۹ ترفند برای افزایش بازدید اینستاگرام و بهبود نرخ تعامل

۹ ترفند برای افزایش بازدید اینستاگرام و بهبود نرخ تعامل

اگر اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی، بازاریاب، یا صاحب کسب‌وکار هستید یا اگر صرفاً علاقه‌مندید که حساب کاربری خودتان را بهبود ببخشید، احتمالاً به راه‌های افزایش بازدید اینستاگرام و نرخ تعامل فکر کرده‌اید. خب، تعامل شخصی با دنبال‌کنندگان روشی نتیجه‌بخش و راه‌حلی تضمینی است، اما بیایید واقع‌بین باشیم! ما آن قدری وقت نداریم که خودمان این کار را انجام دهیم و با وجود الگوریتم فوق‌العاده هوشمند اینستاگرام هم نمی‌توان به‌طور قطع گفت که نتیجه می‌گیریم.

افزایش بازدید اینستاگرام و نرخ تعامل این روزها به برگ برنده اینفلوئنسرها و بازاریابان اینستاگرام تبدیل شده است. هرچه این پلتفرم بیشتر رشد کند و هرچه کاربران بیشتر محتوای کاربران دیگر را لایک کنند، دنبال کنند و به اشتراک بگذارند، مشتریان بالقوه راحت‌تر می‌توانند کسب‌وکار شما را پیدا کنند.

بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک – از کافی‌شاپ‌ها گرفته تا فروشگاه‌های لباس- و همچنین افراد مشهور موفق شده‌اند که دنبال‌کنندگان زیادی را در اینستاگرام جذب کنند و با بیش از ۴.۲ میلیارد عکس پست‌شده در هر روز و ۵۰ میلیارد پست به اشتراک گذاشته شده تا به امروز، احتمالاً شما هم بخواهید وارد میدان شوید.

شاید برایتان جالب باشد:
چرا باید از اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟
بهترین بلاگرها برای تبلیغ چه ویژگی‌هایی دارند؟

افزایش بازدید اینستاگرام و نرخ تعامل این روزها به برگ برنده اینفلوئنسرها و بازاریابان اینستاگرام تبدیل شده است

خب، چگونه می‌خواهید این کار را انجام دهید؟ اول از همه، باید بدانید چه نوع بازدید و تعاملی در اینستاگرام وجود دارد. اصلاً تعامل به چه معناست؟ در واقع، تعامل به میزان ارتباط و درگیر شدن مخاطب با محتوای شما بستگی دارد. میزان علاقه آنها به پست‌های شما در نحوه تعامل آنها با استوری‌ها، پست‌ها و نظرات شما مشخص می‌شود. می‌توانید از ابزار ارزیابی بازدید و تعامل اینستاگرم استفاده کنید تا وضعیت‌تان را بهتر ببینید. در ادامه، چند پارامتر مهم برای این کار را بررسی می‌کنیم:

1- دنبال‌کنندگان (Followers)

گرچه تعداد همیشه مهم است، اما تعداد دنبال‌کنندگان شما در اینستاگرام مهمترین عامل تعیین میزان تعامل نیست. به همین دلیل است که میکرو اینفلوئنسرهای بسیار موفقی در اینستاگرام فعالیت می‌کنند که در برخی مواقع تنها ۲۰۰۰ دنبال‌کننده دارند.

با اینکه این اینفلوئنسرها لزوماً دنبال‌کنندگان زیادی ندارند، ولی همین تعداد کم را به خوبی می‌شناسند و می‌دانند که آنها به چه چیزی علاقه دارند. بنابراین می‌دانند که باید چه محتوایی برایشان تولید کنند. هنگامی که می‌خواهید میزان موفقیت خودتان را در ایجاد تعامل بسنجید، می‎توانید آن را با کمک ابزارهای ارزیابی اجتماعی مناسب تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید که چه چیزی مخاطبان را به دنبال کردن شما واداشته است.

2- لایک (Like)

لایک‌ها ساده‌ترین شکل تعاملی هستند که محتوای شما می‌تواند داشته باشد. همچنین معیار خوبی است تا میزان محبوبیت پست‌هایی را که منتشر می‌کنید بررسی کنید. کافی است مخاطبان دوبار روی پست شما ضربه بزنند تا آن پست را لایک کنند، بنابراین گرچه لایک عمیق‌ترین شکل تعامل نیست، اما مبنای خوبی برای اندازه‌گیری جذابیت یک پست و میزان بازدید آن است.

3- نظرات (Comments)

گرچه تعداد لایک‌ها معیاری چندان قوی برای سنجش محبوبیت پست‌های شما نیستند، اما نظرات (کامنت‌ها) می‌توانند بینش عمیق‌تری در مورد خوب بودن یا نبودن یک پست ارائه دهند. نظرات، باارزش‌ترین شکل تعامل هستند؛ زیرا نظرات در واقع نشانه وفاداری و تعهد یک دنبال‌کننده یا مشتری به برند شماست. وقتی مخاطبان شما برای فکر کردن و نوشتن کامنت وقت می‌گذارند، یعنی با محتوای شما درگیر شده‌اند. البته، نظراتی که فقط حاوی ایموجی هستند چندان در میزان تعامل تأثیری ندارند، بنابراین هنگام در نظر گرفتن تأثیر نظرات بر سطح بازدید و تعامل پست‌ها، این را در نظر داشته باشید.

4- اشتراک‌گذاری/بازنشر (RePost / Share)

همانطور که نظرات نشان‌دهنده علاقه یک فالوور به محتوای شماست، اشتراک‌گذاری و بازنشر آن نشان‌دهنده تمایل آنها برای ارتباط با برند شماست. اگر می‌خواهید دنبال‌کنندگان شما سفیران برندتان باشند، بازنشر پست‌ها اهمیت زیادی دارد. هر اشتراک پست شما همچون یک تبلیغ کوچک ارگانیک برای محتوای شما عمل کرده و بازدید و تعامل بسیار بالایی ایجاد می‌کند.
بنابراین، با وجود انبوهی از برندهای خلاق و سرمایه‌گذاری رسانه‌های اجتماعی برای جلب توجه و تعامل مخاطبان، از کجا مطمئن هستید که استراتژی فعالیتتان در اینستاگرام باعث بهبود تعامل مخاطب با شما می‌‎شود؟

لایک عمیق‌ترین شکل تعامل نیست، اما مبنای خوبی برای اندازه‌گیری جذابیت یک پست و میزان بازدید آن است.

 

9 نکته برای افزایش بازدید اینستاگرام و بهبود نرخ تعامل

حالا برمی‌گردیم به سوال اصلی: برای افزایش بازدید اینستاگرام و بهبود نرخ تعامل چه باید کرد؟ در ادامه، ۹ نکته کاربردی را بررسی می‌کنیم که می‌توانند در کوران رقابت برندها، اینفلوئنسرها و کسب‌وکارها در اینستاگرام، برگ برنده شما باشند.

1. ثابت قدم باشید

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که پیش رو دارید این است که مردم را ترغیب کنید تا دوباره به محتوای شما سر بزنند. یک راه خوب برای پیدا کردن دنبال‌کنندگان وفادار در اینستاگرام و سرگرم کردن آنها، این است که به‌طور منظم پست بگذارید. این کار به دنبال‌کنندگان شما نشان می‌دهد که به برند خود و همچنین به آنها متعهد و وفادار هستید. هیچ چیز جذاب‌تر از شخص یا برندی نیست که روی محتوای خود سرمایه‌گذاری می‌کند و کارش را با علاقه انجام می‌دهد. و هیچ چیز بدتر از یک حساب کاربری نیست که هر دو ماه یک بار به خودش زحمت می‌دهد محتوای جدیدی پست کند.

نکتۀ مهم‌تر این است که با پست کردن مداوم، دنبال‌کنندگان شما عادت می‌کنند که به طور منظم پست‌های شما را ببینند و با محتوای آن‌‌ها درگیر شوند. به این ترتیب می‌توانید یک رابطه محکم و دوستانه با آنها ایجاد کنید که در نهایت باعث افزایش بازدید و تعامل آنها در اینستاگرام می‌شود.

اگر پست کردن مستمر و منظم محتوا در اینستاگرام برای شما یک اولویت است (که باید باشد) استفاده از تقویم محتوایی یک راه عالی برای رسیدن به این هدف است، زیرا می‌توانید از قبل برای محتوای صفحه خود برنامه‌ریزی کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، از مشاوره تخصصی متخصصان آژانس TGA از طریق صفحه تولید محتوای اینستاگرام استفاده کنید.

2. از هشتگ‌ها استفاده کنید

اینستاگرام بر مبنای هشتگ‌ها ساخته شده است. هشتگ روش اصلی این پلتفرم برای مرتب‌سازی و فیلتر کردن محتواست. برخلاف توییتر که اکثر مردم از یک یا دو هشتگ در یک توییت استفاده می‌کنند، در اینستاگرام می‌توان تا ۳۰ هشتگ در هر پست استفاده کرد. اما استفاده بیش از حد از هشتگ‌های نامرتبط ممکن است باعث شود که اینستاگرام شما را شَدوبن (shadowban) کند. شما می‌توانید در بایو، پست و استوری‌های خود از هشتگ استفاده کنید تا بیشتر دیده شوند؛ یا می‌توانید برای ایجاد کمپین‌های محتوای تولیدشده توسط کاربر از آنها استفاده کرد. هشتگ‌ها در اینستاگرام معمولاً کاربردی‌تر از توئیتر هستند. هشتگ‌های محتوا مانند هشتگ‌های لوکیشن برای افزایش بازدید اینستاگرام  و بهبود نرخ تعامل مفید واقع می‌شوند.

این هشتگ‌ها لزوماً پرطرفدار یا محبوب نیستند، اما معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند و بنابراین سئوی (SEO) پست‌های شما را افزایش می‌دهند، زیرا کاربران از آنها برای جستجوی موضوعات خاص استفاده می‌کنند.

یادتان باشد که از ابزار تحلیل هشتگ استفاده کنید تا ببینید که آیا برای بهبود نرخ تعامل خود از بهترین هشتگ‌ها استفاده می‌کنید یا نه.

هشتگ‌های محتوا مانند هشتگ‌های لوکیشن برای افزایش بازدید اینستاگرام  و بهبود نرخ تعامل مفید واقع می‌شوند.

3. همیشه از یک فیلتر استفاده کنید

از آنجایی که اینستاگرام اساساً مبتنی بر تصویر است، محبوب‌ترین ویژگی آن گزینه‌های فیلتر هستند که در صورت استفاده مداوم به تصاویر و ویدیوهای شما ظاهر و هویتی متمایز می‌دهند. بر اساس گزارش WebDam، می‌توان گفت ۶۰ درصد از برندهایی که بهترین عملکرد را در اینستاگرام دارند، در همه پست‌هایشان از فیلتر یکسانی استفاده می‌کنند. بنابراین چند فیلتر را امتحان کنید و سپس گزینه‌ای را انتخاب کنید که به محتوای شما ظاهر و احساسی متمایز بدهد تا دنبال‌کنندگان شما بتوانند آن را تشخیص دهند و با آن ارتباط برقرار کنند.

شرکت طراحی گرافیک Canva مطالعه‌ای انجام داد که نشان داد فیلتر کلارندون (Clarendon) پرکاربردترین فیلتر اینستاگرام در ایالات متحده و سراسر جهان است. مطالعات دیگر نشان می‌دهند که روشنایی تصاویر، کلید جذب بینندگان و مهمتر از آن، تعامل است.

اگر فیلترهای اینستاگرام را دوست ندارید، برنامه‌های ویرایش عکس زیادی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

4. به طور مستمر استوری بگذارید

همانطور که همه می‌دانیم، استوری‌های اینستاگرام فقط ۲۴ ساعت در صفحه می‌مانند (گرچه می‌توانید آن‌ها را در پروفایل خود ذخیره کنید) اما اگر به شکل حرفه‌ای از آن‌ها استفاده کنید، می‌توانید بیشترین بهره را برای افزایش بازدید اینستاگرام و بهبود نرخ تعامل ببرید. هر بار که یک استوری جدید می‌گذارید، یک دایره قرمز رنگ دور تصویر پروفایل شما ایجاد می‌شود که به دنبال‌کنندگان شما نشان می‌دهد محتوای جدیدی قرار داده‌اید.

وقتی که هر روز استوری می‌گذارید، با یادآوری مداوم محتوای جدید خود مخاطب را پای صفحه‌تان نگه می‌دارید. به این ترتیب دنبال‌کنندگان شما یادشان می‌ماند که باز هم بیایند و ببینند که آیا استوری جدید گذاشته‌اید یا نه و از این طریق، بازدید و تعامل را افزایش می‌دهید.

همچنین می‌توانید با استفاده از ویژگی هایلایت کردن در صفحه پروفایل خود، استوری‌ها را دسته‌بندی کرده و دوباره به اشتراک بگذارید. دسته‌بندی هایلایت‌ها بر اساس موضوعاتی که دارند یافتن محتوای مورد علاقه‌ را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

به یاد داشته باشید که در استوری‌های خود نیز درست مثل پست‌ها از هشتگ استفاده کنید. در استوری‌ها می‌توانید از هشتگ‌های گسترده‌تر و محبوب‌تر استفاده کنید که با محتوایی که پست می‌کنید مرتبط‌تر باشند.

5. با نظرسنجی‌ها، سوالات و استیکرها از مخاطب بازخورد بگیرید

یک راه عالی برای دریافت بازخورد از مخاطبان صفحات اینستاگرامی، استفاده از نظرسنجی است. می‌توانید از آنها بپرسید که محصولات مورد علاقه‌شان چیست، آیا از محتوایی که پست می‌کنید لذت می‌برند و بیشتر چه محتوایی را ترجیح می‌دهند. سپس می‌توانید از این بازخورد در تولید محتواهای و رسیدن به حداکثر بازدید و تعامل استفاده کنید.

سوال‌های «Ask me a question» نیز برای ایجاد تعامل عالی هستند. این گزینه به دنبال‌کنندگان شما اجازه می‌دهد تا در مورد برند شما، زندگی شخصی‌تان (اگر می‌خواهید آن را به اشتراک بگذارید)، یا اطلاعات مفیدی که در آن متخصص هستید سؤالاتی بپرسند.

با استفاده از ابزار نظرسنجی نیز می‌توانید نظرات مخاطب را در مورد چیزهای مختلف بپرسید. از این ابزار استفاده کنید تا متوجه شوید که مخاطبان شما یک محصول ویژه، یک تمرین ورزشی، یک لباس خاص و غیره را چقدر دوست دارند.

6. مراقب باشید که دنبال‌کنندگان خود را خسته نکنید

آیا تا به حال موقع خواندن اخبار به این فکر کرده‌اید که هر مطلبی به‌عنوان بزرگترین مشکل دنیا معرفی می‌شود؟ اینکه در مورد برندتان پرشور و مشتاقانه عمل کنید خیلی خوب است، اما اگر بیش از حد شود، ممکن است دنبال‌کنندگان شما را خسته کند. در محتوایتان داد و فریاد راه نیندازید و کپشن همۀ پست‌ها را طوری ننویسید که به نظر فوری و اضطراری بیایند. با این کار، در طول زمان تنها چیزی که به مخاطبان‌تان می‌گویید این است که هیچیک از محتواهای شما فوریتی ندارند. بنابراین، نتیجۀ عکس خواهید گرفت.

اگر اینفلوئنسر هستید، کسب‌وکار شما ارائه اطلاعات است؛ اطلاعات ارزشمندی که شما در مورد محصولات، برندها، ترند‌ها یا موارد دیگر به دنبال‌کنندگان خود می‌دهید تا به آنها در تصمیم‌گیری کمک کنید. شما می‌خواهید دنبال‌کنندگان‌تان احساس کنند که به آنچه ممکن است برای آنها مفید واقع شود علاقه‌مند هستید.

اگر مطمئن نیستید که آیا باعث خستگی دنبال‌کنندگان خود می‌شوید یا نه، به وقت‌هایی فکر کنید که تصمیم می‌گیرید کسی را آنفالو کنید، یا اشتراک ایمیلی را لغو ‌کنید، یا پروفایلی را در فید خود به حالت بی‌صدا (Mute) درآورید. چرا این کارها را کردید؟ این بررسی به شما کمک می‌کند تا لحن و فرکانس مناسب در تعامل خود با دنبال‌کنندگان را پیدا کنید و مطمئن شوید که ارتباط‌تان را با آنها حفظ کرده‌اید.

لحن و فرکانس مناسب در تعامل خود با دنبال‌کنندگان را پیدا کنید و مطمئن شوید که ارتباط‌تان را با آنها حفظ کرده‌اید.

7. دیگران را تگ کنید

اگر شخص یا برندی را در پست خود معرفی می‌کنید، آنها را تگ یا منشن (Mention / Tag) کنید. اگر در استوری اینستاگرام این کار را انجام‌ دهید که بهتر هم هست، چون افراد می‌توانند آن را در استوری خود به اشتراک بگذارند. این کار نه تنها به افزایش تعامل شما کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش بازدید اینستاگرام هم می شوند، چون دنبال‌کنندگان شخص یا برندی را که آن را تگ کرده‌اید هم می‌توانند محتوای صفحه شما را ببینند.

8. از ویژگی‌های ویدیویی اینستاگرام استفاده کنید

آژانس رسانه‌ای Zenith پیش‌بینی می‌کند که از سال‌ ۲۰۲، کاربران روزانه ۸۴ دقیقه را صرف تماشای ویدیوی آنلاین کنند. این آمار، ۲۵ درصد از ۶۷ دقیقه در سال ۲۰۱۸ بیشتر شده است. بنابراین زمانی که صرف تماشای ویدیو می‌شود بسیار زیاد است و اگر از این ویژگی استفاده نکنید، فرصت را از دست خواهید داد. در مورد تآثیرگذاری و محبوبیت محتوایی ویدیویی هیچ بحثی وجود ندارد. اینستاگرام نیز این را می‌داند و طیف وسیعی از گزینه‌های ویدیویی را به بازاریاب‌ها و اینفلوئنسرها ارائه می‌دهد که فرمت‌های ویدیویی مختلف را در خود جای می‌دهند.

گزینه ویدیوی لایو استوری اینستاگرام می‌تواند برای معرفی خلاقانه محصولات یا خدمات جدید بسیار مفید باشد. همچنین می‌توانید برای محتوای استراتژیک‌ و مدیریت‌شده‌تر از تبلیغات از پیش ضبط‌شده استفاده کنید. استوری‌های اینستاگرام می‌توانند ویدیوها و عکس‌ها را در ویدیوهای ۶۰ ثانیه‌ای ترکیب کنند. آخرین ویژگی نیز IGTV اینستاگرام است که برای ویدیوهای طولانی ایده‌آل است.

محتوای ویدیویی باعث می شود که دنبال‌کنندگان شما برای مدت طولانی‎تری در پروفایلتان بمانند و این یعنی بازدید و تعامل بیشتر. اگر به دنبال افزایش زمان تعامل هستید، استفاده از محتوای ویدیویی ضروری است.

9. اصیل باشید

شما می‌توانید بسیار باهوش، بامزه یا هنرمند باشید، اما هیچ چیز بهتر از واقعی‌بودن نیست. وقتی برند خود را به معنای واقعی زندگی می‌کنید، این موضوع در عکس‌ها، کپشن‌ها، ویدیوها و داستان‌های شما خودش را به خوبی نشان می‌دهد. هدف شما این است که محتوای واقعی خود را که ارزش برندتان را به آنها نشان می‌دهد به دنبال‌کنندگان ارائه کنید.

به‌عنوان مثال، گاهی می‌توانیم تصاویر پشت صحنه را که ممکن است نامرتب و بهم‌ریخته باشند به مخاطب نشان دهیم. یا در بخش نظرات با آنها گفتگو و از حمایت‌هایشان تشکر کنیم و تشویق‌شان کنیم که برندهای دیگر را نیز امتحان کنند، حتی اگر به معنای تبلیغ رقبا باشد.

تصاویری را که دنبال‌کنندگان شما را در آن تگ کرده‌اند، بازنشر کنید. کاسلا ایتسینس، مدل تناسب اندام استرالیایی را در نظر بگیرید؛ برنامه تمرینی او حسابی سر و صدا به پا کرد. او اغلب داستان موفقیت دنبال‌کنندگان خود را در صفحه اینستاگرامش به اشتراک می‌گذارد و به آنها تبریک می‌گوید و بهشان انگیزه می‌دهد.

داشتن محتوای منحصر به‌فرد و باورپذیر باعث ایجاد اعتماد بین دنبال‌کنندگان شما می‌شود و با ارزش‌ترین محصول شما به‌عنوان یک اینفلوئنسر است؛ زیرا این همان چیزی است که برندها و کسب و کارها هنگام همکاری با اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی در استراتژی بازاریابی خود به دنبال آن هستند.

در پایان مقاله ۹ ترفند برای افزایش بازدید اینستاگرام و بهبود نرخ تعامل، توصیه می‌کنیم سوالات خود را درباره هر موضوع مرتبطی، با کارشناسان آژانس تبلیغاتی TGA مطرح و از مشاوره تخصصی و رایگان آن‌ها استفاده کنید.