۱۰ نکته کلیدی درباره ضروری‌ترین اصول سئو که حتما باید بدانید

۱۰ نکته کلیدی درباره ضروری‌ترین اصول سئو که حتما باید بدانید

در دنیای بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا SEO خیلی چیزها تغییر کرده است و هر روز نکات زیادی درباره سئو گفته می‌شود. با این حال، اصول سئو همچنان بدون تغییر باقی مانده‌اند؛ به عنوان مثال، استفاده از کلیدواژه تنها با هدف بهبود رتبه‌بندی ارگانیک دیگر جواب نمی‌دهد، اما انتخاب کلیدواژه مناسب هنوز هم یک قطعه مهم در پازل سئو است.

از طرف دیگر، کلیدواژه‌ها اطلاعات زیادی را در مورد کاربران و آنچه که آنها دنبالش می‌گردند به ما می‌دهند. با وجود تعداد بی‌شمار اصول سئو، واقعاً غیر ممکن که بتوانیم تعیین کنیم باید به کدام یک پایبند باشیم و کدام‌ها را با خیال راحت کنار بگذاریم.

آیا لینک ساختن دیگر قدیمی شده است؟ آیا باید وقت و انرژی‌مان را به سئوی داخلی اختصاص دهیم؟ چگونه باید برچسب‌گذاری‌ها را انجام دهیم تا بتوانیم رتبه وبسایت‌مان را در موتورهای جستجو بهبود ببخشیم؟ نقطه مشترک فعالیت در حوزه سئو و فعالیت در رسانه‌های اجتماعی کجاست؟ و مهم‌تر از همه، ضروری‌ترین اصول سئو که به نتایج درخشان منجر می‌شوند کدام‌ها هستند؟

مارکترهای B2B و B2C هردو به دنبال جذب جستجوی لیدهای باکیفیت هستند، چون تعداد کلیک آنها ۸/۵ برابر بیشتر از کلیک‌های حاصل از ادوردز (Adwords) است.

شاید این مقاله پاسخ همه سوالاتی که مطرح کردیم را ندهد، اما در عوض ۱۰ نکته مهم از اصول سئو را به شما می‌گوییم که می‌توانید برای کمک به رتبه‌بندی وب‌سایت خود از آنها استفاده کنید.

اگر روی این تکنیک‌ها تمرکز کنید، مطمئناً ترافیک ارگانیک بیشتری را به وب‌سایت‌تان هدایت خواهید کرد و رتبه‌بندی جستجوی خود را بدون ریسک جریمه‌شدن از سوی گوگل بهبود می‌بخشید. همچنین کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ TGA برای مشاوره و ارائه خدمات سئو در کنار شما هستند. پس با ما همراه باشید!

بیشتر بخوانید: سئو چیست و چگونه به کمک شما می‌آید؟

در دنیای SEO خیلی چیزها تغییر کرده است اما اصول سئو همچنان بدون تغییر باقی مانده‌اند

۱- همه چیزهایی را که باعث کند شدن وبسایت‌تان می‌شود حذف کنید

سرعت صفحه وب یکی از اصول اصلی سئو است. در گذشته، صبر بیشتری داشتیم و با وب‌سایت‌های کند کنار می‌آمدیم. روزهایی را یاد می‌آورم که مجبور بودم پنج دقیقه صبر کنم تا خبرهایی که قرار بود بخوانم روی صفحه وب‌سایت نمایش داده شود.
البته سن شما به آن دوران قد نمی‌دهد. کند بودن وب‌سایت نه تنها تجربه خوشایندی نیست، بلکه در دنیای امروز چیزی شبیه به فاجعه است.

یک وب‌سایت کند کاربرانش را خسته می‌کند و افراد دیگر هیچ تمایلی ندارند که به آن سر بزنند یا از آن خرید کنند. داده‌های Strange Loop نشان می‌دهند که حتی تاخیر یک ثانیه‌ای در زمان بارگذاری صفحه می‌تواند باعث افت ۷درصدی نرخ تبدیل شود.
یک وب‌سایت کند در ذهن کاربران درست مثل یک وب‌سایت غیر قابل‌اعتماد است.

سرعت صفحات برای موتورهای جستجو نیز اهمیت زیادی دارد. بر اساس داده‌های eConsultancy،

۴۰ درصد از مردم وب‌سایتی را که بارگذاری آن بیش از ۳ ثانیه طول می‌کشد، رها می‌کنند.

همینطور که کسب‌وکارها روزبه‌روز بیشتر از فرصت‌های تولید لیدهای هدفمند و افزایش درآمد از طریق بهینه‌سازی موتور جستجو آگاه می‌شوند، تمایل‌شان برای افزایش سرعت نیز بیشتر می‌شود.

۱۲ سال پیش، در روز ۹ آوریل ۲۰۱۰، گوگل سرعت سایت را به‌عنوان یکی از عوامل مهم رتبه‌بندی اعلام کرد. این یعنی حتی اگر بهترین کیفیت محتوایی یا طراحی را هم داشته باشید اما صفحات وب‌سایت‌تان کند باشد، در مبارزه قرار گرفتن بین نتایج برتر جستجو شکست می‌خورید.

بنابراین از شر عناصر غیرضروری که سرعت وب‌سایت شما را کاهش می‌دهند خلاص شوید. اگر با وردپرس کار می‌کنید، افزونه‌هایی را که بهشان نیاز ندارید غیرفعال کنید. همچنین نوار ابزار خود را شلوغ نکنید و فقط ویجت‌های ضروری را نگه دارید.

برای یادگیری نکات بیشتر در مورد گرفتن نتایج بهتر از موتورهای جستجو از طریق افزایش سرعت صفحات، به Ubersuggest سر بزنید.

  • مرحله ۱: دامنه موردنظرتان را وارد کنید و بعد روی Search کلیک کنید.
  • مرحله ۲: روی Site Audit در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.
  • مرحله ۳: اسکرول کنید تا به Site Speed برسید.

اینجا به شما نشان داده می‌شود که وب‌سایت‌تان با چه سرعتی بارگیری می‌شود و عناصر کلیدی چقدر سریع در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. به‌عنوان یک قاعده کلی، اگر سرعت سایت شما نمره «عالی» را نگرفت، باید به فکر تغییراتی برای بهبود آن باشید.

برای راهنمایی بیشتر قسمت advanced breakdown را بخوانید. به عنوان مثال، «Speed Index» نشان می‌دهد که محتوای صفحه با چه سرعتی ظاهر می‌شود. اگر وب‌سایت‌تان در این شاخص خوب عمل نکند، کاربران به احتمال زیاد از آن خارج می‌شوند چون نمی‌خواهند منتظر بارگذاری محتوای شما بمانند.

هر ۰/۵ ثانیه اضافی که بارگذاری وب‌سایت شما بیشتر طول بکشد، تعداد بازدیدکنندگانی که سایت را ترک می‌کنند به شدت افزایش پیدا می‌کند. بنابراین، حتی بهبود ۰/۵ ثانیه‌ای باعث افزایش ترافیک وب‌سایت شما می‌شود.

سرعت صفحه وب یکی از اصول اصلی سئو است

۲- لینک به وب‌سایت‌های دیگر با محتوای مرتبط

برایان کلارک، بنیانگذار Copyblogger Media می‌گوید:

لینک دادن به وب‌سایت‌های دیگر برای رشد بسیار مهم است.

برخی از مردم فکر می‌کنند که لینک دادن به صفحات دارای محتوای مرتبط و معتبر کار خوبی نیست، چون باعث می‌شود افراد از صفحه شما خارج شوند.

اما این‌طور نیست. لینک‌سازی یکی از اصول سئو و بخش اساسی استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجوی هوشمند است. من شخصاً به هزاران وب‌سایت و منابع با کیفیت، از جمله رقبای خودم، لینک می‌دهم. چرا؟ چون این کار به شما کمک می‌کند خواننده عزیز.

به گفته رند فیشکین (Rand Fishkin)، بنیانگذار Moz:

لینک‌دادن ترافیکی قابل‌ردیابی را ارسال می‌کند و وب‌سایت شما را به یک منبع ارزشمندتر و مقیاس‌پذیر تبدیل می‌کند.

اگر نگاهی به وبلاگ‌های ما بیندازید، متوجه خواهید شد که به‌طور مرتب به وب‌سایت‌های مختلف لینک می‌دهیم. هر وقت که پست جدیدی می‌نویسیم، از وب‌سایت‌های معتبر دیگر به عنوان مرجع استفاده می‌کنیم.

اگر به دیگران لینک ندهید نمی‌توانید انتظار داشته باشید که لینکی از طرف آنها دریافت کنید. به عنوان مثال، اگر به دنبال دریافت لینک‌های ورودی از وبلاگ‌های معتبر هستید، یکی از ساده‌ترین راه‌ها این است که از طریق محتوای خود تمایل‌تان را برای لینک‌دادن به آن وبلاگ‌ها نشان دهید.

البته تنها باید به صفحاتی لینک دهید که محتوای‌شان ارزشمند است. این خودش یک تمرین خوب برای اصول سئو به حساب می‌آید.

همچنین، می‌توانید زمانی که به یک اینفلوئنسر لینک می‌دهید، می‌توانید به او اطلاع دهید تا در صورت تمایل او هم به شما لینک بدهد، پست‌تان را به اشتراک بگذارد، یا حتی آن را برای مخاطبانش ایمیل کند.

نکته مهم دیگر این است که در ساختن لینک باید به کیفیت توجه کرد، نه کمیت. اگر به جای ده‌ها لینک بی‌کیفیت تنها چند لینک معتبر داشته باشید اعتماد بیشتری را جلب خواهید کرد.

۳- اول برای انسان‌ها بنویسید و بعد برای موتورهای جستجو

اخیراً می‌بینم که بلاگرها و تولیدکنندگان محتوا بیشتر به روش قدیمی سئو روی آورده‌اند؛ یعنی تمرکز روی کلیدواژه برای هدایت ترافیک بیشتر به صفحات وبسایت، به جای سرمایه‌گذاری روی کیفیت محتوای جذاب و ارزشمند.

بسیاری از افراد هنوز از کلیدواژه طولانی استفاده نمی‌کنند و در عوض سعی می‌کنند موتورهای جستجو را دستکاری کنند.
خب، این روش اشتباهی است.

چیزی که شما باید اولویت قرار دهید مردم هستند و نه موتورهای جستجو. محتوایتان را برای کاربران بنویسید، یعنی همان افرادی که مطالب‌‌تان را می‌خوانند و برای خرید محصولات‌تان دست‌به‌جیب می‌شوند.

خزنده‌های موتوراهی جستجو فقط یک سری کدهای اسکریپت هستند. آنها محصولا شما را نمی‌خرند، در رسانه‌های اجتماعی با شما ارتباط برقرار نمی‌کنند و به مشتریان وفادارتان تبدیل نمی‌شوند.

وقتی به اولویت قرار دادن کاربران می‌رسیم، Coppyblogger اولین وب‌سایتی است که به ذهنم می‌آید. جای تعجب نیست که برایان کلارک در بازاریابی محتوا تا این حد موفق شده. او حتی Coppyblogger را به یک شرکت بازاریابی دیجیتال چند میلیون دلاری تبدیل کرده است.

همه اینها به این دلیل اتفاق افتاد که یک مارکتر دیگر درست مثل شما مشتاق کمک کردن به مردم بود. این همان چیزی است که به ما انگیزه می‌دهد؛ و شاید به شما هم همینطور.

اصلاً نوشتن برای کاربران به جای موتورهای جستجو به چه معناست؟

خب، خیلی ساده است.
وقتی دارید می‌نویسید، فراموش کنید که گوگل و سایر موتورهای جستجو وجود دارند. در عوض، محتوایی را تولید کنید که می‌تواند کمک‌کننده باشد. این مفهوم به عنوان کپی‌رایتینگ سئو شناخته می‌شود.

شاید جالب باشد که بدانید وقتی کاربران را اولویت قرار می‌دهید، در واقع محتوای مفیدی می‌نویسید که از نظر موتورهای جستجو هم جذاب است، چون موتورهای جستجو از نظرات کاربران پیروی می‌کنند. اما عکس این قضیه وجود ندارد. به این ترتیب، هم تجربه کاربری را بهبود می‌بخشید و هم اعتماد مخاطبین خود را به دست می‌آورید.

۴- دیگر وب‌سایت‌های معتبر را تشویق کنید که بهتان لینک بدهند

لینک‌های ورودی رگ حیاتی رتبه‌بندی موتورهای جستجو هستند.

مارکتینگ محتوا یعنی ایجاد محتوای باکیفیت و جذابی که افراد را تشویق می‌کند به شما لینک بدهند و محتوای‌تان را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

عامل اصلی موفقیت این است که زمان، هزینه و منابع کافی را برای ایجاد یک پست یا محتوا سرمایه‌گذاری کنید. چنین پست‌هایی یک ساعته آماده نمی‌شود، بلکه هر روز چند ساعت برای ساختنش وقت لازم دارید.
هنگامی که در صنعت خود به یک برتری می‌رسید، محتوای مفید ایجاد می‌کنید و به وبلاگ‌های معتبر لینک می‌دهید، خواهید دید که افراد بیشتری نیز به شما لینک می‌دهند. این اساس لینک‌سازی موثر است.

۵- تحلیل وب را از ابتدای کار فراموش نکنید

پس از اینکه اهداف بهینه‌سازی موتور جستجو را به‌طور واضح مشخص کردید، به نرم‌افزاری نیاز دارید تا ببینید چه چیزی خوب جواب می‌دهد و چه چیزی نه.

گوگل آنالیتیکس، گوگل سرچ کنسول و دیگر نرم‌افزارهای تحلیل وب می‌توانند برای رسیدن به موفقیت به شما کمک کنند.
ابزارهایی مثل Crazy Egg همچنین به شما نشان می‌دهند که بازدیدکنندگان وب‌سایت شما دارند کجاها کلیک می‌کنند و چه اتفاقی میفتد که از وب‌سایت خارج می‌شوند.

شما باید ابزار تحلیل وب را از ابتدای کارتان داشته باشید، حتی قبل از اینکه اولین بازدیدکننده به وب‌سایت‌تان سر بزند.

شما باید ابزار تحلیل وب را از ابتدای کارتان داشته باشید، حتی قبل از اینکه اولین بازدیدکننده به وب‌سایت‌تان سر بزند.

۶- توضیحات متای هر صفحه را منحصربه‌فرد و مرتبط بنویسید

یکی از مهم‌ترین اصول سئو که اکثر افراد از آن غافل می‌شوند، نگارش حساب‌شدۀ توضیحات متا است. توضیحات متا اولین بخشی است که وقتی گوگل صفحه شما را برای کاربران نشان می‌دهند، نمایش داده می‌شود.

به‌طور کلی، موتور جستجو محتوای تکراری را دوست ندارد. بله، مواقعی هم وجود دارد که نیاز است پاراگراف یا جمله‌ای را از یک وب‌سایت دیگر ذکر کنیم (و به آن لینک دهیم)، اما اگر انتشار محتوای تکراری تبدیل به روش همیشگی شما شود، بعید است که موفقیت‌تان دوام چندانی داشته باشد.

توضیحات متای تکراری هم می‌تواند شما را به دردسر بیندازد. حتی اگر بلافاصله جریمه نشوید، باز هم یک تجربه کاربری عالی را ارائه نمی‌کنید.

به عنوان مثال، نمی‌توانیم توضیحات متای صفحه‌ای را که در مورد ایمیل مارکتینگ صحبت می‌کند برای صفحه دیگری که بحثش فروش است بنویسیم. این دو موضوع تفاوت زیادی با هم دارند و توضیحات متای شما باید در مورد آن حرفی برای گفتن داشته باشد.

اگر کاربر وردپرس هستید، می‌توانید با نصب افزونه‌های All-In-One-SEO Pack یا Yoast مشکل توضیحات متای تکراری را برطرف کنید.
سپس، در ویرایشگر وردپرس خود به پایین صفحه بروید و یک برچسب عنوان منحصربه‌فرد و توضیحات متا را اضافه کنید.

۷- از یک URL ساده و خوانا استفاده کنید

اگر کاربران نتوانند URL شما را بخوانند یا درک کنند، ممکن است موتورهای جستجو هم گیج شوند.

آدرس این مقاله را نگاه کنید: https://neilpatel.com/blog/10-most-important-seo-tips-you-need-to-know/.
مسلماً URL بالا طولانی است، اما درک آن هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو آسان است. هیچ عدد یا کاراکتری به جز کلمات و خط تیره وجود ندارد.

از به کار بردن URL هایی مثل «https://www.entrepreneur.com/article/272531» خودداری کنید. چون این اعداد چیزی در مورد محتوا به کاربران نمی‌گویند.

به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو از جستجوی کاربران پیروی می‌کنند.
برایان کلارک می‌گوید که ربات‌های گوگل درست مثل نوزادهایی هستند که باید مرتب با قاشق در دهان‌شان غذا گذاشت؛ و حق هم با اوست.

حتی در این عصر تکامل جستجو، خزنده‌‌های جستجو همچنان یک سری برنامه هستند، نه انسان. بنابراین شما باید آنها را بر این اساس هدایت کنید.

چیزی که برایان دین توصیه می‌کند همان کاری است که ما هم انجام می‌دهیم. او می‌گوید که فقط دو تا چهار کلمه باید در هر URL گنجانده شود.
این موضوع باعث می‌شود که URL در ذهن کاربر بماند، برای موتور جستجو مناسب باشد و به راحتی تایپ شود. همچنین از کلماتی مثل a، an، the، but یا in خودداری کنید.

۸- با سوشیال سیگنال‌ها مومنتوم ایجاد کنید

رسانه‌های اجتماعی بخشی جدایی‌ناپذیر از استراتژی سئو هستند و سوشیال سیگنال‌ها اهمیت زیادی دارند. شما باید روی افزایش سوشیال سیگنال‌های خود تمرکز کنید.

درست است که گوگل سوشیال سیگنال‌ها را به فاکتورهای الگوریتم رتبه‌بندی خود اضافه نکرده است، اما تجربه ما ثابت کرده است که سوشیال سیگنال‌ها بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارند.

باور نمی‌کنید؟
خوب، چندین مطالعه موردی تأثیر اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی، لایک‌ها، توییت‌ها و پین‌ها را بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو ثابت کرده‌اند.

به عنوان مثال، Moz پس از انتشار توییت توسط مجله Smashing، شروع به رتبه‌بندی در گوگل برای «Beginner’s Guide» کرد. رتبه‌بندی جستجوی Shrushti به دلیل تأثیر رسانه‌های اجتماعی از صفحه ۴۰۰ به صفحه «یک» گوگل انتقال یافته است.

اگر می‌خواهید سوشیال سیگنال‌های بیشتری دریافت کنید، قوانین ساده‌ای برای آن وجود دارد. خلاصه اینکه:

  • محتوای مفیدی ایجاد کنید که ارزش اشتراک‌گذاری در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را داشته باشد.
  • دکمه‌های اشتراک‌گذاری را به پست‌های خود اضافه کنید و آنها را در معرض دید قرار دهید.
  • با درخواست از افراد آنها را به اشتراک‌گذاری تشویق کنید.
  • یک مسابقه در رسانه‌های اجتماعی برگزار کنید تا اشتراک‌گذاری بیشتری داشته باشید.
  • در پست‌های خود به اینفلوئنسرها/کاربران قدرتمند رسانه‌های اجتماعی لینک دهید.

شبکه‌های اجتماعی ابزاری است که در اختیار شماست. پس به خوبی از آنها استفاده کنید.

۹- از کلیدواژه مناسب در تصاویر استفاده کنید

تصاویر در بهینه‌سازی موتورهای جستجو مهم هستند و نمی‌توان بهبود آن‌ها را از اصول سئو حذف کرد.

تصاویر در بهینه‌سازی موتورهای جستجو مهم هستند و نمی‌توان بهبود آن‌ها را از اقدامات مهم در راستای رعایت اصول سئو حذف کرد.

گوگل بخش کاملی از نتایج جستجوی خود را به تصاویر اختصاص داده است. همین جمله نشان می‌دهد که موتور جستجو تا چه حد به تصاویر اهمیت می‌دهد.

وقتی کاربران به دنبال تصویر خاصی هستند، با چه چیزهایی جستجو می‌کنند؟ کلیدواژه‌ها.
به همین دلیل، باید از کلیدواژه‌‌های مناسب در نام تصویر و متن همراه آن (کپشن) استفاده کنید. البته یادتان باشد که آنها را زیادی از حد از به کار نبرید.

با این حال، اگر تصویر شما یک «کلاه زنانه آبی» است، نام تصویر خود را «برای خرید کلاه اینجا کلیک کنید» نگذارید. همیشه به یاد داشته باشید که در بهینه‌سازی موتور جستجوی تصویر، مرتبط‌بودن مهم‌تر از خلاقیت یا زیرکی است.

۱۰- برای بهبود سئو، محتوای منحصر‌به‌فرد و مستمر منتشر کنید

به گفته موسسه Content Marketing، تولید محتوای منحصر‌به‌فرد و جذاب برای اکثر مارکترها یک چالش است. چه یک مارکتر B2B باشید و چه B2C، باید در تولید محتوا نظم و استمرار داشته باشید.

محتوای منحصربه‌فرد یکی از عواملی است که بر امتیاز تازگی مطالب و در نتیجه رتبه‌بندی موتورهای جستجو برای آن صفحه خاص تأثیر می‌گذارد.

خب، همه ما برایان دین نیستیم، که در هنر ترویج محتوا تسلط کامل داشته باشیم و بتوانیم به‌طور منظم ده‌ها هزار کاربر را تشویق کنیم تا یک پست جدید را بخوانند و آن را در رسانه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند. پس ساده‌ترین راه برای بهینه‌سازی امتیاز تازگی تولید مستمر محتوا است.

اگر هدف‌تان این است که کسب‌وکار خود را به صورت آنلاین بازاریابی کنید، تولید پست‌های منحصربه‌فرد و مفید دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک امر ضروری است.

یک نکته مهم در مورد اصول سئو: نام دامنه خود را مدام تغییر ندهید

سن دامنه یا صفحه وب یکی از مهمترین اصول سئو است که باید در نظر داشته باشید. در واقع، این عامل برای موفقیت شما بسیار مهم است.

به همین دلیل، نام دامنه خود را مدام تغییر ندهید. یک نام را انتخاب کنید و با همان ادامه دهید، مگر اینکه دلیل خیلی خوبی برای تغییر وجود داشته باشد.
گاهی این اتفاق میفتد، اما آن را به یک حرکت عادی و همیشگی تبدیل نکنید.

بیشتر بخوانید: سئو داخلی (On-Page) چیست و چه تفاوت‌هایی با سئو خارجی (Off-Page) دارد؟

نتیجه‌گیری

امیدواریم که آنچه در مورد اصول سئو گفتیم برای شما مفید بوده باشد. اگر نکات بالا را دنبال کنید، به رتبه‌های بالاتر و ترافیک بیشتر خواهید رسید.

در اینجا چند نکته نهایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند مخاطب هدف خود را پیدا کنید:

  • اگر در گذشته پستی منتشر کرده‌اید که کاربران دیگر سراغش نمی‌روند، به‌ویژه به دلیل تغییرات اخیر گوگل، برای به‌روزرسانی آن صفحه اقدام کنید. یا در بدترین حالت، آن را به یک محتوای جدیدتر در سایت خود هدایت کنید.
    به این ترتیب، می‌توانید بک‌لینک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و سایر معیارهای تعاملی را که قبلاً به‌دست آورده‌اید، حفظ کنید.
  • در نهایت، سعی کنید که روی کلیدواژه‌های طولانی تمرکز و با آنها محتوا ایجاد کنید (مثل تکنیک‌های مارکتینگ رسانه‌های اجتماعی) و نه کلیدواژه‌های اصلی (مثل رسانه‌های اجتماعی).
  • هنگام لینک‌سازی، به کیفیت فکر کنید، نه کمیت؛ و فراموش نکنید که صفحات وب‌تان موبایل‌فرندلی باشند

به نظر شما کدام نکات یا تکنیک‌های بهینه‌سازی موتور جستجو برای بهبود رتبه‌بندی جستجو مهم‌تر هستند؟ آیا نکته‌ای بود که روی کار شما تأثیر عکس گذاشته باشد؟ نظرات خود را از طریق کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: Neilpatel.com