صفر تا صد ساخت گروه در اینستاگرام

صفر تا صد ساخت گروه در اینستاگرام

ساخت گروه در اینستاگرام در کنار امکان اشتراک‌گذاری پست‌ها و استوری‌ها با دوستان‌تان و چت با آن‌ها، از کارکردهای مهم این پلتفرم شبکه‌ اجتماعی است. با این حال، برخی از کاربردهای این پلتفرم مانند همین ساخت گروه در اینستاگرام چندان شفاف نیستند. اگر به دنبال پاسخ به سوال «چگونه یک گروه در اینستاگرام بسازیم؟» هستید، نکات این مقاله به شما کمک خواهد کرد. علاوه بر این، ترفندهایی هم برای استفاده از گروه‌های اینستاگرام، پیمایش (navigating) در تنظیمات و برخی اطلاعات مفید دیگر را هم می‌آموزید.

دیگر زحمت ارسال هزاران پیام جداگانه را به خودتان ندهید؛ به جای آن، گروه‌های IG بسازید.

شروع ساخت گروه در اینستاگرام

احتمالاً همین الان هم برنامه اینستاگرام را روی گوشی خود دارید اما به یاد داشته باشید که به‌طور مرتب آن را به‌روز کنید. این کار باعث می‌شود که برنامه به‌صورت مطلوب و بهینه اجرا شود. به‌روز‌ بودن این برنامه برای ایجاد گروه در اینستاگرام مهم است. برای این کار از Google Play و Apple App Store استفاده کنید تا هم در زمان صرفه‌جویی شود، هم آپدیت‌های امن را دریافت کنید.

  • نکته: توجه داشته باشید که نسخه مرورگر اینستاگرام از پیام‌رسانی مستقیم (direct messaging) پشتیبانی نمی‌کند، چه رسد به اینکه بخواهید یک گروه در اینستاگرام برای چت بسازید. پیشنهاد می‌کنیم که از استفاده از نسخه مرورگر اجتناب کنید، مگر اینکه نیاز داشته باشید هنگام استفاده از کامپیوتر خود، یک نگاه سریع به پست یا استوری‌ دیگران داشته باشید.

دلیل اینکه معمولاً از گروه‌های اینستاگرام استفاده نمی‌شود این است که اینستاگرام پیدا کردن عملکردها را آسان نمی‌کند. برای یافتن گروه‌ها باید از مراحل یا اصطلاحا حلقه‌هایی (hoops) عبور کنید، اما وقتی این کار را انجام دادید، همه چیز کاملاً ساده می‌شود. برای کمک به شما در این راه و ساخت یک گروه در اینستاگرام، کل فرآیند را گام به گام بررسی می‌کنیم.

شاید برایتان جالب باشد: آموزش گام به گام ساخت اکانت اینستاگرام

ساخت گروه در اینستاگرام چگونه انجام می‌شود؟

خب، اجازه بدهید مستقیم به مسئله بپردازیم؛ برای ایجاد گروه در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه اینستاگرام را در گوشی موبایل اندروید یا iOS خود اجرا کنید.
  2. آیکون Direct Message در گوشه سمت راست بالای صفحه خود را لمس کنید.
  3. آیکون Create Group در گوشه سمت راست بالای صفحه را انتخاب کنید.
  4. لیست پیشنهادی افراد (Suggested list) را بررسی کرده و روی حلقه‌های کنار نام آنها ضربه بزنید تا به گروه اینستاگرام اضافه شوند.
  5. از طرف دیگر می‌توانید با لمس نوار جستجو، نام افرادی را که می‌خواهید اضافه شوند، تایپ کنید؛ این موضوع به خود شما بستگی دارد.
  6. بعد از اینکه که افراد با هر روشی اضافه شدند، روی گزینه Chat در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  7. البته تا زمانی که اولین پیام را ارسال نکنید، گروه اینستاگرام ایجاد نخواهد شد.
  8. سپس می‌توانید نام گروه را انتخاب کنید تا به این ترتیب، سایر افراد از ایجاد گروه در اینستاگرام و پیام‌ها‌ی آن مطلع شوند.

تنظیمات چت گروهی در اینستاگرام

پس از طی مراحل بالا یک IG Group یا گروه در اینستاگرام ایجاد کرده‌اید. بعد از آن می‌توانید بسیاری از گزینه‌ها را بررسی کرده و تنظیمات گروه را تغییر دهید. حتی امکان اضافه کردن اعضای بیشتر را به گروه اینستاگرامی دارید. چگونگی انجام این کار را در ادامه می‌بینید:

  1. برنامه IG را اجرا کنید.
  2. گزینه پیام‌های مستقیم (Direct Messages) را انتخاب کنید.
  3. آن دسته از چت‌های گروهی را که می‌خواهید به آنها دسترسی داشته باشید، انتخاب کنید.
  4. گزینه «مشاهده اعضای گروه» (See group members) را لمس کنید.
  5. به پایین صفحه اسکرول کرده و گزینه Add People (آیکون بزرگ +) را انتخاب کنید.
  6. هر زمان که دوست دارید، اعضای جدید را به‌راحتی و آزادانه اضافه کنید.

علاوه بر موارد بررسی‌شده، شما بسیاری از گزینه‌های فوق‌العاده دیگر را هم در این صفحه خواهید دید؛ مثلا می‌توانید پیام‌ها یا اعضای خاص را بی‌صدا (mute) کنید؛ حتی این گروه اینستاگرام را ترک کرده یا به آن پایان دهید. این گزینه‌ها نزدیک به پایین صفحه تنظیمات چت گروهی، در دسترس شما هستند.

همچنین، یک Tab اشتراک‌گذاری (Shared Tab) وجود دارد که در زیر آن، همه انواع محتوای به اشتراک گذاشته‌شده با گروه اینستاگرام (تصاویر و ویدیوها)، قابل مشاهده هستند. سایر اعضای این گروه در اینستاگرام می‌توانند آزادانه افراد دیگر را هم به گروه اضافه کنند؛ مگر اینکه شما گزینه درخواست تأیید برای عضویت را فعال کرده باشید. در مرحله بعد، شما به عنوان ادمین این گروه اینستاگرام، می‌توانید همه اعضای جدید را قبل از پیوستن به گروه تأیید کنید.

ساخت گروه در اینستاگرام | چت گروهی

گزینه‌های چت گروهی در ساخت گروه در اینستاگرام

چیزی که پیش از این بررسی کردیم، تنظیمات ساخت گروه در اینستاگرام بود، اما در مورد گزینه‌های مختلف چطور؟ چت‌های گروهی در گروه اینستاگرامی تقریباً عملکردی مانند پیام‌های مستقیمی که به یک نفر دیگر ارسال می‌کنید، دارند. شما امکان ارسال فایل‌های صوتی و تصویری (عکس یا ویدیو) را دارید، می توانید اسناد و فایل‌ها را اضافه کرده و استیکر یا پیام ارسال کنید.

علاوه بر این، گزینه تماس‌های ویدیویی با گروه هم در اختیار شماست که البته اگر این تماس‌ها افراد زیادی را شامل می‌شوند، انجام آن را چندان توصیه نمی‌کنیم. توجه داشته باشید که برای ایجاد تماس‌های ویدیویی در گروه اینستاگرامی، به یک اتصال پایدار و سریع اینترنتی نیاز دارید.

احتمالا بعد از پاسخ به سوال «چگونگی ساخت گروه در اینستاگرام»، سوال بعدی شما این خواهد بود که وقتی چیزی را ارسال می‌کنید، چگونه متوجه می‌شوید که کدام یک از اعضا پست را دیده‌اند. پاسخ آن ساده است؛ هر زمان که به اینترنت وصل شوید، گروه ساخته‌شده در اینستاگرام فوراً به‌روزرسانی می‌شود. البته منطقاً برای چت گروهی و همچنین ارسال هر گونه فایل یا عکس در گروه اینستاگرامی که ساخته‌اید، همیشه به اتصال به اینترنت نیاز دارید.

و نکته آخر در رابطه با موضوع ساخت گروه در اینستاگرام این است که شما می‌توانید پیامی را در یک چت گروهی ارسال کرده‌اید، برگشت بزنید و اصطلاحاً Unsend کنید. فقط کافی است انگشت خود را روی پیامی که می‌خواهید حذف شود، چند ثانیه‌ای نگه دارید و سپس گزینه Unsend Message را انتخاب کنید. با این کار، یک انیمیشن جالب پوف (poof) ظاهر می‌شود که نشان از ناپدید شدن پیام دارد.

چند نکته مهم در رابطه با ساخت گروه در اینستاگرام

اکنون پس از ساخت گروه در اینستاگرام، می‌توانید از ارسال پیام به صورت گروهی در اینستاگرام لذت ببرید. البته توجه داشته باشید که یک چت گروهی می‌تواند فقط میزبان ۳۲ نفر در آن واحد باشد. این تعداد باید برای هر گروه بزرگی از دوستان، همکلاسی‌ها، همکاران و مواردی از این دست کافی باشد. از آنجایی که همه افراد در گروه، هر آنچه را که شما ارسال می‌کنید می‌بینند، توصیه می‌کنیم که در مواردی که ارسال‌ می‌کنید، کمی دقت داشته باشید.

اساساً، هر چیزی که در ارسال پیام‌ مستقیم (direct message) در اینستاگرام وجود دارد، در مورد ارسال پیام‌های گروهی هم صدق می‌کند.

از امتحان کردن تمام ویژگی‌های جالب چت‌های گروهی لذت ببرید.

شاید فکر می‌کنید اینستاگرام باید امکان دیده شدن گروه‌ها را به طور کلی بهبود بخشد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها درباره ساخت گروه در اینستاگرام با ما در میان بگذارید و سوالات و ابهامات خود را مطرح کنید.

شاید برایتان جالب باشد: رفع بلاک اینستاگرام | چگونه از ریپورت اینستاگرام خارج شویم؟

سوالات متداول درباره ساخت گروه در اینستاگرام

در ادامه به سایر سوالات شما درباره ساخت گروه در اینستاگرام پاسخ داده‌ایم:

چگونه یک نفر را از گروه اینستاگرام حذف کنم؟

خوشبختانه شما می‌توانید به راحتی هر کدام از اعضا را که می‌خواهید، از گروه اینستاگرام خود حذف کنید. کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1.  وارد گروه شوید و گزینه See Group Members را انتخاب کنید.
  2. به پایین اسکرول کرده و روی آیکون ۳ نقطه کنار نام کاربر ضربه بزنید.
  3. گزینه Remove User را انتخاب کنید.

صفحه Refresh می‌شود و آن عضو، دیگر بخشی از گروه اینستاگرام شما نخواهد بود.

آیا می‌توانم گروه اینستاگرام را ترک کنم؟

بله البته! اگر می خواهید گروهی که خودتان ساخته‌اید یا هر گروه دیگری را در اینستاگرام را ترک کنید، می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید:

  1. وارد گروه را شوید و گزینه See Group Members را انتخاب کنید.
  2. به پایین صفحه رفته و روی ترک گروه (Leave Group) ضربه بزنید.

بعد از این، هیچ اعلانی (notification) از گروه اینستاگرام دریافت نمی‌کنید یا امکان مشارکت در گروه را نخواهید داشت.

منبع: alphr.com