فروش در تلگرام | ۱۰ روش برای بهینه‌سازی کانال تلگرام

فروش در تلگرام | ۱۰ روش برای بهینه‌سازی کانال تلگرام

فروش در تلگرام نیازمند بهینه‌سازی است. کانال خود را برای کسب‌و‌کارتان بهینه کنید تا فروش محصولات در تلگرام بیشتر شود و درآمدتان افزایش یابد. اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود و کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو، باید ابزاری به نام سئو را به‌کار گیرید؛ اما در کانال تلگرام، این کار کمی متفاوت و البته آسان‌تر است و این موضوع، فروش در تلگرام را برای شما راحت‌تر می‌کند.

یکی از اصول موفقیت در هر کسب‌و‌کاری، ارائه خدمات به‌ دو شکل رایگان و پولی به کاربران است. برای فروش بیشتر محصولات، شما باید در کنار جلب اعتماد مشتری جدید، مشتریان قدیمی خود را هم حفظ کنید. اما در اینجا بحث ما صرفاً در مورد فروش در تلگرام است. برای موفقیت در بیزینس با تلگرام، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید و اگر هنوز کانال تلگرامی برای کسب‌و‌کار خودتان راه‌اندازی نکرده‌اید، نگران نباشید و از همین الان شروع کنید.

در ابتدا اشاره به این نکته مهم، ضروری است که باید تعامل کاربران خود را افزایش دهید. برای رسیدن به هدف فروش در تلگرام می‌توانید یک گروه تلگرامی برای جذب مشتری بیشتر و فروش محصولات بیشتر ایجاد کنید. ما در این مقاله قصد داریم تا ۱۰ نکته برای بهینه‌سازی کانال تلگرام برای کسب‌و‌کار را معرفی کنیم. به یاد داشته باشید که کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ تال گال برای مشاوره و تبلیغات در تلگرام همراه شما خواهند بود.

نظرسنجی تلگرام انجام دهید

یکی از قابلیت‌های جذاب تلگرام این است که می‌توانید در گروه‌ها و کانال‌ها نظرسنجی انجام دهید و رای‌گیری کنید. برای اینکه بدانید مشتریان شما چقدر از محصولات و خدماتتان راضی هستند، چنین نظرسنجی‌های تلگرامی را در کانال خود انجام دهید. نتیجه نظرسنجی این خواهد بود که می‌توانید از میزان محبوبیت خود آگاه شوید و معایب کارتان را بشناسید. چنین شناختی به افزایش فروش در تلگرام کمک خواهد کرد. برای انجام یک نظرسنجی در کانال تلگرام خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. گزینه (@ vote) را در پیام‌رسان تلگرام جستجو کنید.
  2. روی دکمه شروع یا Start کلیک کنید.
  3. در اینجا کار ربات تلگرام شروع می‌شود؛ عنوان نظرسنجی خود را در این بخش وارد کنید.
  4. اکنون گزینه‌های خود را برای نظرسنجی وارد کنید.
  5. پس از تنظیم گزینه‌ها برای نظرسنجی، روی دکمه /done کلیک کنید.
  6. اکنون نظرسنجی شما آماده است و می‌توانید آن را برای کسب‌و‌کار خود و بیشتر کردن فروش در تلگرام به کار ببرید.
  7. اگر نیازی به تغییر نظرسنجی یا گزینه‌های آن ندارید، گزینه انتشار نظرسنجی یا Publish Poll را انتخاب کنید.

فروش در تلگرام | برای اینکه بدانید مشتریان شما چقدر از محصولات و خدماتتان راضی هستند، چنین نظرسنجی‌های تلگرامی را در کانال خود انجام دهید.

برای کانال تلگرامتان لوگو بسازید

همیشه در کسب‌و‌کار خود منحصربه‌فرد باشید! شما باید لوگوی خاص خود را طراحی کنید تا شهرت کسب‌و‌کارتان را بالاتر ببرید. این شهرت، تاثیر زیادی در افزایش فروش در تلگرام شما دارد. هنگام طراحی لوگو از عکس‌های کپی استفاده نکنید و سعی کنید خلاق باشید. برای پیدا کردن عکس‌های باکیفیت و خاص می‌توانید از وب‌سایت‌های زیر استفاده کنید:

  • Unsplash
  • Gratisography
  • Morguefile
  • Pixabay
  • Stockvault
  • Pexels
  • Picjumbo
  • Pikwizard
  • Rawpixel
  • Reshot

در کانال خود محتوای ویدیویی منتشر کنید

همانطور که می‌دانید در کانال‌های تلگرامی محتوای متفاوتی مانند متن، عکس و فیلم وجود دارد. از تمام این نوع محتواها برای بالا بردن فروش در تلگرام خود استفاده کنید. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که محتوای متنی طولانی می‌تواند برای کاربران خسته‌کننده باشد. به عبارت دیگر، «زمان» عنصر بسیار مهمی است و افزایش سرعت زندگی، شرایطی ایجاد کرده که مردم زمان زیادی برای خواندن محتوای متنی طولانی ندارند. استفاده از عکس‌ها و متن‌ها و ویدیوهای کوتاه می‌تواند جذاب‌ترین نوع محتوایی باشد که در کانال‌های تجاری منتشر می‌کنید. این موارد، تاثیر زیادی در کنجکاو کردن و برانگیختن کاربران برای مشاهده و ماندن در کانال شما دارد و به افزایش فروش در تلگرام کمک می‌کند.

برای کانال تلگرام خود عنوان جذابی بنویسید

این مورد بیشتر برای زمانی است که می‌خواهید کانال خود را در گروه‌ها یا کانال‌های دیگر تبلیغ کنید و به فروش در تلگرام خود کمک بیشتری کنید. توجه داشته باشید که اولین چیزی که کاربران از کانال شما می‌بینند، عنوان آن است. اگر عنوان جذابی برای کانال تلگرام خود بنویسید، اعضای بیشتر و همچنین مشتریان بیشتری خواهید داشت و این یعنی بالا رفتن فروش در تلگرام و سود بیشتر. البته اگر فقط از نام تجاری خود برای عنوان استفاده می‌کنید، این بخش را نادیده بگیرید.

از انتشار تبلیغات متعدد در کانال خودداری کنید

اگر کانال تلگرام شما اعضای زیادی دارد و از تبلیغات به عنوان منبع درآمد استفاده می‌کنید، آگاه باشید که تبلیغات زیاد می‌تواند کاربران شما را خسته کند و آن‌ها را به ترک کردن کانال تشویق کند. سعی کنید تبلیغات کمتری داشته باشید و به جای آن، محتوای باکیفیت منتشر کنید؛ محتوای باکیفیت یکی از راه‌های جذب اعضای بیشتر و در نتیجه،‌ بیشتر شدن فروش در تلگرام است. فراموش نکنید که خدماتی را به صورت رایگان مثل PDF رایگان، فایل‌های صوتی آموزشی، کدهای تخفیف و پادکست در اختیار کاربران قرار دهید.

محتوای باکیفیت منتشر کنید

محتوایی که تولید می‌کنید باید در مقایسه با محتواهای دیگر، نکته‌های جدیدی برای عرضه داشته باشد؛ در غیر این صورت، تولید آن محتوا بیهوده خواهد بود و کمکی به فروش در تلگرام نخواهد کرد.

  • نکته:

محتوای کانال خود را از کانال‌های دیگر کپی نکنید؛ مخصوصا اگر روزانه چندین مقاله در وب‌سایت خود منتشر می کنید. می‌توانید نکاتی از این مقالات را در کانال خود منتشر کنید و با نوشتن «بیشتر بخوانید» در انتهای محتوای کانال، آن‌ها را به وب‌سایت خود لینک کنید. به این ترتیب، کاربر از محتوای وب‌سایت هم بازدید خواهد کرد و به‌صورت غیر مستقیم فروش در تلگرام را هم بیشتر می‌کند.

فروش در تلگرام | تولید محتوای باکیفیت برای کانال

کپشن‌های جذاب بنویسید

کپشن‌هایی که برای پست‌های کانال تلگرام خود می‌نویسید در جذب اعضای جدید و افزایش فروش در تلگرام بسیار تاثیرگذار است؛ چرا که جزئیات زیادی از شغل و کسب‌وکار شما را به آن‌ها نشان می‌دهد. سعی کنید این کپشن‌ها جالب و متفاوت باشند و حتما هم از هشتگ برای کلمات کلیدی خود استفاده کنید. به این ترتیب، وقتی کسی کلمه کلیدی شما را در اپ تلگرام جستجو کند، به راحتی کانالتان را پیدا می‌کند.

با اعضای گروه یا کانال خود صادق باشید

هر آنچه که در کانال یا گروه تلگرام خود منتشر می‌کنید و همچنین نحوه برخورد شما با مشتریان و اعضای کانال، می‌تواند روز به روز بر محبوبیت شما بیفزاید یا از محبوبیتتان نزد کاربران بکاهد. میزان محبوبیت شما تاثیر مستقیمی بر فروش در تلگرام دارد. اگر با مشتریان خود با احترام رفتار کنید و خدماتی که ارائه می‌دهید، مفید باشند، بازخوردهای خوبی دریافت می‌کنید و مشتریان جدیدی پیدا خواهید کرد.

با کانال‌های دیگر در تعامل باشید

یکی از راه‌های مفید و موثر در افزایش اعضای کانال تلگرام، جذب مشتری بیشتر و در نهایت، بالا بردن فروش در تلگرام تبادل لینک با کانال‌های دیگر است. سعی کنید با یک کانال خوب که محتوای جذابی دارد تبادل اعضا داشته باشید؛ فراموش نکنید که برخی از کانال‌ها و گروه‌ها، اعضای جعلی (fake) دارند و نمی‌توان از آن‌ها برای تبادل استفاده کرد چون این اعضای جعلی برای شما تبدیل به مشتری نخواهند شد.

از لینک وب‌سایت خود در پست‌ها و کپشن‌ها استفاده کنید

سعی کنید اعضای کانال خود را به وب‌سایت‌تان هم بفرستید و بالعکس، بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را به اعضای کانال تبدیل کنید! اما چگونه باید این کار را انجام دهید؟

لینک وب‌سایت خود را در کپشن زیر پست‌های کانال قرار دهید. اگر هم فروشگاه آنلاین دارید، سعی کنید اعضای کانال خود را به لندینگ‌پیج‌هایتان بفرستید. یک پیشنهاد خوب برای این کار، قرار دادن کوپن‌های تخفیف در پست‌های کانال است؛ برای این پیشنهادها و کوپن‌ها هم زمان تعیین کنید. این کار، تاثیر فوق‌العاده‌ای روی فروش در تلگرام خواهد داشت.

 

شاید برایتان جالب باشد:‌ راهنمای گام به گام ۵ روش ساده برای رفع ریپورت تلگرام

 

منبع: Telegramadviser.com