ترندهای اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی از ۲۰۲۲ به بعد

ترندهای اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی از ۲۰۲۲ به بعد

در دنیای امروز می‌توان بدون اغراق گفت که اکثر مردم ساعات زیادی از روز را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. شبکه‌های اجتماعی به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره مردم تبدیل شده‌اند. برخی به قدری به این شبکه‌ها اعتیاد پیدا کرده‌اند که اولین کاری که بعد از بیدار شدن انجام می‌دهند این است که گوشی را برمی‌دارند تا پست‌های جدید این شبکه‌ها را بررسی‌کنند. در این میان، ترندها و مخصوصا ترندهای اینستاگرام و توییتر از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

با توجه به اهمیت رسانه‌های اجتماعی در زندگی افراد، بازاریابان و کسب‌وکارها به امید ارتباط با مشتریان هدف خود به پلتفرم‌های اجتماعی رجوع می‌کنند. با این حال، محتوای موجود در رسانه‌های اجتماعی بسیار زیاد هستند و رقابت بسیار تنگاتنگ در جریان است. بنابراین دیده شدن در چنین فضایی می‌تواند برای شما چالش‌برانگیز باشد، مگر اینکه استراتژی بازاریابی شفافی داشته باشید.

اطلاع از آخرین ترندهای اینستاگرام و هر رسانه‌ اجتماعی دیگری می‌تواند به تقویت استراتژی شما کمک کند و باعث شود که در میان حجم سرسام‌آور محتواها دیده شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ترندها، ادامه این مقاله را مطالعه کنید که در آن به ۱۷ مورد از مهم‌ترین ترندهای اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی پرداخته‌ایم. این موارد را باید برای عملکرد بهتر در سال ۲۰۲۲ و پس از آن بدانید.

شاید برایتان جالب باشد:
۳ روش آسان برای تبلیغات رایگان در اینستاگرام
چرا باید از اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟

اطلاع از آخرین ترندهای اینستاگرام و هر رسانه‌ اجتماعی دیگری می‌تواند به تقویت استراتژی شما کمک کند

۱- محبوبیت TikTok گسترش خواهد یافت

در حالی که ترندهای اینستاگرام همچنان محبوبیت بالایی دارند، TikTok در رتبه‌های بالاتر در حال پیش‌روی است. علاوه بر این، با توجه به این نکته که محتواهای ویدئویی کوتاه‌ پرطرفدارتر شده‌اند، TikTok پلتفرمی ایده‌آل برای استفاده در سال ۲۰۲۲ است.

در طول دو سال گذشته، TikTok تعداد زیادی فیچر و امکانات جدید مثل تبلیغات و نمایه‌های تجاری را راه‌اندازی کرده که به‌طور ویژه برای کسب‌وکارها کاربرد دارد. بنابراین، دیگر صرفاً با پلتفرمی مواجه نیستیم که کاربران جوان حرکات رقص خود را در آن به نمایش بگذارند؛ بلکه قرار است تیک‌تاک به یکی از اصلی‌ترین پلتفرم‌هایی تبدیل شود که برندها می‌توانند از آن برای یافتن مخاطب‌هایی از نسل تکنولوژی استفاده کنند.

۲- شبکه‌های کوچک‌تر برای تبلیغات محبوبیت خواهند یافت

TikTok تنها پلتفرم کوچکی (اگر هنوز هم بتوان آن را اینطور نامید!) نیست که توجه مصرف‌کنندگان و برندها را به خود جلب کرده است. محبوبیت پینترست (Pinterest) و اسنپ‌چت (Snappchat) نیز روزبه‌روز در حال افزایش است.

بر اساس داده‌های به اشتراک گذاشته‌شده توسط پینترست بیزنس (Pinterest Business)، تبلیغات در این پلتفرم می‌تواند در مقایسه با سایر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی بازده تبلیغاتی دوبرابری برای برندها ایجاد کند. گرچه اسنپ‌چت به اندازه فیسبوک و اینستاگرام برای بازاریابی محبوب نیست، اما آمار تبلیغات آن نشان می‌دهد که مخاطبان بالقوه تبلیغات اسنپ‌چت به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته‌اند.

همچنین، با توجه به اعلام اپل (Apple) در اوایل سال ۲۰۲۲ مبنی بر اینکه توانایی فیسبوک برای ارتباط با بخش قابل‌توجهی از کاربرانش را مسدود خواهد کرد، برندها باید سراغ پلتفرم‌های دیگر بروند.

 

۳- گسترش تجارت اجتماعی ادامه خواهد یافت

برندها مدت‌هاست که از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، پینترست و فیسبوک برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند. با این حال، در سال ۲۰۲۲ و سال های پس از آن امکان خرید مستقیم محصولات از طریق رسانه‌های اجتماعی به یک کار عادی تبدیل خواهد شد. روزهایی که فقط برندهای پیشتاز از این رسانه‌ها استفاده می‌کردند گذشته است. در واقع، eMarketer پیش‌بینی می‌کند که ارزش صنعت تجارت اجتماعی تا سال ۲۰۲۵ به ۸۰ میلیارد دلار برسد.

از پست‌های محصولات گرفته تا فروشگاه‌های اینستاگرام، شبکه‌های اجتماعی به‌طور مداوم در حال تکامل هستند تا به پلتفرم‌های خرده‌فروشی تبدیل شوند. برندها و بازاریابان در سال ۲۰۲۲ به استفاده از این موارد و گنجاندن تجارت اجتماعی در استراتژی‌های فروش خود ادامه خواهند داد. بنابراین، هدف شما علاوه بر سوار شدن بر موج ترندهای اینستاگرام و سایر شبکه‌ای اجتماعی باید ایجاد یک تجربه خرید عالی باشد تا مخاطب حتی با چند کلیک بیشتر به وب‌سایت شما هدایت شود.

هدف شما علاوه بر سوار شدن بر موج ترندهای اینستاگرام و سایر شبکه‌ای اجتماعی باید ایجاد یک تجربه خرید عالی باشد تا مخاطب حتی با چند کلیک بیشتر به وب‌سایت شما هدایت شود.

۴- دستیابی به مخاطبان جدید به هدف اصلی تبدیل خواهد شد

بر اساس تحقیقات تکمیل‌شده توسط HubSpot، اهداف اصلی اکثر بازاریابان در سال ۲۰۲۲، دستیابی به مخاطبان جدید، رشد روابط با مشتریان و افزایش خدمات مشتری خواهد بود. پیش از این، اهداف بازاریابان و برندها بیشتر بر افزایش فروش و تبلیغات محصولات متمرکز بود. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که برندها در نحوه استفاده خود از ترندهای رسانه‌های اجتماعی برای حرکت رو به جلو تغییراتی اساسی ایجاد کنند. در حال حاضر، این رسانه‌ها دیگر صرفاً برای تبلیغات به کار نمی‌روند، و برندها از آنها به‌عنوان کانالی برای تقویت روابط عمیق با مشتریان خود نیز استفاده می‌کنند.

۵- محتوای ویدیویی همچنان پرطرفدار خواهد بود

در میان ترندهای اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی، محتوای ویدیویی همچنان یکی از جذاب‌ترین اشکال محتواست. طبق تحقیقات Cisco،‌ هشتاد و دو  درصد از کل محتوای آنلاین در سال ۲۰۲۲محتوای ویدیویی خواهد بود. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که استفاده از محتوای ویدیویی برای حفظ تعامل در رسانه‌های اجتماعی تا چه حد مهم است.

اگر در حال حاضر ویدیو تولید نمی‌کنید، وقتش رسیده که آن را در استراتژی محتواسازی خود بگنجانید. در آینده‌ای نزدیک، ویدیوها بر رسانه‌های اجتماعی تسلط پیدا می‌کنند و کسی که متوجه این موضوع نباشد با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد. با این حال، چیزی که باید در نظر داشت این است که محتوای طولانی دیگر طرفداری ندارد؛ کافی است که به موفقیت استوری‌ها، ریل‌ها و تیک‌تاک نگاه کنید تا متوجه شوید که ویدیوهای کوتاه جذاب اکنون ترجیح مخاطبان هستند.

۶- گفتگو‌های اجتماعی محبوب‌تر خواهد شد

از زمانی که کلاب‌هاوس (Clubhouse) در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد، محبوبیت خیلی زیادی پیدا کرد. در ژوئن ۲۰۲۱، فیسبوک با راه‌اندازی رسمی اتاق‌های صوتی زنده و پادکست‌های خود در ایالات متحده، از همین روند الگوبرداری کرد.

برندها نیز به این ترند علاقه نشان داده‌اند. بیش از ۷۴ درصد کسب‌وکارها در نظرسنجی Hootsuite در سال ۲۰۲۲ اعلام کردند که قصد دارند در سال آینده روی محتوای صوتی سرمایه‌گذاری کنند. همین نظرسنجی نشان داد که میزبانی یک برنامه زنده صوتی به‌عنوان یک رهبر فکری، محبوب‌ترین استراتژی است.

همانطور که گفته شد، در حال حاضر این ترند هنوز توجه کسب‌وکارهای کوچک‌تر را به خود جلب نکرده است، به ویژه با توجه به اینکه نمی‌توان آن را مقرون به‌صرفه‌ترین شکل بازاریابی محتوا دانست. یک کلیپ صوتی شاید ساده به نظر برسد، اما زمان و تخصص زیادی برای ایجاد چنین محتوایی مورد نیاز است.

۷- تبلیغات به یک ضرورت تبدیل خواهد شد

طبق نظرسنجی Hootsuite در مورد ترندهای اینستاگرام و سایر رسانه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۲، بیش از ۴۰٪ پاسخ‌دهندگان نشان دادند که کاهش بازدید (ریچ) ارگانیک و نیاز به هزینه بیشتر برای تبلیغات بزرگترین چالش آنهاست. با توجه به اینکه میانگین بازدید (ریچ) ارگانیک برای یک پست فیسبوک تنها کمی بیشتر از ۵٪ است، تبدیل شدن تبلیغات به یک ضرورت برای کسب‌وکارها کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

۸- واقعیت افزوده کاربرد بیشتری خواهد یافت

رسانه‌های اجتماعی شاهد افزایش پذیرش فناوری‌هایی مانند واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) خواهند بود. با رشد این پلتفرم‌ها، کاربران خواستار تجربه‌های بهتر و جذاب‌تری هستند و این فناوری‌ها می‌توانند این امر را محقق کنند.

گرچه استفاده از واقعیت مجازی در رسانه‌های اجتماعی هنوز در مراحل اولیه است، نمی‌توان در مورد واقعیت افزوده نیز همین را گفت. فیلترهای واقعیت افزوده اکنون در چندین پلتفرم اصلی مانند اسنپ‌چت و اینستاگرام استفاده می‌شوند. این امکان برای تقویت محتوای بصری به اشتراک گذاشته‌شده در رسانه‌های اجتماعی معرفی شده و بسیار پرطرفدار است.

واقعیت افزوده با افزودن عناصر دیجیتال و تغییر ظاهر واقعی چیزها، واقعیت دنیای اطراف ما تغییر می‌دهد. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی موارد استفاده جالبی از این فناوری پیدا کرده‌اند و در سال‌های اخیر آن را به کار گرفته‌اند.

برای مثال، اینستاگرام از واقعیت افزوده برای فیلترهای عکس استفاده می‌کند. همه ما فیلترهایی را دیده‌ایم که می‌توانند عینک آفتابی یا گوش‌های خرگوش روی صورت‌مان قرار دهند؛ و این چیزی نیست جز کاربرد واقعیت افزوده در رسانه‌های اجتماعی.

کاربردهای واقعیت افزوده در رسانه‌های اجتماعی فقط به فیلترهای عکس برای پست‌ها و استوری‌های سرگرم‌کننده محدود نمی‌شود. برندها می‌توانند از واقعیت افزوده برای ارائه تجربه خرید بهتر به مشتریان خود استفاده کنند. استفاده از واقعیت افزوده این روزها برای برندها رایج شده است تا مردم بتوانند محصولات را پیش از خرید امتحان کنند. در واقع، طبق گفته The Drum، واقعیت افزوده می‌تواند نرخ کلیک را تا ۳۳٪ افزایش دهد.

واقعیت افزوده می‌تواند کاربردهای بالقوه زیادی برای برندها داشته باشد و این ترند با تلاش مداوم پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای تقویت قابلیت‌های واقعیت افزوده بیشتر بهبود خواهد یافت. این فناوری بدون شک در چند سال آینده رشد خواهد کرد.

۹- اینفلوئنسر مارکتینگ به رشد خود ادامه خواهد داد

اینفلوئنسر مارکتینگ ترند جدیدی نیست، اما تا مدت‌ها ماندگار خواهد بود.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ ترند جدیدی نیست، اما تا مدت‌ها ماندگار خواهد بود. امروزه رسانه‌های اجتماعی تحت سلطه اینفلوئنسرهایی هستند که برای تبلیغ برندها مبالغ هنگفتی دریافت می‌کنند.

می‌توان از دو بُعد به این موضوع نگاه کرد؛ نه تنها تعداد اینفلوئنسرها در رسانه‌های اجتماعی افزایش یافته است، بلکه هزینه بازاریابی برای اینفلوئنسر مارکتینگ نیز افزایش پیدا کرده است.

سرمایه‌گذاری روی اینفلوئنسرها بسیار ارزان‌تر از اجرای کمپین‌های تبلیغاتی است و در عین حال، نتایج خوبی به همراه دارد. علاوه بر این، اینفلوئنسرها می‌توانند به بازاریابان کمک کنند تا به اهداف بازاریابی متنوعی دست پیدا کنند. هر دوی این دلایل نشان می‌دهند که چرا اینفلوئنسر مارکتینگ تا این حد محبوب شده و به‌طور مداوم قوی‌تر و پرطرفدارتر می‌شود.

بازاریاب‌ها فقط با ۱ یا ۲ اینفلوئنسر همکاری نمی‌کنند، بلکه با شبکه کاملی از اینفلوئنسرهای مرتبط در حوزه‌های تخصصی کار می‌کنند. این نوع اینفلوئنسرها تعامل بسیار بالاتری دارند و هزینه بسیار کمتری دریافت می‌کنند. در آینده، بازاریاب‌های بیشتری از این استراتژی استفاده خواهند کرد و به جای یک سلبریتی، با چندین اینفلوئنسر کوچک‌تر کار می‌کنند.
با این حال، چالش اصلی این است که  اینفلوئنسرهایی با بیشترین هماهنگی با برندتان را شناسایی کنید.

۱۰- استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای خدمات مشتریان افزایش خواهد یافت

رسانه‌های اجتماعی از دیرباز محلی برای ارتباط افراد با یکدیگر و اشتراک‌گذاری عکس و فیلم بوده‌اند. با این حال، از آن روزها خیلی گذشته است و استفاده از رسانه‌های اجتماعی اکنون بسیار فراتر از اینها رفته‌ است.

این پلتفرم‌ها به یک فضایی برای خرده‌فروشی، کشف محصول و حتی کانال ارائه خدمات مشتری تبدیل شده‌اند. بسیاری از برندها از رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان پلتفرم‌هایی برای ارائه خدمات به مشتریان استفاده می‌کنند.

این تغییر به تدریج اتفاق افتاد، زیرا برندها متوجه شدند که بسیاری از مشتریان سعی می‌کنند که در رسانه‌های اجتماعی با آنها ارتباط برقرار کنند. دلیل این اتفاق ممکن است پاسخگو نبودن در کانال‌های دیگر بوده باشد، یا فقط به این دلیل که مشتریان می‌توانستند به شکلی مستقیم با برندها صحبت کنند. برندها نیز به پیام‌های مشتریان خود پاسخ دادند و آنها را به کانال‌‌های مربوط هدایت کردند.

چشمان‌تان را ببندید و به چند سال بعد بروید؛ تصور کنید که تعداد چنین ارتباطاتی چندبرابر شده است. حالا دیگر مشتریان فقط سؤالات یا شکایات خود را در رسانه‌های اجتماعی مطرح نمی‌کنند تا برندها به آنها پاسخ دهند. بلکه این پلتفرم‌ها به یک کانال بزرگ خدمات مشتری تبدیل شده است. در واقع، طبق گفته گارتنر، ۶۰ درصد از تمام درخواست‌های خدمات مشتری در سال ۲۰۲۳ از طریق کانال‌های دیجیتال پیگیری می‌شود.

برای استفاده از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی با این روش «جدید»، می‌توانید الگوهایی برای سؤالات متداول ایجاد کنید و با استفاده از یک ربات چت‌کننده زمان پاسخگویی خود را افزایش دهید.

۱۱- شخصی‌سازی بسیار مهم خواهد شد

شخصی‌سازی یکی از ترندهایی جهانی است که چند سالی است در موردش می‌شنویم. با این حال، در رسانه‌های اجتماعی همچنان مفهوم جدیدی محسوب می‌شود.

استدلال برخی ممکن است این باشد که برندها نمی‌توانند محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را برای مصرف‌کننده‌های مختلف شخصی‌سازی کنند. خب، درست است؛ اما آنها می‌توانند تبلیغات رسانه‌های اجتماعی خود را برای مخاطبان هدفشان سفارشی کنند.

در واقع کسب‌وکارها و بازاریابان از ترند شخصی‌سازی برای ارائه تبلیغات خود استفاده می‌کنند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی این روزها گزینه‌هایی را برای هدف‌گذاری و سفارشی‌سازی پیشرفته به بازاریابان ارائه می‌دهند. به این ترتیب شما می‌توانید تبلیغات مناسب را در زمان مناسب به افراد مناسب نشان دهید.

شخصی‌سازی اکنون به سطحی رسیده است که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی حتی از نوع محصولات مورد علاقه شما نیز باخبرند و تبلیغات محصولات مشابه از برندهای مختلف را به شما نشان می‌دهند.

باور نمی‌کنید؟ یک پست تبلیغاتی را در اینستاگرام خود ببینید. در عرض چند دقیقه، فید شما پر خواهد شد از تبلیغات محصولات مشابه. هرچه بیشتر روی تبلیغات کلیک کنید، اینستاگرام رفتار آنلاین شما را بهتر درک می‌کند؛ و نکته بعدی این است که همه تبلیغات اینستاگرام شما شخصی‌سازی شده و مطابق با سلیقه شما تنظیم می‌شود.

۱۲- محتوای تولیدشده توسط کاربران همچنان محبوب خواهد بود

استفاده برندها از محتوای تولیدشده توسط کاربران، ترند جدیدی نیست، اما همچنان قوی به کار خود ادامه می‌دهد. تنها چیزی که تغییر کرده، میزان کاربرد آن است و بازاریابان بیشتر از همیشه از چنین محتواهایی استفاده می‌کنند.

برخی برندها مانند دنیل ولینگتون (Daniel Wellington)، مشتریان خود را برای تولید محتوا و تگ کردن برند روی پست‌هایشان تشویق می‌کنند تا شانسی برای دیده شدن در این صفحه داشته باشند. برخی دیگر، مانند Olay یا Dove، کمپین‌های بازاریابی مرتبطی اجرا می‌کنند که افراد را تشویق می‌کند تا محتوای تولیدشده توسط خودشان را برای شرکت در کمپین ارسال کنند. برخی از برندها مانند Airbnb کاملاً به محتوای تولیدشده توسط کاربران متکی هستند.

نحوه استفاده شما از محتوای تولیدشده توسط کاربر هرچه که باشد باید جایی برای آن در ترکیب محتوایی خود داشته باشید. محتوای تولیدشده توسط کاربر رایگان است و اعتبار آن بسیار بیشتر از محتوای خودتان در نظر گرفته می‌شود. این محتوا می‌تواند به برند شما کمک کند که قابل‌اعتمادتر به نظر برسد و برای وجهۀ شما معجزه می‌کند. بنابراین، اگر تا به ‌حال در رسانه‌های اجتماعی خود از محتوای تولیدشده توسط کاربر استفاده نکرده‌اید، حالا وقتش رسیده است به یکی از جذابترین ترندهای اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی بپیوندید.

۱۳- هدف‌گذاری محلی رایج‌تر خواهد شد

درست مانند سئوی محلی برای برندهایی که می‌خواهند ترافیک ارگانیک بیشتری داشته باشند، هدف‌گذاری محلی در رسانه‌های اجتماعی هم به کار می‌رود. بسیاری از برندها از هدف‌گذاری مبتنی بر مکان برای دسترسی و جذب افراد از یک مکان جغرافیایی خاص استفاده می‌کنند.

یکی از روش‌های متداول که برندها از طریق آن مخاطبان محلی را جذب می‌کنند، اضافه کردن تگ جغرافیایی (لوکیشن) روی پست‌ها و استوری‌هایشان است. اگر لوکیشنی را به محتوای رسانه‌های اجتماعی خود اضافه کنید، به‌طور خودکار مخاطبان محلی را جذب می‌کنید.

پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام امکان جستجوی پست‌ها از مکان‌های نزدیک یا مکان‌های خاص را فراهم می‌کنند. با اضافه کردن لوکیشن به محتوایی که پست می‌کنید، در نتایج جستجو نشان داده خواهید شد و افراد محلی می‌توانند برند و محتوای شما را پیدا کنند.

هدف‌گذاری جغرافیایی به‌ویژه برای پست‌های تبلیغاتی خوب جواب می‌دهد؛ زیرا این پلتفرم‌ها به شما کمک می‌کنند تا مخاطبان مناسب را هدف قرار دهید. به‌عنوان مثال، اگر از گزینه Boost Post در فیسبوک استفاده کنید، می‌توانید مکان‌های مورد نظرتان را انتخاب کنید. فیسبوک نیز پست‌های شما را به کاربران آن مکان جغرافیایی نشان می‌دهد.

برندها همچنین می‌توانند از هدف‌گذاری جغرافیایی برای شرکت بیشتر افراد در کنفرانس‌های محلی و رویدادهای برندشان استفاده کنند. همچنین می‌توانند با استفاده از فیلترهای جغرافیایی در تبلیغات خود& محتوایشان را trx برای مخاطبان محلی و مرتبط تبلیغ کنند. هدف‌گذاری مکان‌محور در رسانه‌های اجتماعی مزایای زیادی دارد و شما فقط باید بدانید که چگونه از آن استفاده کنید.

۱۴- برندهای بیشتری از ارزیابی اجتماعی استفاده می‌کنند

رسانه‌های اجتماعی معدن طلای داده‌ها و دیدگاه‌هایی هستند که کسب‌وکارها می‌توانند از آنها برای اصلاح استراتژی‌های بازاریابی و آگاهی از برند خود استفاده کنند. با استفاده از ابزارهای ارزیابی اجتماعی (Social Listening) دسترسی به این دیدگاه‌ها برای همه بسیار آسان شده است.

با توجه به سهولت استفاده از مکالمات اجتماعی برای به دست آوردن این دیدگاه‌ها، ارزیابی اجتماعی به همه استراتژی‌های بازاریابی راه پیدا کرده است. داده‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده در نظرسنجی ترندهای رسانه‌های اجتماعی Hootsuite در سال ۲۰۲۲ نشان داد که اکثر پاسخ‌دهندگان احساس می‌کنند که ارزیابی اجتماعی ارزش سازمان آنها را در سال گذشته افزایش داده است.

برندها و بازاریابان از این مفهوم برای موارد مختلف استفاده می‌کنند؛ از درک تأثیر یک کمپین اینستاگرامی گرفته تا درک نحوه بازخورد مردم نسبت به یک برند، می‌توانید اطلاعات زیادی را با استفاده از ارزیابی اجتماعی به دست بیاورید. این امر، ارزیابی اجتماعی را به بخشی جدایی‌ناپذیر از استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی بازاریابان تبدیل کرده است.

ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. بنابراین، با ساختن یک نام تجاری، تگ‌های مرتبط، کلمات کلیدی و هشتگ‌هایی که برای برند شما مهم هستند، این امکان را به شکل آزمایشی امتحان کنید.

با توجه به سهولت استفاده از مکالمات اجتماعی برای به دست آوردن این دیدگاه‌ها، ارزیابی اجتماعی به همه استراتژی‌های بازاریابی راه پیدا کرده است.

۱۵- اینستاگرام و توییتر محبوب خواهند ماند

گرچه TikTok و رسانه‌های کوچکتر مانند پینترست و اسنپ‌چت بر سر زبان‌ها افتاده‌اند، اما اینستاگرام و توییتر در سال ۲۰۲۲ همچنان پرطرفدار خواهند ماند.

در واقع، طبق تحقیقات تکمیل شده توسط HubSpot، توییتر و اینستاگرام به‌طور ویژه برای کسب‌وکارهای تجارت‌ به‌ تجارت (B2B) اهمیت بیشتری پیدا خواهند کرد.

در سال ۲۰۲۲، ۷۰ درصد از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی هاب‌اسپات اعلام کردند که قصد دارند سرمایه‌گذاری خود را در توییتر افزایش دهند، در حالی که ۶۳ درصد از کسب‌وکارهای تجارت‌ به‌ تجارت (B2B) اعلام کردند که می‌خواهند سرمایه‌گذاری بیشتری در اینستاگرام داشته باشند و فقط ۴۹ درصد از این برندها سرمایه‌گذاری‌شان را در فیسبوک افزایش دادند. بنابراین علاوه‌بر دنبال کردن ترندهای اینستاگرام و توییتر برای موج‌سواری، شاید لازم باشد استراتژی خود را هم بازنگری کنید.

۱۶- مسئولیت اجتماعی نقش کلیدی پیدا خواهد کرد

در دو سال گذشته، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها موضوع بسیار داغی بود. در سال ۲۰۲۲، برندها باید همچنان به تعهد خود نسبت به آن پایبند باشند.

برندها باید بدانند که کدام موضوعات اجتماعی برای مخاطبان هدف‌شان بیشترین اهمیت را دارد و سپس وارد عمل شوند. مصرف‌کنندگان در زمینه مسئولیت اجتماعی استانداردهای بالایی را از برندها انتظار دارند و یک حرکت یک‌شبه دیگر کافی نخواهد بود.

۱۷- جوامع رسانه‌های اجتماعی گسترده‌تر از پیش خواهند شد

گرچه این موضوع جدیدی نیست، اما اکنون بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است. جوامع رسانه‌های اجتماعی اساساً گروه‌های اجتماعی هستند که توسط برندها ایجاد می‌شوند تا یک بستر شبکه‌محور را برای مشتریان خود فراهم کنند. این گروه‌ها معمولاً خصوصی هستند و افراد همفکر می‌توانند به آنها ملحق شوند تا در مورد علایق مشترک خود صحبت کنند.

گروه‌های فیسبوک و تلگرام نمونه‌ای بارز از این جوامع هستند. بسیاری از برندها از این گروه‌ها استفاده می‌کنند تا همه مشتریان فعلی و بالقوه خود را گرد هم بیاورند و به شیوه‌ای معنادار با آنها تعامل کنند. اعضای گروه می‌توانند درباره موضوعات مختلف بحث کنند، تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و برای چالش‌های خود به دنبال راه‌حل باشند.

برندها همچنین می‌توانند از جوامع رسانه‌‌های اجتماعی برای معرفی محصولات جدید، بررسی بازخورد مشتریان و به دست آوردن دیدگاه ارزشمند مشتری استفاده کنند.

جمع‌بندی

آنچه گفتیم تنها بخشی از ترندهایی هستند که در سال ۲۰۲۲ و پس از آن رسانه‌های اجتماعی را تحت‌الشعاع خود قرار خواهند داد. با استفاده از این ترندها می‌توانید جلوتر از رقبای خود حرکت کنید.

بزرگترین تغییرات پیش‌بینی‌شده، افزایش محبوبیت TikTok و محتوای ویدیویی کوتاه است. گرچه اینستاگرام و توییتر همچنان پرطرفدار خواهند ماند (به‌ویژه برای مشاغل B2B)، سال‌های پس از  ۲۰۲۲ ممکن است برای شبکه‌های کوچکتر مانند پینترست و اسنپ‌چت سال‌های بهتری باشند. تجارت اجتماعی نیز برای مشاغل تجارت الکترونیک ضروری است.

در پایان به یاد داشته باشید که رسانه‌های اجتماعی فضایی پویا و رقابتی هستند. راهکارهایی که پیش از این جواب می‌داند دیگر حصول نتایج مشابه را تضمین نمی‌کنند. بنابراین، در جریان آخرین ترندها و تحولات پیرامون باشید و از آنها برای کارهای خود در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.

منبع: Influencermarketinghub.com