سئو داخلی (On-Page) چیست و چه تفاوت‌هایی با سئو خارجی (Off-Page) دارد؟

سئو داخلی (On-Page) چیست و چه تفاوت‌هایی با سئو خارجی (Off-Page) دارد؟

استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجو  یا همان سئو را می‌توان به دو قسمت متفاوت تقسیم کرد: سئوی داخلی (On-Page) و سئوی خارجی (Off-Page). اگرچه هر دو برای موفقیت سئو یک سایت بسیار مهم هستند، اما دانستن این موضوع حیاتی است که این دو بر بخش‌های کاملاً متفاوتی تاثیر می‌گذارند. در ادامه، با ما همراه باشید تا بگوییم سئو داخلی چیست و چگونه بر موفقیت شما تأثیر می‌گذارد. پیش از خواندن این مطلب، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «سئو چیست و چگونه به کمک شما می‌آید؟» را بخوانید.

سئو داخلی بر روی بهینه‌سازی بخش‌هایی از وب‌سایت که تحت کنترل شما قرار دارند، تمرکز دارد، در حالی که سئو خارجی بر افزایش اعتبار دامنه از طریق ایجاد محتوا و کسب بک‌لینک از سایر وب‌سایت‌ها تمرکز دارد. برای درک بیشتر تفاوت بین این دو، باید در ابتدا نحوه عملکرد الگوریتم‌های موتورهای جستجو را درک کنید. بیایید ابتدا نگاهی به این موضوع بیندازیم و تحلیل کنیم.

موتورهای جستجو هنگام ارزیابی سایت شما در مقایسه با دیگر سایت‌ها از دو بخش متفاوت به آن‌ها نگاه می‌کنند.
سئوی داخلی وابسته به چیزی است که سایت شما (یا صفحه شما) به آن مربوط می‌شود؛ اما سئوی خارجی به میزان اعتبار و محبوبیت سایت شما نگاه می‌کند.
به زبان ساده، رتبه شما تا حد زیادی توسط عوامل درون صفحه تعیین می‌شود، در حالی که رتبه شما در نتایج جستجو، وابسته به عوامل و فاکتورهای خارج از صفحه است.

سئو داخلی چیست؟

سئوی داخلی صفحه (که با عنوان سئو درون سایت هم شناخته می‌شود) عملکرد بهینه‌ بخش‌های مختلف وب‌سایت شماست که بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد.

سئوی داخلی صفحه (که با عنوان سئو درون سایت هم شناخته می‌شود) عملکرد بهینه‌ بخش‌های مختلف وب‌سایت شماست که بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد. جایی که وب‌سایت شما در میان صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر می‌شود، توسط تعدادی از عوامل رتبه‌بندی از جمله دسترسی به سایت، سرعت صفحه، محتوای بهینه‌شده، کلمات کلیدی، تگ‌های عنوان و غیره تعیین می‌شود. سئوی درون صفحه در واقع همان بهینه‌سازی مواردی است که شما بر آن‌ها کنترل دارید و می‌توانید در وب‌سایت خود تغییرشان دهید.

چک لیست سئو داخلی

چگونه مطمئن می‌شوید که تاکتیک‌های سئوی داخلی صفحه‌تان بی‌نقص هستند؟ در ادامه، به لیستی اشاره خواهیم کرد که می‌توانید با استفاده از آن، فاکتورهای مفید به جهت بهینه‌سازی سایت خود را بشناسید، استراتژی مناسب خود را بیابید و از آن استفاده کنید. اما چک لیست سئو داخلی چیست و شامل چه مواردی می‌شود؟

برچسب‌ها‌‌ یا تگ‌های عنوان

  • کلمات کلیدی مورد نظر خود را در تگ عنوان هر صفحه در سایت خود قرار دهید. روش‌ها و نمونه‌های مناسب بسیاری برای نوشتن یک برچسب عنوان موثر وجود دارد.
  • برچسب‌های عنوان خود را به ۵۵ تا ۶۰ کاراکتر (از جمله فاصله) محدود کنید.
  • کلیدواژه یا همان واژه اصلی را به ابتدای عنوان بیاورید. (به طبیعی بودن به نظر رسیدن این کار توجه کنید.)
  • با کلمات کلیدی متعدد سر و کله نزنید.
  • نام تجاری را در انتهای برچسب عنوان، با یک نوار لوله یا همان (|) درج کنید.

سرفصل‌ها (H1)

  • عناوین و سرفصل‌ها معمولاً بزرگترین و چشم‌گیرترین کلمات در صفحه هستند؛ به همین دلیل، موتورهای جستجو به آن‌ها وزن و اهمیت بیشتری نسبت به دیگر متن‌های درون صفحه شما می‌دهند. یکی از روش‌های مهم بهینه‌سازی این است که کلمات کلیدی و واژگانی که بیشتر مورد جستجو قرار می‌گیرند را در سرفصل‌های صفحه خود قرار دهید، اما همزمان مطمئن شوید که محتوا و مضمون صفحه خود را به‌درستی منعکس می‌کنید.

مهم‌ترین نکته درباره سرفصل‌ها در سئو داخلی چیست؟ حواستان باشد که سرفصل اول و مهم در هر صفحه از وب‌سایت شما فقط یکی خواهد بود و دیگر عناوین، سرفصل‌های دوم و سوم به حساب می‌آیند.

ساختار URL

  • در صورت امکان، کلمات کلیدی و مهم را را در URLهای صفحات وبسایت خود قرار دهید. اما توجه داشته باشید که لزومی ندارد همه URLهای فعلی خود را تنها به دلیل حضور کلمات کلیدی تغییر دهید. URLهای قدیمی را تغییر ندهید، مگر اینکه بخواهید کاربر را از آدرس‌های قبلی به آدرس‌های جدید هدایت کنید. قبل از انجام این کار، با یک متخصص مشورت کنید.
  • مستندات و پوشه‌های خود را به‌گونه‌ای برچسب بزنید که برای کاربران منطقی و مفهوم باشد.
  • کلمات کلیدی را در URL بیش از یک بار تکرار نکنید. کلمات کلیدی مفید هستند اما زیاده‌روی در استفاده از آن‌ها تأثیر نامطلوبی در تجربه کاربر خواهد داشت.
  • URLها را تا حد امکان کوتاه نگه دارید.

متن جایگزین برای تصاویر

فایده متن جایگزین برای تصاویر برای سئو داخلی چیست؟ به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای صفحه شما را بهتر درک کنند.

  • هر سیستم مدیریت محتوا باید به شما امکان اضافه کردن چیزی به نام «متن جایگزین» به تمام تصاویر وب‌سایت را بدهد. این متن برای بازدیدکنندگان عادی قابل‌مشاهده نخواهد بود. متن جایگزین در واقع توسط نرم‌افزار صفحه‌خوان و برای کمک به کاربران نابینا در اینترنت استفاده می‌شود تا درک بهتری از محتوای وب‌سایت شما داشته باشند. فایده آن برای سئو داخلی چیست؟ موتورهای جستجو، تصاویر را به روشی مشابه خوانش می‌کنند، بنابراین قرار دادن برخی کلمات کلیدی مرتبط در متن توصیف تصویر، به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای صفحه شما را بهتر درک کنند.
  • نوشتن یک ویژگی برای متن جایگزین هر تصویر، وب‌سایت شما را مطابق با WCAG یا همان دستورالعمل‌دسترسی به محتوای وب (Web Content Accessibility Guidelines) خواهد کرد.
  • هنگام نوشتن متن جایگزین موارد زیر را در نظر داشته باشید:
    ۱- تصویر را به‌طور کامل در هشت یا ده کلمه توصیف کنید.‌
    ۲- کلمه کلیدی مورد نظر خود را در جایی که طبیعی‌تر به نظر می‌رسد، قرار دهید.
    ۳- در صورت لزوم، یک مکان‌یاب جغرافیایی را در نظر بگیرید و اصطلاحاً لوکیشن بدهید.

صفحات با بارگذاری سریع یا سرعت بارگذاری صفحه

  • گوگل به کاربرانش کمک می‌کند تا در سریع‌ترین و کم‌ترین زمان ممکن آنچه را که به دنبالش هستند پیدا کنند و تجربه خوبی از استفاده از این موتور جستجوگر داشته باشند. بنابراین، بهینه‌سازی صفحات برای بارگذاری سریع‌تر، به سایت شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.
  • گوگل، ابزاری به نام PageSpeed Insights دارد که قابلیت تحلیل سایت شما در صفحه موبایل و دسکتاپ را فراهم می‌کند. سپس نکاتی را برای بهینه‌سازی سرعت صفحه پیشنهاد می‌دهد. همچنین راه‌حل‌های متعدد و سریعی ارائه می‌کند برای از بین بردن هر چیزی که سایت شما را دچار اختلال می‌کند و زمان بارگذاری صفحه را پایین می‌آورد.
  • عوامل کلیدی سرعت سایت که باید به آن‌ها توجه لازم را داشته باشید:
    ۱- درخواست‌های HTTP را به حداقل برسانید.
    ۲- اطمینان حاصل کنید که زمان پاسخ سرور کمتر از ۲۰۰ میلی ثانیه است.
    ۳- حافظه پنهان مرورگر را روی حداقل یک هفته یا بیشتر تنظیم کنید.
    ۴- فشرده‌سازی Gzip را فعال کنید.
    ۵- اندازه و حجم تصاویر وب‌سایت را به زیر ۱۰۰ کیلوبایت کاهش دهید. (jpg .png .gif)
    ۶- تمام کدهای CSS را در یک شیوه‌نامه خارجی قرار دهید.
    ۷- تمام کدهای JS، CSS و HTML را فشرده کنید.
    ۸- به بارگذاری محتوا اولویت بالایی بدهید.

سازگاری با موبایل

  • در سال‌های اخیر، گوگل سرعت بارگذاری صفحه موبایل را به‌عنوان یکی از معیارهای اصلی رتبه‌بندی در اولویت نمایش قرار داده است.
  • چگونه متوجه شویم که وب‌سایت ما برای موبایل مناسب و سازگار است؟ شما می‌توانید URL سایت را با این روش تست کنید و گوگل به شما خواهد گفت که وب‌سایت بر اساس الگوریتم‌های تعریف‌شده تا چه اندازه با سیستم موبایل سازگاری دارد.
  • به غیر سرعت از بارگذاری صفحه در موبایل، طراحی وب‌سایت باید تجربه کاربر موبایل را هم از حضور در صفحه‌ در نظر بگیرد. یکی از راه‌های بررسی و بهینه‌سازی طرح‌بندی وب‌سایت برای تلفن همراه، ایجاد گزارش قابلیت استفاده از تلفن همراه (یا همان Mobile Usability Report) است که هر مشکلی را که ممکن است صفحه شما در موبایل داشته باشد، شناسایی می‌کند.

محتوای صفحه

  • اهمیت محتوا برای سئو داخلی چیست؟ محتوای صفحات شما باید برای افراد مفید باشد. اگر آن‌ها برای یافتن صفحه شما کلمات خاصی را جستجو می‌کنند، باید بتوانند آنچه که به دنبال آن هستند را آسان پیدا کنند. محتوا باید به‌راحتی خوانده شود، مفهوم و قابل‌درک باشد و برای کاربر نهایی ارزش‌ و اعتبار لازم را داشته باشد.
  • گوگل در قالب روش‌های مختلفی امکان سنجش مفید بودن محتوای وب‌سایت شما را ارائه می‌کند:
    ۱- محدودیت حداقل ۵۰۰ کلمه را برای هر صفحه وب‌سایت خود در نظر داشته باشید. اگرچه هیچ فرمول دقیقی برای تعداد کلمات موجود در یک صفحه وجود ندارد اما به نظر می‌رسد ترجیح گوگل، یک صفحه دارای محتوای مفهوم و مناسب و حاوی کلمات کلیدی مؤثر است.
    ۲- متن و محتوای وب‌سایت شما باید منحصربه‌فرد بوده و از صفحات دیگر درون اینترنت کپی نشده باشد. همچنین باید به‌طور مستقیم پاسخگوی درخواست‌ها و سؤالات بازدیدکنندگان باشد.
    ۳- کلیدواژه را به ابتدای عنوان نزدیکتر کنید، اما توجه داشته باشید که این کار فقط در صورتی انجام شود که طبیعی به نظر برسد.

پیوند و لینک داخلی

فایده ایجاد لینک برای سئو داخلی چیست؟ پیوند و لینک داخلی به صفحات دیگر وب‌سایت شما برای بازدیدکنندگان و همچنین موتورهای جستجو مفید خواهد بود.

  • فایده ایجاد لینک برای سئو داخلی چیست؟ پیوند و لینک داخلی به صفحات دیگر وب‌سایت شما برای بازدیدکنندگان و همچنین موتورهای جستجو مفید خواهد بود.
    هنگام افزودن پیوندهای داخلی، حتماً متن لنگر مرتبط را داشته باشید. متن لنگر و یا همان Anchor text، در واقع متن قابل کلیک در یک لینک است (معمولاً با رنگ فونت آبی و زیر خط نشان داده می شود).
    برای بهینه‌سازی متن لنگر، مطمئن شوید که کلمه یا عبارت انتخاب‌شده مربوط به صفحه‌ای است که به آن پیوند می‌دهید.
  • سئوی داخلی تضمین می‌کند که سایت شما هم توسط مشتریان بالقوه و هم ربات‌های موتور جستجو قابل خواندن است. با سئوی داخلی خوب، موتورهای جستجو می‌توانند به‌راحتی صفحات وب‌سایت شما را فهرست کنند، درک بهتری از موضوع و مضمون سایت شما داشته باشند و به‌راحتی ساختار و محتوای وب‌سایت شما را هدایت کنند. در نهایت، آن‌ها سایت شما را بر اساس این موارد رتبه‌بندی می‌کنند. در پیوند و لینک داخلی که به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های بهینه‌سازی مطرح است، مطمئن شوید که محتوای صفحه شما شامل ۱ تا ۳ پیوند داخلی مرتبط باشد.

نشانه‌گذاری طرحواره

  • فایده این کار برای سئو داخلی چیست؟ افزودن داده‌های ساختاریافته به گوگل کمک می‌کند محتوای یک صفحه را بهتر درک کند. گوگل همچنین از انواع خاصی از داده‌های ساختاریافته برای نمایش «نتایج غنی» در صفحات نتایج جستجو و یا همان SERPها استفاده می‌کند. این نتایج غنی، اغلب در بالای صفحات نتایج جستجو یا نزدیک به آن ظاهر می‌شوند و عموماً نرخ کلیک بالاتری نسبت به وب‌سایت‌های دیگر در لیست‌های معمولی دارند.
    گوگل داده‌های ساختاریافته را برای استفاده از واژگان اسکیما دات اُرگ و یا همان schema.org ترجیح می‌دهد و استفاده از فرمت JSON-LD را توصیه می‌کند. آن‌ها همچنین یک ابزار مفید، تحت عنوان تست نتایج غنی و یا به بیان دیگر Rich Results Test، برای بررسی کد شما ارائه می‌دهند. در حالی که روش‌های مختلفی برای افزودن داده‌های ساختاریافته به وب‌سایت شما وجود دارد (افزونه‌ها، گوگل تگ منیجر و غیره) اما اگر با کدنویسی مشکل دارید، بهتر است از یک شخص حرفه‌ای و متخصص این رشته کمک بگیرید.

برچسب‌های و تگ‌های شبکه اجتماعی

  • اشتراک‌ گذاری محتوای وب‌سایت شما در شبکه‌های اجتماعی برای گوگل حاوی این پیام است که افراد و کاربران، محتوای شما را مرتبط، مفید و معتبر می‌دانند. توجه داشته باشید که تمام صفحات وب‌سایت شما ارزش اشتراک‌گذاری ندارند، اما می‌توانید با این نکات صفحاتی را که واجد ارزش آن، بهینه‌سازی کنید:
    ۱- مطمئن شوید که برچسب‌های Open Graph و کارت‌های Twitter را نصب کرده‌اید.
    ۲- با لینک‌هایی تحت عنوان «توئیت این نقل قول» یا دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی برای هر پست، کار کاربر را آسان کنید.

هسته حیاتی گوگل یا Core Web Vitals

  • تجربه کاربری، کلید موفقیت طولانی‌مدت یک وب‌سایت است. در بهار ۲۰۲۰، گوگل از هسته حیاتی‌اش یا به بیان بهتر، از Core Web Vitals رونمایی کرد. مجموعه‌ای از سیگنال‌های رایج که آن‌ها را برای تمام تجربیات وب و اینترنتی کاربران «بسیار حیاتی» می‌دانند.
  • هدف از این سیگنال‌ها، کمی کردن تجربه کاربر با یک وب‌سایت، از ثبات بصری صفحه و زمان بارگذاری گرفته، تا تجربیات تعاملی است:
    ۱- بزرگترین ترسیم محتوایی (LCP) و یا Largest Contentful Paint
    سرعت بارگذاری صفحه را از لحاظ درک محتوا اندازه‌گیری می‌کند و بخشی از وب‌سایت را که حداکثر میزان دانلود محتوای صفحه در آن قرار دارد، مشخص می‌کند.
    ۲- تأخیر ورودی اول
    تجربه کاربر از تعامل اولیه با یک صفحه را کمی می‌کند.
    ۳- تغییر چیدمان تجمعی
    میزان تغییرات چیدمان در محتوای صفحه قابل‌مشاهده را تعیین و ثبات بصری یک صفحه را اندازه‌گیری می‌کند. معمولاً توسط تصاویر بدون ابعاد، محتوای تزریق‌شده به‌صورت پویا، فونت‌های وب که باعث FOIT/FOUT می‌شوند و سایر جاسازهایی که بدون در نظر گرفتن ابعاد و اندازه اضافه شده‌اند.
  • برای بررسی امتیاز بزرگترین ترسیم محتوایی و یا LCP خود، باید به Google PageSpeed Insights وب‌سایت دسترسی داشته باشید و مطمئن شوید که صفحه شما در عرض ۲/۵ ثانیه به حد برترین ترسیم محتوایی برسد. برای انجام این کار، اسکریپت‌های غیرضروری شخص ثالث که ممکن است در حال اجرا باشند را حذف کنید، میزبان وب و یا همان هاست خود را ارتقا دهید، «بارگذاری تنبل» را فعال کنید تا عناصر صفحه، تنها زمانی که کاربران صفحه را به پایین اسکرول می‌کنند، بارگیری شوند و هر عنصر صفحه بزرگی را که ممکن است باعث کاهش سرعت بارگذاری شود، حذف کنید.
  • یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بهینه‌سازی تغییر چیدمان تجمعی، اضافه کردن ابعاد ارتفاع و عرض به هر عنصر جدید درون سایت است. همچنین از افزودن محتوای جدید بالای محتوای‌ موجود صفحه خودداری کنید. (مگر اینکه بخواهید به تعامل کاربران پاسخ دهید.)

تجربه استفاده کاربران از صفحه

گوگل در حال کار بر روی رتبه‌بندی جدیدی است که وب سایت‌هایی با تجربیات کاربری مثبت را در اولویت قرار می دهد.

 

  • گوگل در حال کار بر روی رتبه‌بندی جدیدی است که وب سایت‌هایی با تجربیات کاربری مثبت را در اولویت قرار می دهد.
    در این اتفاق جدید، فاکتور هسته حیاتی گوگل در کنار فاکتورهای سازگاری با موبایل، مرور ایمن، امنیت HTTPS و دستورالعمل‌های بینابینی مزاحم معیار اولویت‌بندی و سنجش وب‌سایت‌ها خواهند بود.

به گفته گوگل، «بهینه‌سازی این عوامل باعث می‌شود دنیای وب برای کاربران در تمام مرورگرها و در هر سطحی لذت‌بخش‌تر شود و از طرف دیگر، به سایت‌ها هم کمک می‌کند تا بهتر از همیشه پاسخگوی انتظارات و درخواست کاربران، خصوصاً کاربران تلفن همراه، باشند. ما معتقدیم که این امر به رونق بیشتر کسب‌و‌کار در وب کمک می‌کند، زیرا با حضور پررنگ‌تر و موثرتر کاربران و کاهش موانعی که اصطکاک ایجاد می‌کنند، مسیر برای تراکنش بیشتر هم آسان می‌شود.»

سئو خارجی چیست؟

سئوی خارج از صفحه بر افزایش اعتبار و قدرت دامنه شما از طریق دریافت لینک از وب سایت‌های دیگر تمرکز دارد.
یک تشبیه خوب برای نحوه عملکرد این قدرت و اعتبار این است: فرض کنید وان حمامی دارید که چندین اردک‌ پلاستیکی در کف آن افتاده‌اند. (اردک‌ها صفحات و وب‌سایت شما هستند)، شیر آب را باز کنید و بگذارید وان حمام پر از آب شود (آب را همان لینک‌ها و پیوندها تصور کنید). می‌بینید که با اضافه شدن آب، همه اردک‌ها به سمت بالا حرکت می‌کنند و روی آب شناور باقی می‌مانند.
از همین رو است که سایتی مانند ویکی پدیا تقریباً برای هر چیزی که زیر نور خورشید قرار گرفته است، صفحه‌ای دارد و رتبه‌ای کسب کرده است. آنقدر آب در وان حمام خود دارد که اگر اردک پلاستیکی دیگری را در آن بیندازید، بدون هیچ تلاش دیگری به سمت بالا شناور می‌شود.‌
امتیازی به نام قدرت دامنه (Domain Authority) وجود دارد که میزان اعتبار و قدرت وب‌سایت شما را در مقایسه با سایت‌های دیگر محاسبه می‌کند.

نحوه بهینه‌سازی سئوی خارجی

مهم‌ترین عامل سئوی خارج از صفحه، تعداد و کیفیت بک‌لینک‌ها به وب‌سایت شماست.

عوامل مختلفی بر رتبه سئوی خارجی صفحه شما تأثیر می‌گذارد. در حالی که هرکدام با استراتژی‌های متفاوتی مقابله می‌کنند اما در نهایت هدف کلی همه آن‌ها ایجاد اعتماد و شهرت برای وب‌سایت شما از بیرون است.

  • لینک‌های ورودی
  • بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی
  • وبلاگ‌نویسی مهمان و پست مهمان
  • نام تجاری نامرتبط
  • اینفلوئنسر مارکتینگ

مهم‌ترین عامل سئوی خارج از صفحه، تعداد و کیفیت بک‌لینک‌ها به وب‌سایت شماست. چند نمونه از روش‌هایی که می‌توانید به وب سایت خود پیوند و لینک ایجاد کنید عبارتند از:

  • تولید و خلق محتوای مناسب که مردم و کاربران بخواهند به آن لینک دهند چون ارزشمند است.
  • اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی که در نهایت منجر به ایجاد پیوند و لینک برای صفحه‌ شما می‌شود.
  • ایمیل‌هایی را به افراد تأثیرگذار و یا همان اینفلوئنسرها در صنعت خود ارسال کنید که می‌دانید افرادی را به وب‌سایت شما لینک خواهند کرد.
  • وبلاگ‌نویسی مهمان در سایت‌های مرتبط با سایت شما. این پست‌های مهمان پیوندها و لینک‌هایی به سایت شما خواهند داشت.

در حالی که کمیت لینک هنوز مهم است، اما به‌تازگی تولیدکنندگان محتوا و متخصصان سئو متوجه شده‌اند که کیفیت لینک مهمتر از کمیت آن است. به این ترتیب، ایجاد محتوای قابل اشتراک‌گذاری اولین قدم برای به‌دست آوردن لینک‌های ارزشمند و بهبود سئوی خارج از صفحه است.

برای سئوی خارجی خوب به چند لینک نیاز است؟ پاسخ دادن به این سؤال کمی سخت است؛ چرا که تعیین جواب آن بستگی به قدرت دامنه رقبای شما دارد.
تا همین چند وقت پیش، سئوکاران و دیگر افراد متخصص در حوزه بهینه‌سازی سئو، باور داشتند که خرید لینک یکی از راه‌های معتبر برای ایجاد لینک و پیوند است. اما توجه داشته باشید که در حال حاضر، شرکت گوگل شما را برای خرید لینک‌های دروغین و صرفا برای دستکاری رتبه صفحه جریمه خواهد کرد. باز هم بار دیگر، کیفیت بر کمیت پیروز شد.

کدام یک اهمیت بیشتری دارند؟ سئوی داخلی یا خارجی؟

حالا که به‌خوبی می‌دانید سئو داخلی چیست و چه فرقی با سئو خارجی دارد، خوب است بدانید که قرار نیست از بین این دو عامل مهم، یکی را انتخاب و تنها برای تقویت آن تلاش کنید. این سؤال مانند آن است که بپرسیم، بین پایه یا سقف خانه خود یکی را انتخاب کنید. سئو داخلی و خارجی با هم کار می‌کنند تا رتبه‌بندی موتورهای جستجوی شما را به‌صورت مکمل بهبود بخشند.

با این حال، سئوکاران توصیه می‌کنند سئوی داخلی وب‌سایت خود را در اولویت قرار دهید و با توجه به قابلیت تغییر‌پذیری و کنترل آن، این بخش را بهینه‌سازی کنید. سپس به سراغ سئوی خارجی بروید.
درست مانند ساختن یک خانه، باید قبل از ساختن خود خانه، ابتدا پایه و فوندانسیون را تنظیم کنید. مانند یک فوندانسیون و پی اصلی، احتمالاً لازم باشد هر از گاهی برگردید و تغییرات و تعمیراتی در سئوی درون صفحه خود اعمال کنید. ایجاد تعادل بین این دو، وب‌سایت شما را برای دو گروه مناسب می‌سازد؛ به‌طوری که هم کاربران درک درستی از صفحه شما خواهم داشت و هم ربات‌های موتورهای جستجو درک کنند. به این ترتیب، رتبه شما بهبود می‌یابد و جایگاه بهتری را در صفحه نتایج جستجو به نام خود ثبت می‌کنید.

منبع: Digital Third Coast