی اگر آن‌ها این محتوا را با هشتگ متمرکز بر UGC خاص شما مشخص کرده باشند.

یک کمپین هدیه اینستاگرامی اجرا کنید

اگر می‌خواهید نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام را بدانید و دنبال‌کننده‌های خود را به سرعت افزایش دهید، میزبانی هدیه اینستاگرام می‌تواند یکی از موثرترین تاکتیک‌ها باشد.

با استراتژی مناسب، می‌توانید به هزاران دنبال‌کننده بالقوه جدید دسترسی پیدا کنید و در عین حال، حس اجتماعی قوی‌تری در اطراف برند خود شکل دهید. اطمینان حاصل کنید که الزامات ورود واضح و روشنی را تعیین کرده‌اید که اهداف رشد شما را پوشش می‌دهند؛ مانند تگ کردن یک دوست در نظرات، اشتراک‌گذاری در استوری اینستاگرام و دنبال کردن اینستاگرام شما.

هدایای اینستاگرامی زمانی می‌توانند مفید باشند که با مشارکت سازنده یا برندی با مخاطبان هدف مشابه، همراه باشند.

اینستاگرام خود را از طریق کانال‌های دیگر تبلیغ کنید

اگر به دنبال راه‌های بیشتری برای افزایش فالوور در اینستاگرام هستید، تبلیغ متقابل حساب خود در پلتفرم‌های دیگری مانند TikTok را دریابید که محلی عالی برای شروع است. در ابتدا حساب اینستاگرام خود را به TikTok متصل کنید. سپس چند ویدیوی TikTok ایجاد کنید که بازدیدکنندگان را تشویق می‌کنند تا روی لینک پروفایل اینستاگرام شما کلیک کنند.

اگر TikTok بخشی از استراتژی بازاریابی و تبلیغ شما نیست، می‌توانید از طریق وب‌سایت، خبرنامه ایمیل، پادکست یا پلتفرم اجتماعی دیگر، افراد را به اینستاگرام خود هدایت کنید.

شاید برایتان جالب باشد: ۳ روش آسان برای تبلیغات رایگان در اینستاگرام

تجزیه و تحلیل کردن محتوایی که عملکرد مطلوب دارد

وقتی صحبت از نظارت بر عملکرد برند شما در اینستاگرام می‌شود، دسترسی یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که باید در نظر بگیرید. Reach اینستاگرام نشان می‌دهد که چند حساب منحصربه‌فرد پست شما را دیده‌اند و به این ترتیب، از میزان آگاهی و ارزشی که کسب می‌کنید، مطلع می‌شوید.

در نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام به نکات زیر توجه کنید:

اگر یک پست بیشتر (یا کمتر) از حد معمول، اصطلاحا Reach داشته باشد، می‌توانید از آن نتایج به عنوان نقطه دید جدیدی برای پست‌های آینده استفاده کنید.

بررسی کنید که از چه هشتگ‌هایی استفاده کردید؟ آیا CTA (Call-to-Action) در عنوان شما برای ایجاد تعامل بهینه شده بود؟ آیا زمانی که مخاطبان شما بیشترین درگیری و تعامل را داشتند، پستی منتشر کردید؟ آیا چیز متفاوتی در مورد نوع تصاویری که به اشتراک می‌گذاشتید وجود داشت؟

پاسخ این سوالات همان بینشی است که از reach پست خود به دست می‌آورید.

نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام | تجزیه و تحلیل کردن محتوایی که عملکرد مطلوب دارد

با اجتماع هدف خود ارتباط برقرار کنید

و اما در پایان نکاتی در نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام به ارتباط برقرار کردن با مخاطبان صفحه می‌رسیم. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رشد حساب کاربری شما، ارتباط برقرار کردن با فالوورهای خود و ساخت یک جامعه اینستاگرامی فعال است. چه در اینستاگرام تولیدکننده محتوا باشید چه یک برند شناخته‌شده، باید از خود بپرسید: هر چند وقت یک‌بار به پیام‌ها و نظرات پاسخ می‌دهم؟ آیا زمانی را برای تعامل برقرار کردن دائمی از طریق استوری یا لایو اینستاگرام اختصاص می‌دهم؟

برای مثال، الکساندرا نیکولایف (تولیدکننده محتوا) اغلب از استوری‌ها برای پرسش و پاسخ استفاده می‌کند. این کار به او اجازه می‌دهد تا با جامعه اینستاگرام خود در سطح عمیق‌تری ارتباط برقرار کند:

الکساندرا نیکولایف (تولیدکننده محتوا) اغلب از استوری‌ها برای پرسش و پاسخ استفاده می‌کند. این کار به او اجازه می‌دهد تا با جامعه اینستاگرام خود در سطح عمیق‌تری ارتباط برقرار کند

با تعامل، رابطه شما با جامعه اینستاگرامی‌تان قوی‌تر خواهد شد؛ هنگامی که مخاطبانی دارید که به مطالبی که انتشار می‌دهید، اعتماد و اعتقاد دارند، آن‌ها هم محتوای شما را با فالوورهای خود به اشتراک می‌گذارند.

شاید برایتان جالب باشد: ترندهای اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی از ۲۰۲۲ به بعد

در پایان تاکید می کنیم که چیزی به نام موفقیت یک‌شبه در مورد جذب فالوورهای بیشتر در اینستاگرام وجود ندارد، اما با پیروی از ۱۸ نکته و استراتژی بالا، می‌توانید در راه ایجاد یک جامعه مخاطب فعال، قدم‌های حساب‌شده‌ای بردارید.

منبع: Later.com