رفع بلاک اینستاگرام | چگونه از ریپورت اینستاگرام خارج شویم؟

رفع بلاک اینستاگرام | چگونه از ریپورت اینستاگرام خارج شویم؟

اینستاگرام به دلایل مختلفی می‌تواند حساب کاربری شما را به طور موقت بلاک کند. این شرکت برای محافظت از حساب‌های کاربری، محافظت از پلتفرم و ایجاد یک تجربه خوب برای کاربران ممکن است دست به مسدود کردن برخی حساب‌ها بزند. ممکن است شما هم سعی کرده‌ باشید که وارد حساب خود شوید و پیام «حساب شما به‌طور موقت مسدود شده است» را دریافت کرده‌اید. در این مقاله علت‌های دریافت این پیام و نحوه رفع بلاک اینستاگرام در سریع‌ترین زمان ممکن را بررسی می‌کنیم.

همچنین به برخی از فعالیت‌های اکانت می‌پردازیم که اینستاگرام آنها را مشکوک تشخیص می‌دهد و به‌طور خودکار حساب شما را قفل می‌کند.

چرا اکانت اینستاگرام من بلاک شده است؟

اگر اینستاگرام احساس کند که شما خط‌مشی‌های کاربری را نقض کرده‌اید، حساب شما را به‌طور موقت بلاک می‌کند. البته حتی اگر تخلفی هم از شما سر نزده باشد، ممکن است بلاک شوید.

در اینجا به فعالیت‌های رایجی اشاره کرده‌ایم که باعث می‌شوند اینستاگرام حساب کاربری شما را موقتاً بلاک کند:

۱- فعالیت ربات‌گونه

اینستاگرام به دنبال فعالیت‌هایی است که در هر ساعت و در هر ۲۴ ساعت با سرعت زیاد انجام می‌شوند. هر یک از فعالیت‌های زیر اگر با سرعت بیش از حد زیاد انجام ‌شوند فعالیت ربات‌گونه در نظر گرفته می‌شوند و باعث بلاک موقت حساب می‌شوند:

  • فالو / آنفالو به صورت انبوه

یکی از فعالیت‌های عادی در اینستاگرام دنبال کردن یا فالو کردن فرد یا اکانت دیگری است تا آنها هم شما را دنبال (follow back) کنند. برخی با استفاده از این فرصت، صدها نفر را به‌طور هم‌زمان دنبال می‌کنند و هنگامی متقابلاً از طرف آنها دنبال شدند، آن‌ها را آنفالو می‌کنند.

اینستاگرام این فعالیت را ربات‌گونه تلقی می‌کند زیرا افرادی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند متعهدند که با چنین رفتاری از این پلتفرم سوءاستفاده نکنند.

شاید برایتان جالب باشد: ۱۲ ترفند برای جذب فالوور واقعی در اینستاگرام (آپدیت ۲۰۲۲)

اینستاگرام فالو/ آنفالو انبوه را فعالیت ربات‌گونه تلقی می‌کند.

  • لایک / آنلایک کردن مداوم پست‌ها

این رفتار نیز ربات‌گونه محسوب می‌شود. اسکرول کردن فید و لایک کردن چند پست با سرعت متوسط، یک فعالیت معمولی است. با این حال، لایک کردن یا آنلایک کردن به عنوان مثال ۱۰۰ پست در چند دقیقه، تنها توسط یک ربات انجام‌شدنی است.

  • کامنت‌گذاری خیلی سریع

هرچه نظرات بیشتری زیر پست‌های افراد بگذارید، تعامل بیشتری دریافت می‌کنید و در نهایت، دنبال‌کنندگان بیشتری خواهید داشت. کامنت‌گذاری بسیار سریع روی تعداد زیادی پست، از نظر الگوریتم اینستاگرام مصنوعی به نظر می‌رسد.

  • ارسال یک کامنت تکراری برای چندین بار

این کار ارزش چندانی برای پست ایجاد نمی‌کند. همچنین، کاربری که واقعاً از پست‌ها خوشش بیاید چنین کامنتی نمی‌گذارد.

۲- استفاده از برنامه‌های کمکی

استفاده از برخی از برنامه‌ها در پلتفرم اینستاگرام با نقض شرایط همراه است. البته همه برنامه‌ها ممنوع نیستند؛ برای دسترسی برخی برنامه‌ها یک فرآیند تأیید وجود دارد.

با این حال، برنامه‌هایی که به خودکارسازی فعالیت‌ها کمک می‌کنند توسط اینستاگرام ممنوع شده و به راحتی شناسایی می‌شوند. ربات‌ها برخلاف قوانین اینستاگرام فعالیت می‌کنند و هر حسابی که مشکوک به استفاده از آنها باشد بلاک خواهد شد.

۳- دزدیده‌شدن مشخصات حساب شما

هکرها می‌توانند جزئیات ورود شما را با استفاده از یک وب‌سایت جعلی به دست آورند. اگر به طور تصادفی مشخصات اینستاگرام خود را با وارد شدن به یک صفحه ورود که شبیه صفحه ورود به سیستم اینستاگرام است، وارد کرده‌اید، ممکن است اطلاعات خود را لو داده باشید.

از آنجایی که حساب شما در معرض خطر است و هکرها می‌توانند هر کاری انجام دهند، پس احتمالاً کاری کرده‌اند که اینستاگرام مجبور شده حساب شما را بلاک کند.

نحوه رفع بلاک حساب اینستاگرام

برای رفع بلاک اینستاگرام خود با مشاهده پیام «حساب شما به‌طور موقت بلاک شده است» در هنگام ورود، باید فرم «حساب اینستاگرام من غیرفعال شده است» را ارسال کنید:

برای رفع بلاک اینستاگرام باید فرم «حساب اینستاگرام من غیرفعال شده است» را ارسال کنید

۱- وارد فرم گفته‌شده شوید یا عبارت My Instagram account has been deactivated را در گوگل وارد کنید و نتیجه‌ای را که به آدرس فیسبوک هدایت می‌شود انتخاب کنید.

۲- فرم را تکمیل کنید و سپس آدرس ایمیل مرتبط با حساب اینستاگرامی که می‌خواهید آن را رفع بلاک کنید، وارد نمایید.

۳- توضیح دهید که حساب شما به اشتباه بلاک شده است و معتقدید که دستورالعمل‌های کاربری را نقض نکرده‌اید.

۴- پس از تکمیل فرم، روی «ارسال» کلیک کنید.

۵- در نهایت پاسخی را دریافت خواهید کرد که طی آن از شما خواسته می‌شود در حالی که یک تکه کاغذ در دست گرفته‌اید و روی آن کدی را که برایتان ارسال کرده‌اند نوشته‌اید، از خودتان یک عکس بگیرید. عکس شما باید طبیعی باشد و صورت و کاغذ به وضوح دیده شود؛ بدون ویرایش و فتوشاپ. اینستاگرام در این موارد سخت‌گیر است و اگر احساس کند که فرد حاضر در تصویر واقعا شما  نیستید، ممکن است عکس را رد کند.

پس از ارسال عکس، باید کمی منتظر بمانید.
سپس تأییدیه‌ای از اینستاگرام دریافت می‌کنید که می‌گوید حساب شما فعال شده است. زمان تایید ممکن است بین چند روز تا چند هفته طول بکشد.

شاید برایتان جالب باشد: راهنمای گام به گام ۵ روش ساده برای رفع ریپورت تلگرام

سوالات متداول دیگر درباره رفع بلاک اینستاگرام

  • خارج شدن از ریپورت اینستاگرام و رفع بلاک اینستاگرام چقدر طول می کشد؟

طول مدت بلاک موقت به تعداد بلاک‌های گذشته و دلایل آنها بستگی دارد. به طور معمول می‌تواند از چند ساعت تا ۲۴ الی ۴۸ ساعت طول بکشد.

اگر باز هم بلاک شوید، ممکن است مدت آن طولانی‌تر شود. بنابراین، تمام تلاش خود را بکنید تا از رفتار ربات‌گونه خودداری کنید تا این اتفاق برایتان نیفتد.

اگر هنگام تلاش برای ورود، پیام «حساب شما به طور موقت بلاک شده است» را دریافت کردید، فرم « My Instagram account has been deactivated » را تکمیل و ارسال کنید تا در اسرع وقت حساب خود را بازگردانید.

  • آیا اینستاگرام آدرس IP را بلاک می‌کند؟

برخی از پلتفرم‌ها ممنوعیت را بسیار جدی می‌گیرند. آنها فقط به حساب‌ها بسنده نمی‌کنند، بلکه قصد دارند کاربر را به‌طور دائمی بلاک کنند. تنها راه ممنوعیت دائمی یک کاربر، محدود کردن آدرس IP دستگاه آنها است. اینستاگرام هیچ بیانیه رسمی در این زمینه صادر نکرده است، اما بسیاری از کاربران اعلام کرده‌اند که IP آنها مسدود شده است.

اگر اینستاگرام تشخیص دهد که شما شرایط خدمات یا دستورالعمل‌‌ها را نقض کرده‌اید، این IP شما را همراه با حساب‌تان بلاک خواهد کرد.

  • اگر درخواست تجدیدنظر من برای رفع بلاک اینستاگرام رد شد چه کار کنم؟

اگر مراحل بالا را دنبال کردید و اینستاگرام حساب شما را بازیابی نکرد، می‌توانید دوباره درخواست تجدیدنظر بدهید. گرچه این موضوع هنوز تایید نشده است، اما برخی نظریه‌ها وجود دارد که نشان می‌دهد تجدیدنظر دوم یا سوم می‌تواند کارساز باشد؛ زیرا یک بازبین دیگر به پرونده شما رسیدگی می‌کند.

  • اگر بلاک شوم، آیا می‌توانم یک حساب کاربری جدید ایجاد کنم؟

در بیشتر موارد، بله. اما مراقب باشید که ایجاد یک حساب کاربری جدید با نام کاربری مشابه (یا همان نام کاربری قبلی) می‌تواند منجر به بلاک شدن فوری حساب جدید شود.

بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام ساخت اکانت اینستاگرام

ایجاد یک حساب کاربری جدید با نام کاربری مشابه حساب مسدودشده (یا همان نام کاربری قبلی) می‌تواند منجر به بلاک شدن فوری حساب جدید شود.

حرف آخر درباره رفع بلاک در اینستاگرام

هر وقت که اینستاگرام احساس کند کاربر دستورالعمل‌ها را نقض کرده است، حساب اینستاگرام او به طور خودکار بلاک می‌شود. برای ایجاد بهترین تجربه کاربری، اینستاگرام استفاده از اکثر برنامه‌های کمکی را ممنوع کرده است. بنابراین هر حسابی را که رفتار ربات‌گونه یا فعالیت نامنظم از خود نشان دهد مسدود می‌کند.

خوشبختانه، رفع بلاک اینستاگرام با پر کردن یک فرم امکان‌پذیر است. با تکمیل فرم و اثبات اینکه مالک واقعی حساب هستید، حساب شما را در سریع‌ترین زمان ممکن بازیابی می‌کند.

 

منبع: Alphr.com