راز های گوگل | ۱۰ راهکار اساسی درباره سئو که از آن‌ها بی‌خبرید

راز های گوگل | ۱۰ راهکار اساسی درباره سئو که از آن‌ها بی‌خبرید

راهنماها و مقالات بی‌پایان درباره سئو به شما می‌گویند که از کلمات کلیدی، سرفصل‌ها، باز هم کلمات کلیدی و دوباره کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید! و خب این همان چیزی است که ماهیت سئو را تعریف می کند، اینطور فکر نمی‌کنید؟ اما جالب است بدانید که این تمام ماجرا نیست؛ درباره راز های گوگل چیزی می‌دانید؟ درباره راهکارهای سئویی که فقط حرفه‌ای‌ها می‌دانند و با دیگران به اشتراک نمی‌گذارند چیزی شنیده‌اید؟

سئو چیز بسیار فراتر از بحث کلمات کلیدی است و مطمئناً وقتی شروع به کاوش عمیق در آن کنید، متوجه می‌شوید که حتی چیزهای بیشتری در مورد آن وجود دارد. در ادامه درباره نکات سئویی و راز های گوگل صحبت می‌کنیم؛ چیزهای زیادی هست که احتمالاً هنوز درباره آنها نشنیده‌اید و حتی ممکن است پس از انجام تحقیقاتی در مورد سئو در اینترنت، توجه شما را بیشتر از قبل به جلب کند.

اگر به دنبال نتیجه گرفتن از سئو هستید و قصد دارید برای بهبود کسب‌وکارتان روی آن سرمایه‌گذاری کنید، موارد زیادی هست که باید به آنها توجه کنید؛ مواردی که انجام ندادنشان ممکن است بر رتبه شما در گوگل، تاثیر منفی داشته باشد. در ادامه می‌خواهیم درباره راز های گوگل و ۱۰ راهکار برتر SEO صحبت کنیم که می‌توانند تا حد زیادی به نفع وب‌سایت شما باشند.

شاید برایتان جالب باشد: همه چیز درباره انواع سئو | ۳ نوع سئو که با آن‌ها سروکار داریم
چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟ | ۱۱ راهکار برای بهبود کسب‌وکار در سال ۲۰۲۳

سئو چیز بسیار فراتر از بحث کلمات کلیدی است

۱- محتوای خود را برای ۳ فاکتور برتر در رتبه‌بندی گوگل بهینه کنید

گوگل پیچیده است و سخت می‌شود آن را راضی کرد. فهرستی از ۲۰۰ عامل رتبه‌بندی در گوگل وجود دارد که باید آن‌ها را برای رسیدن به رتبه‌ای خوب در صفحه جستجو، در نظر داشته باشید؛ و البته این واقعیت هم وجود دارد که گوگل به طور مداوم الگوریتم‌ها را تغییر می‌دهد و آنها را به‌روز می‌کند؛ به همین خاطر، پیگیری این موارد بسیار دشوار می‌شود.

با این حال، خوشبختانه ما از بعضی راز های گوگل خبر داریم؛ برای شما، یک چیز قابل اطمینان وجود دارد و آن لیستی کوتاه و دقیق از ۳ عامل مهم رتبه‌بندی گوگل است که اگر آنها را بشناسید، خواهید دانست که بیشتر باید به چه مواردی توجه کنید. خب حالا احتمالا آماده شنیدن نام ۳ فاکتور برتر هستید: لینک‌ها، محتوا و Rankbrain.

البته کم و بیش قابل درک است که لینک‌ها و محتوا، به چه چیزی ارجاع می‌دهند و بعداً در ادامه مقاله درباره آنها صحبت خواهیم کرد؛ اما Rankbrain به عنوان اولین نمونه از راز های گوگل در این مطلب، فاکتور روشن و واضحی برای همه نیست. اگر بخواهیم تعریفی ساده ارائه دهیم، Rankbrain یک روش هوش مصنوعی یادگیری ماشینی است که گوگل از آن برای تصمیم‌گیری در مورد صفحاتی استفاده می‌کند که به بهترین شکل با کوئری‌ها مطابقت دارند.

اما چگونه باید وب‌سایت خود را برای Rankbrain بهینه کنید؟

اساسا، ترفند این کار در معمولی بودن و توانایی شما برای نوشتن به زبان محاوره است. اگر انتخاب شما همان سئوی کاملاً سنتی باشد و شروع به نوشتن برای گوگل کنید، به احتمال زیاد آنچه می‌نویسید، انبوهی از کلمات و جملات گیج‌کننده خواهند بود که چندان منطقی نیستند. از سوی دیگر، اگر به زبانی بنویسید که خوانندگان شما به راحتی آن را درک کنند، می‌توانید با افتخار محتوای خود را برای Rankbrain، بهینه‌سازی‌شده در نظر بگیرید.

۲- برای کسانی که می‌توانند به شما لینک بدهند، محتوا تولید کنید

همانطور که در بالا گفتیم، محتوایی که لینک جذب می‌کند، از دیدگاه سئویی بسیار مهم است. نه تنها این لینک‌ها ترافیک را به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌کنند، بلکه موتورهای جستجو نیز واقعاً به لینک‌هایی که می‌گیرید، اهمیت می‌دهند؛ چرا که ثابت می‌کند محتوای شما واقعا ارزش لینک‌ گرفتن دارد.

به همین دلیل است که شما باید یک استراتژی درست برای جذب لینک اتخاذ کنید و آن را توسعه دهید. با این حال، همه لینک‌ها ارزش یکسان ندارند؛ نکته اینجاست که اعتبار وب‌سایتی که به شما لینک می‌دهد هم بسیار مهم است. حدود ۲۴ درصد از الگوریتم رتبه‌بندی‌ای که گوگل استفاده می‌کند، بر مبنای قابل اعتماد بودن منابع لینک‌های شماست. در نتیجه، هر چه اعتبار این وب‌سایت‌ها بیشتر باشد، به وزن و اعتبار وب‌سایت شما اضافه می‌کند.

با وجود این، زمانی که صحبت از ایجاد محتوایی می‌شود که شرایط به دست آوردن لینک را داشته باشد و به علاوه از وب‌سایت‌های معتبری هم لینک بگیرد، اصلا کار راحتی در پیش ندارید؛ و تازه پس از آن، روند توسعه دادنی (Outreach) نیز وجود دارد که زمان و تلاش زیادی را می‌طلبد؛ در حالی که موفقیت نهایی را هم به هیچ ‌وجه تضمین نمی‌کند.

البته در میانه این ناامیدی، خبر خوبی هم وجود دارد و آن، این است که در نهایت همه وب‌سایت‌ها به منابع و استنادات قوی نیاز دارند تا نکات و مطالب خود را بر اساس آن پایه‌گذاری کنند. این امر به طور خاص، امکان ایجاد محتوای مرجع را فراهم می‌کند.
تمام آنچه می‌خواهیم بگوییم این است که شما باید موارد زیر را انجام دهید:

  • در وهله اول، برای وب‌سایت‌هایی برنامه‌ریزی کنید که می‌خواهید از آن‌ها لینک بگیرید (اما واقع‌بین باشید؛ زیرا اگر به تازگی وب‌سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اید و در کل ۴ خواننده دارید، به دست آوردن پیوند از یک وب‌سایت معتبر امکان‌پذیر نیست).
  • هنگامی که فهرستی از وب‌سایت ها را تهیه کردید، ضروری است که در مورد موضوعات تحقیق کنید تا فهرستی از موضوعاتی ایجاد کنید که ممکن است به عنوان منبع به آن وب‌سایت‌ها کمک کند.
  • سپس مهم‌ترین کار، تولید محتوای باکیفیتی است که وب‌سایت‌ها می‌خواهند به آن پیوند دهند. این کار اصلا ساده نیست. در واقع تولید محتوای باکیفیت، پیچیده‌ترین بخش کار است. شما باید تحقیق عمیق و همه‌جانبه‌ای انجام دهید، نمونه‌های گذشته را مطالعه کنید و سبک، جمله‌بندی و مواردی مثل این را برای خود انتخاب کنید. این کار، زمان‌بر است و مطمئنا تلاش‌های ناموفقی نیز برای تولید محتوای مورد نیاز آن‌ها، صورت خواهد گرفت.
  • گام‌های باقیمانده فقط به ارتباط و تعامل نیاز دارد.
  • بهترین بخش این است که وقتی که توسط یک وب‌سایت با اعتبار بالا مورد استناد قرار می‌گیرید، به احتمال زیاد شروع به گرفتن لینک از سایر سایت‌های معتبر نیز خواهید کرد.

یکی از راز های گوگل که شاید برای همگان تا حدودی آشکار باشد، لینک است.

۳- Featured snippets (تکه‌های برجسته)

در حال حاضر هدف گوگل از ارائه مستقیم پاسخ‌های کامل در صفحه نتایج جستجو این است تا فردی که درخواست را ارسال کرده، نیازی نداشته باشد تا وارد وب‌سایت شده و اطلاعات صفحه را بخواند. این دقیقا کاربرد چیزی است که آن را Featured snippets می‌نامیم. اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه توضیح دهیم، این ویژگی گوگل، پاسخ را مستقیماً در صفحه نتایج جستجو ارائه می‌دهد. این یکی دیگر از راز های گوگل است.

البته در این مرحله یک چالش یا بهتر بگوییم، یک کشمکش داریم!

بسیاری از صاحبان وب‌سایت و کارشناسان سئو معتقدند از آنجایی که پاسخ سؤال بلافاصله روی صفحه جستجو به کاربران داده می‌شود، احتمالاً آن را در همان صفحه می‌خوانند و در نتیجه روی وب‌سایت کلیک نمی‌کنند و این موضوع به معنای این است که Featured snippets، باعث می‌شود شما ترافیک ارگانیک خود را از دست بدهید.

اما خبر خوبی هم وجود دارد؛ تجربه نشان می‌دهد که دریافت تکه‌های برجسته (Featured snippets) تا حد زیادی برای ترافیک وب‌سایت شما مفید هستند و بین ۲۰ تا ۳۰ درصد، ترافیک بیشتری نسبت به محتوای مشابه دریافت می‌کنید. البته در نظر داشته باشید که فرآیند بهینه‌سازی برای تکه‌های برجسته کار چندان ساده‌ای نیست. به همین خاطر بهتر است به نکات زیر هم توجه کنید:

  • هنگام بهینه‌سازی Featured snippets، حتماً سوالاتی با پاسخ‌های پیچیده یا طولانی انتخاب کنید. این کار برای اطمینان از این موضوع است که پاسخ شما فقط یک یا دو جمله نیست که به طور کامل در صفحه نتایج جستجو آشکار شود و هیچ دلیلی برای خواننده باقی نگذارد که روی وب‌سایتتان کلیک کند.
  • به صفحات پرطرفدار و موضوعاتی که بیشترین شانس را برای دریافت تکه‌های برجسته برای شما ایجاد می‌کنند، توجه کنید. مثلا شاید بهتر باشد به طور خاص، موضوعاتی مثل امور مالی، سلامت و DIY (do-it-yourself) را مد نظر داشته باشید.

۴- از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید

خب، سوال اول: کلمه کلیدی LSI چیست؟
سوال دوم: آیا این هم یکی از راز های گوگل است؟ بله!

و اما جواب سوال اول؛ کلمه کلیدی LSI  یا Latent Semantic Indexing فهرست‌بندی معنایی نهفته کلمات است و عبارتی است که از نظر معنایی با کلمه کلیدی اصلی شما مرتبط است. گوگل از LSI برای کشف ارتباط بین کلمات و عبارت‌ها استفاده می‌کند. LSIها در واقع کلمات کلیدی‌ای هستند که از لحاظ متنی با کلمه اصلی مورد استفاده شما مترادف هستند و همچنین کلمات کلیدی دیگری که احتمالاً به دلیل ارجاع به یک موضوع خرد و بدون ارتباط مستقیم به موضوع شما، به همراه کلمه کلیدی اصلی شما یافت می‌شوند.

به نظر می رسد، امروزه گوگل به جای محاسبه تراکم کلمات کلیدی که شما استفاده می‌کنید، بیشتر به کشف کلمات کلیدی LSI توجه می‌کند و ما را به این نتیجه می‌رساند که کلمات کلیدی LSI برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ شما، اهمیت زیادی دارند. در ادامه، چند دلیل این که چرا احتمالا باید بیشتر از کلمات کلیدی LSI در محتوای خود استفاده کنید را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • • هنگامی که با محدودیت چگالی در استفاده از کلمات کلیدی مواجه شدید، کلمات کلیدی LSI به کمک شما می‌آیند. به جای اینکه کلمه کلیدی اصلی را به طور مرتب و به طرز مشکوکی (از نظر گوگل) چندین بار تکرار کنید، می‌توانید از کلمات کلیدی LSI به عنوان جایگزین‌های سالم استفاده کنید.
  • مرتبط بودن کلمات کلیدی LSI با کلمه کلیدی اصلی شما، به احتمال زیاد رتبه شما را تا دو برابر بالاتر می‌برد؛ هم به عنوان کلمه کلیدی اصلی و هم به عنوان جایگزین آن.
  • دلیل بعدی، مرتبط به خود گوگل است؛ گوگل در مقابل اهمیت و توجهی که به متن کلی محتوای شما دارد، به چگالی کلمات کلیدی اهمیت نمی‌دهد. این موضوع به معنای آن است که در واقع می‌توانید با کلمات کلیدی LSI، به گوگل کمک کنید تا متن و زمینه صفحه شما را آسان‌تر درک کند و وقتی این اتفاق بیافتد، تاثیر خوبی روی رتبه وب‌سایت شما خواهد داشت.

۵- پست‌های قدیمی را به‌روزرسانی کنید

گفته می‌شود که طول عمر یک پست به محض انتشار به سمت کاهش می‌رود و همین موضوع باید دلیلی باشد که شما هوشیار باشید و اجازه ندهید محتوای شما دچار زوال شود. این یکی دیگر از راز های گوگل است.
می‌توان این مراحل را برای هر محتوایی به طور یکسان در نظر گرفت:

  1. محتوا پخش و منتشر می‌شود.
  2. توسط گوگل crawl می‌شود یا خزنده‌های گوگل بررسی‌اش می‌کنند.
  3. برای گرفتن رتبه رقابت می‌کند.
  4. شروع به دریافت ترافیک بیشتر و بیشتر می‌کند.
  5. دیگر ترافیک دریافت نمی‌کند.
  6.  و در نهایت عملاً برای گوگل می‌میرد.

به همین دلیل است که به محض اینکه ترافیکی که یک محتوا برای وب‌سایت ارمغان می‌آورد، به اتمام رسید (رشد آن متوقف شد)، باید محتوا را به‌روز کنید تا بتوانید دوباره آن را به رقابت برای رتبه‌بندی بازگردانید. در ادامه، راه این کار را به شما نشان می‌دهیم:

  • محتوا را ارزیابی کنید و بفهمید که کدام بخش آن، دیگر مرتبط نیست. همچنین به محتوایی که مرتبط نیست اما می‌توان آن را پر و بال داد و همینطور، محتوایی که به طرز ناامیدکننده‌ای قدیمی است، توجه کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک نمونه قدیمی را که دیگر کار نمی‌کند، به‌روز کنید؛ اما نمی‌توانید دستورالعمل‌های مربوط به تثبیت نرم‌افزاری را که دیگر کسی از آن استفاده نمی‌کند، به‌روزرسانی کنید.
  • برای نشان دادن تازه بودن محتوا، نشانه‌های متمایز اضافه کنید. برای مثال، اگر مطلبی درباره «چیزهایی برای پوشیدن در سال ۲۰۱۹» نوشته بودید، پس از به‌روزرسانی مقاله، باید سال آن را نیز به‌روزرسانی کنید.
  • بررسی‌های کاملی انجام دهید تا در محتوا به گونه‌ای تغییر ایجاد کنید که نشان‌دهنده نوآوری باشد.

راز های گوگل | به‌روزرسانی مداوم محتوا

۶- وب‌سایت خود را برای جستجوی صوتی بهینه‌سازی کنید

درصد جستجوهای صوتی به طور پیوسته در حال افزایش است و به همین دلیل باید محتوای‌تان را با آن تطبیق دهید. برای آماده‌سازی وب‌سایت خود برای جستجوی صوتی، با یک متخصص مشورت کنید.

۷- ویدیو اضافه کنید

ویدیوها بسیار سرگرم‌کننده هستند و رواج و محبوبیت زیادی در اینترنت دارند؛ پس اگر بتوانید در کنار متن و تصویر، محتوای خود را در قالب ویدیو نیز منتشر کنید، مطمئنا در گوگل رتبه بالاتری خواهید گرفت. آموختن این راز گوگل، راه شما را برای گرفتن رتبه بالاتر، هموار می‌کند. در ادامه، رویکردی را که باید در رابطه با محتوایی ویدیویی و سئو داشته باشید، بررسی می‌کنیم:

  • یک بازار هدف تعریف کنید و در مورد آنچه که رقبای شما از نظر ویدیویی برای آن آماده هستند، تحقیق کنید.
  • از کیفیت ویدیوهای خود مطمئن شوید. آن‌ها را با تجهیزات مناسبی بسازید که کیفیت بالایی را از نظر صدا و تصویر ارائه دهند. تنظیم نور در حالت بهینه، بسیار مهم است!
  • حداقل ۳ بار از کلمات کلیدی انتخاب‌شده، در ویدیو استفاده کنید.
  • از تطابق طول ویدیو با محتوایی که می‌خواهید از طریق آن ارتباط برقرار کنید، مطمئن شوید؛ اطلاعات را خیلی زیاد ارائه نکنید. اما حواس‌تان هم باشد از نقطه‌ای به نقطه دیگر نپرید.
  • ویدیوی خود را در یک گروه کوچک به صورت آزمایشی پخش کنید و از آنها بخواهید که یک نظرسنجی درباره محتوا، نحوه ارائه آن، کیفیت صدا، تصویر و مواردی از این دست پر کنند.
  • تنوع ویدیوهایی را که می‌سازید، بالا ببرید. کاربران از قالب‌ها و رویکردهای مختلف به موضوعات، سپاس‌گزار خواهند بود.
  • کاربران و بینندگان ویدیو را برای نظر دادن تشویق کنید و به کامنت‌های آن‌ها پاسخ دهید.
  • در تلاش برای ساخت ویدیوی برای محتواهای وبسایت خود، استوار و ثابت‌‌قدم باشید.
  • در ویدیو از دسته‌بندی، توضیحات و برچسب‌های (tag) مناسب استفاده کنید.
  • ویدیو را در شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکار خود، به اشتراک بگذارید.
  •  یک استراتژی برای فعالیت در پلتفرمی که برای میزبانی ویدیوی خود استفاده می‌کنید، تعیین کنید.
  • برای ویرایش ویدیو، زمان زیادی صرف کنید و در صورت نیاز، تصاویر و موسیقی سرگرم‌کننده هم اضافه کنید.
  • چیزی که هرگز نباید دست کم بگیرید، فیلمنامه است. شما باید هر چیزی را که می‌توانید بنویسید: مکث‌های چشمگیر، ژست‌ها، گیف‌ها (Gifs).
  • ویدیو رسانه‌ای است که کاملاً به کار گروهی نیاز دارد؛ از اینکه تیم شما به خوبی با هم کار می‌کنند، ایده‌های زیادی تولید می‌کنند و باهم به اشتراک می گذارند، اطمینان حاصل کنید.
  • همچنین می‌توانید ویدیوهای خود را از طریق invideo.io برای یوتیوب، بهینه کنید.

۸- از ابزارهای به‌روز سئو استفاده کنید

یک متخصص سئو (سئوکار!) فقط به اندازه ابزارهایش خوب است. بنابراین باید مطمئن شوید که از کارآمدترین و به‌روزترین آن‌ها استفاده می‌کنید. اگر درباره این موضوع اطلاعات کافی ندارید، با متخصصان آژانس دیجیتال مارکتینگ TGA تماس بگیرید؛ آن‌ها علاوه بر ارائه خدمات سئو، مشاوره‌های لازم را برای طراحی استراتژی و نتیجه گرفتن کسب‌وکارتان از فعالیت‌های سئویی در اختیارتان قرار می‌دهند.

۹- پیاده‌سازی رویکردهای محتوای بصری دست اول

آیا تا به حال از آن دست پست‌های غم‌انگیز دیده‌اید که در آن‌ها بخش تصویری، به وضوح فقط یک چیز اضافه‌شده به متن است؟ به نظرتان این روش‌ها قدیمی و منسوخ‌ نشده‌اند؟ این‌ها معمولاً تصاویری هستند شامل دست دادن چند نفر برای نشان دادن مشارکت‌های تجاری، افراد خندانی که کاغذی به نشانه بهره‌وری در دست دارند و مواردی شبیه این… نه ممنون! دیگر کافی است.

برتری بصری برای ارائه یک تجربه کاربری خوب، به طور چشمگیری اهمیت دارد؛ به همین دلیل است که باید از قبل برای بخش تصویری، برنامه‌ریزی کنید. علاوه بر این، حتی شاید مفیدتر باشد که متن را با نمودارها، اینفوگرافیک‌ها و سایر تصاویر مرتبطی که انتخاب کرده‌اید، تطبیق دهید.
شاید فهمیدن اینکه که آیا یک تصویر بی‌فایده است یا سایت شما را شبیه به چیزی متعلق به زمانی دیگر می‌کند، برایتان گیج‌کننده باشد. یک قانون اولیه و سرسری این است که از خود بپرسید اگر یک محتوای بصری را حذف کنید، آیا محتوای کلی شما، به نوعی آسیب می‌بیند یا خیر.

اگر دیدید که کاربر حتی متوجه ناپدید شدن آن نشده، به این معنی است که تصویر و محتوا، در هم تنیده نشده‌اند و این تصویر، چیز زیادی به معادله اضافه نمی‌‌کند. محتوای بصری عالی معمولاً می‌تواند به تنهایی روی پای خود بایستد و کاربر را متقاعد کند که مدتی را برای بررسی آن، صرف نماید.

۱۰ـ انتظارات کاربر را برآورده کنید

آخرین راز گوگل، اولین هدف آن است: راضی کردن کاربر.

خب، هر چقدر هم که این موضوع پیش پا افتاده به نظر برسد، نمی‌توانیم از این نکته بگذریم. این مورد یکی از ۵ نکته برتر سئو از دید ماست و البته این حقیقت هم وجود دارد که هنوز بسیاری از وب‌سایت‌ها به طور کامل برای موتور جستجو می‌نویسند. درست است که رتبه‌بندی، موضوع جالبی است، اما باید بدانید که برای چه در رقابت رتبه‌بندی قرار گرفته‌اید.

اگر بهینه‌سازی وب‌سایت خود را برای گوگل به حدی انجام دهید که گوگل به خوبی در وب‌سایت شما بخزد (سایت را crawl کند)، اما محتوای شما از نظر کاربران ارزشی نداشته باشد، شکست خواهید خورد.
به این دلیل:

فرض کنید محتوای سئویی که بهینه کرده‌اید، به طور مناسب یا اساسا به هیچ‌وجه به سؤال کاربران پاسخ نمی‌دهد و انتظارات آنها را برآورده نمی‌کند. برآورده نکردن انتظار و هدف کاربر به معنای این است که محتوای شما واکنشی را که لازم است از سوی کاربر دریافت نخواهد کرد. اگر کاربر مدتی صفحه شما را مرور کند و نتایجی را که انتظار دارد، نبیند، خسته می‌شود و می‌فهمد که شما هرگز به سوالات او پاسخ نخواهید داد. پس خیلی راحت صفحه شما را رها می‌کند و به دنبال محتوای بهتر می‌گردد.

اما زمانی که وب‌سایت شما بارها و بارها از سوی کاربران رها می‌شود، چه اتفاقی برای آن می‌افتد؟
خب حقیقت این است که نرخ پرش (bounce rate) شما بالا و بالاتر می‌رود و از سوی دیگر، زمان صرف‌شده در صفحه وب شما کاهش پیدا می‌کند. گوگل اصلا احمق نیست و سریع متوجه وجود مشکل می‌شود و اگر احساس کند که محتوای شما، چندان مورد علاقه خوانندگان نیست، رتبه وب‌سایت شما را پایین می‌آورد.

پایان غم‌انگیزی است، نه؟
خب نه کاملا؛ یک راهکار عالی برای جلوگیری از این شرایط وجود دارد. آماده شنیدن مهم‌ترین راز سئوی جاودانه هستید؟

برای کاربران بنویسید!

با اینکه که سئو، شگفت‌انگیز و جذاب است و اهمیت بالایی دارد، اما لطفا همیشه به خاطر داشته باشید که داوران نهایی و کسانی که شما را ارزیابی می‌کنند، خوانندگان فعلی شما هستند. به همین خاطر، مطمئن شوید که برای آنها می‌نویسید؛ در مورد موضوعاتی که برای آن‌ها مهم است و به روش‌هایی که از شما می‌خواهند. پس تلاش کنید تا پاسخ‌های دقیق و آموزنده به سؤالات آن‌ها بدهید.

آخرین راز گوگل، اولین هدف آن است: راضی کردن کاربر.

جمع‌بندی نهایی درباره راز های گوگل

بهینه‌سازی سئویی یک فرآیند پیچیده و تا حدودی بغرنج است و هر چه شما زمان بیشتری را برای کشف اسرار آن صرف کنید، احتمالاً محتوایی که در آینده تولید می‌کنید، رتبه بالاتری خواهد گرفت. در اینجا بد نیست که چند نکته را در ذهن داشته باشید:

  • برای کاربران بنویسید؛ نه صرفا برای موتورهای جستجو.
  •  برای Google Rankbrain بهینه‌سازی کنید.
  • محتوای باکیفیت بنویسید و دنبال فرصت‌های برای به دست آوردن لینک باشید.
  • از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید.
  • برای جستجوی صوتی هم بهینه‌سازی انجام دهید.
  • ویدیو بسازید.
  • از ابزارهای سئوی مناسب استفاده کنید.
  • محتوای بصری را هم در اولویت قرار دهید.
  • برای به دست آوردن تکه‌های برجسته (Featured snippets) تلاش کنید.

اگر به تازگی کار سئو را شروع کرده‌اید، مطالعه این دو مقاله را از دست ندهید: ۱۰ نکته کلیدی درباره ضروری‌ترین اصول سئو که حتما باید بدانید و ۳۰ نمونه از بهترین راه های افزایش بازدید سایت. این محتواها ذهن شما را درباره سئو و مسیری که پیش رو دارید شفاف می‌کنند، اصول ضروری را به شما می‌آموزند و حتی اطلاعات انباشته‌شده در ذهنتان را سروسامان می‌دهند.

 

منبع: 10web.io