چرا باید از اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟

چرا باید از اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟

اینستاگرام در روزهای اول، بیشتر برای به اشتراک گذاشتن سلفی‌های گروهی، عکس‌های سفر و دستور پخت غذاها کاربرد داشت. اما حالا که نزدیک به دوازده سال از شروع کار این رسانه اجتماعی می‌گذرد، تبدیل به محل اصلی کسب درآمد اینفلوئنسرها شده است. کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک می‌توانند برای ایجاد آگاهی از برند و شکل‌گیری تعامل با مشتری در فضایی خارج از حساب شخصی خودشان با اینفلوئنسرها همکاری کنند. این راهنمای جامع به شما می‌گوید که چرا باید از اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام استفاده کنید و برای شروع، باید چه نکاتی را مد نظر قرار دهید.

چرا برای اینفلوئنسر مارکتینگ از اینستاگرام استفاده کنیم؟

پیش از هر چیزی، شما می‌خواهید اطمینان داشته باشید که زمان و منابعی که در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ سرمایه‌‌گذاری می‌کنید نتیجه مورد نظرتان را به همراه داشته باشد. این نتیجه زمانی حاصل می‌شود که شما مخاطب هدف را پیدا کنید. البته شاید تا پیش از این هم می‌دانستید که اینفلوئنسر مارکتینگ حرکت مؤثری است و نزدیک به ۶۸ درصد کارشناسان بازاریابی برای اجرای کمپین‌های تأثیرگذار به اینستاگرام روی آورده‌اند. چیزی که اکنون باید تعیین کنید این است که آیا اجرای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام بهترین گزینۀ ممکن است یا خیر.

 

شاید برایتان جالب باشد: اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ (جدیدترین آپدیت ۲۰۲۲)

بهترین بلاگرها برای تبلیغ چه ویژگی‌هایی دارند؟

 

بیایید به برخی از دلایل استفاده از اینستاگرام برای اینفلوئنسر مارکتینگ نگاهی بیندازیم:

رسانه‌های اجتماعی از تلویزیون پیشی گرفته‌اند

آژانس رسانه‌ای زنیث (Zenith) پیش‌بینی کرده است که در سال 2022 بازار تبلیغات رسانه‌های اجتماعی از بازار تلویزیون پیشی می‌گیرد؛ که هم غیرواقعی به نظر می‌رسد و هم در عین حال،  قابل‌تصور.
کووید-۱۹ همچون مانعی بر سر شتاب سهم بازار رسانه‌های اجتماعی ظاهر شد، اما انتظار می رود که تبلیغ‌کنندگان مبلغ ۱۷۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ و بیش از ۲۲۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۴ برای تبلیغات هزینه کنند. به این ترتیب، رسانه‌های اجتماعی ۲۶.۵ درصد از کل هزینه‌های تبلیغاتی را مصرف خواهند کرد.

مطالعه ما با استفاده از Onalytica در مورد برنامه اینفلوئنسر تجارت به تجارت ( B2B Influencer ) نشان داد که بازار اینفلوئنسر تجارت به مشتری (B2C) به تنهایی بیش از ۱۵ میلیارد دلار ارزش دارد و بازار اینفلوئنسر B2B به سرعت در حال رشد است تا به آن برسد.

انتخاب مردم

اینستاگرام بهترین انتخاب برای اجرای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ شماست، چون مردم و اینفلوئنسرها این پلتفرم را ترجیح می‌دهند. بر اساس مصاحبه بلاگ‌لاوین (Bloglovin) با ۲۵۰۰ میکرو اینفلوئنسر، اینستاگرام پلتفرم محبوب آنهاست. ۵۹ درصد از این اینفلوئنسرها می‌گویند که اینستاگرام کارآمدترین پلتفرم برای جذب مخاطبان هدف است.

کدام پلتفرم برای جذب مخاطبان شما مؤثرتر است؟

در سراسر جهان، ۲۳ درصد از کاربران رسانه‌های اجتماعی اینفلوئنسرها و دیگر کارشناسان را دنبال می‌کنند؛ چیزی برابر با تعداد افرادی که تیم‌های ورزشی و ورزشکاران را دنبال می‌کنند! بر اساس شاخص Global Web Index، ‌‌هجده درصد دیگر گفته‌اند که از دنبال‌کنندگان اینفلوئنسرهای زیبایی هستند.

افراد از برندها محبوب‌ترند

حساب‌های برند متکی به تلاش‌های ارگانیک (پست‌ها یا تبلیغات پروموت‌نشده) شاهد کاهشی دیگر در نرخ تعامل ارگانیک در سال ۲۰۲۱ بودند. رسانه Trust Insightsتأثیرگذاری برندها را در برابر تأثیرگذاری اینفلونسرها در اینستاگرام ثبت کرده است. در حالی که هر دو شاهد کاهش بازدید و نتایج هستند، اینفلوئنسرها تا پایان سال ۲۰۲۱، نسبت به پست‌های ارگانیک ۳ تا ۴برابر تعامل بیشتری ایجاد کردند.
برندها به این زودی هویت برند خود را رها نخواهند کرد، اما بدیهی است که باید راه‌های دیگری برای افزایش بازدید و تعامل امتحان کنند. کار با اینفلوئنسرها می‌تواند آنها را بهتر به نتیجه برساند.

بازدید گسترده از سوی کاربران جوان

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است و در میان نسل Z (متولدین نسل تکنولوژی) طرفداران زیادی دارد. بر اساس شاخص Global Web Index، در سال ۲۰۱۹ افراد ۱۶ تا ۲۴ساله بیشتر از اینستاگرام بازدید داشته‌اند تا از فیس‌بوک.
البته در نظر داشته باشید که اینستاگرام در میان متولدین نسل انفجار جمعیت و نسل X محبوبیت کمتری دارد، اما همچنان می‌تواند با هدف‌گذاری مناسب مؤثر واقع شود.

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است و در میان نسل Z (متولدین نسل تکنولوژی) طرفداران زیادی دارد.

هزینه‌ها را در نظر بگیرید

قبل از اینکه بتوانید برنامه‌ریزی کمپین خود را شروع کنید، باید بودجه‌ای را که در اختیار دارید در نظر بگیرید و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید. گرچه اینفلوئنسر مارکتینگ همیشه پر هزینه نیست، اما برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی مناسب می‌تواند به شما کمک کند که از هزینه‌های غیرضروری جلوگیری کنید.
باید این نکته را بدانید که هزینه کار با اینفلوئنسرها با توجه به تعداد دنبال‌کنندگان اینفلوئنسر و حوزه‌ای که در آن فعالیت دارید متفاوت است. هر چه یک اینفلوئنسر دنبال‌کنندگان بیشتری داشته باشد یا در یک حوزه خاص شناخته‌‌شده‌تر باشد، هزینه بیشتری از شما دریافت خواهد کرد.
گرچه احتمالاً قصد ندارید با فوق اینفلوئنسری مثل کایلی جنر یا یک سلبریتی معروف مانند دواین جانسون کار کنید، اما هنوز هم ممکن است با شنیدن هزینه‌ها کمی شوکه شوید!

قوانین کلی اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام

نرخ هر پست در صفحه اینفلوئنسر با تعداد دنبال‌کنندگان و نرخ تعامل در ارتباط است. بر اساس گزارش Hootsuite، استاندارد نانوشته این نرخ ۱۰۰ دلار به ازای هر ۱۰/۰۰۰ دنبال‌کننده است که با توجه به نوع پست (عکس، ریل یا استوری) و تعداد پست‌های مورد نظر برای کمپین تعیین می‌شود.

نرخ‌ها با توجه به نوع محتوا نیز قابل‌مذاکره هستند. این مبلغ از ۰/۱۶ دلار به‌ازای هر مشارکت برای یک ویدیوی اینستاگرامی تا ۰/۰۶ دلار برای میانگین بازدیدهای اخیر هر استوری متغیر است.

هزینه کار با اینفلوئنسرهای اینستاگرام با توجه به حوزه‌ای که اینفلوئنسر در آن تخصص دارد متفاوت خواهد بود. فراموش نکنید که هزینه‌های مربوط به عکاسی یا فیلمبرداری، یا هزینه‌های ارائه محصول یا خدمات به اینفلوئنسر را حساب کنید. با این حال، این هزینه‌ها ارزش نتیجه‌ای را که به دست می‌آورید دارد، و زمینه را برای یک همکاری موثر و پایدار فراهم می‌کند.

هزینه کار با اینفلوئنسرهای اینستاگرام با توجه به حوزه‌ای که اینفلوئنسر در آن تخصص دارد متفاوت خواهد بود.

آنچه باید در مورد نرخ اینفلوئنسر B2B در نظر بگیرید

اینفلوئنسرهای B2B ترجیح می‌دهند که نرخ‌ها را نه بر اساس کمیت محتوا، بلکه بر اساس زمان و تلاشی که صرف تولید محتوا می‌کنند تعیین کنند. این دسته از اینفلوئنسرها را اغلب در حال سخنرانی روی استیج رویدادهای شرکتی یا پوشش اتفاقات پشت صحنه می‌بینید. برخی از اینفلوئنسرهای B2B با نوشتن وبلاگ‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، گزارش‌ها یا میزبانی ویدیوهای زنده از قدرت کلمات خود استفاده می‌کنند.

همکاری با این اینفلوئنسرها معمولاً با مجموعه‌ای از خدمات یا محتوا همراه است و اغلب شامل مشاوره نیز می‌شود. نرخ‌ تولید یک محتوا می‌تواند از چند صد دلار تا چند هزار دلار برای تعامل چندروزه یا حتی یک‌ماهه متغیر باشد.

اختصاص بودجه تبلیغاتی را فراموش نکنید

پرداخت هزینه برای اینفلوئنسر و محتوایی که ایجاد می‌کند موضوعی است که باید در نظر بگیرید. حتماً بودجه‌ای را برای تبلیغ محتوا پس از انتشار آن اختصاص دهید. برای به حداکثر رساندن مشارکت، باید محتوای خود را تا حد امکان با مخاطبان هدف و مرتبط به اشتراک بگذارید.
هنگامی که همه از این هزینه‌ها مطلع شدید، تصور بهتری از میزان مبلغی که باید برای کمپین خود هزینه کنید خواهید داشت. با توجه به بودجه‌ای که دارید، می‌توانید تصمیم بگیرید که با چه تعداد اینفلوئنسر کار کنید و چقدر برای کمپین خود هزینه کنید.

چگونه اینفلوئنسرهای مناسب را پیدا کنیم؟

حالا وقت این است که اینفلوئنسرهای مناسب را پیدا کنید. این کار یکی از چالش‌ برانگیزترین مراحل در اینفلوئنسر مارکتینگ است، چه در اینستاگرام و چه در پلتفرم‌های دیگر.
برای رویارویی با این چالش، باید مشخص کنید که در یک اینفلوئنسر به دنبال چه چیزی هستید. چه ویژگی‌هایی اینفلوئنسر ایده‌آل شما را تعریف می‌کند؟ اول از همه، اینفلوئنسری که انتخاب می‌کنید باید به برند و کمپین شما مرتبط باشد. همچنین باید خلاق و برای مخاطب جذاب باشد و با توجه به اهداف کمپین شما، بازدید و مشارکت زیادی داشته باشد.

وقتی اینفلوئنسر مورد نظر خود را شناختید، می‌توانید فهرستی از اینفلوئنسرهای بالقوه را تهیه کنید تا بهترین اینفلوئنسرها را برای برند خود انتخاب کنید. چندین گزینه برای یافتن اینفلوئنسرهای بالقوه وجود دارد.

۱- هشتگ‌ برندها را جستجو کنید

به دنبال اینفلوئنسرهایی باشید که از قبل طرفدار برند شما هستند و در مورد آن محتوا تولید می‌کنند. جستجوی خود را با استفاده از یک هشتگ انجام دهید تا بتوانید محتوایی را که کاربران در مورد محصولات شما تولید کرده‌اند پیدا کنید. سپس می‌توانید به حساب کاربرانی که این پست‌ها را ایجاد کرده‌اند سری بزنید تا به این ترتیب اینفلوئنسرهای بالقوه را بیابید.

 ۲- هشتگ‌های مرتبط را جستجو کنید

اگر هنوز یک برند شناخته‌شده نیستید، یا اگر از نتایج مرحله قبل رضایت ندارید، می‌توانید هشتگ‌های مرتبط را نیز جستجو کنید. این کار به شما کمک می‌کند که جستجوی خود را در مورد یک نوع محتوای خاص مانند ویدیو، پست و استوری یا لایو محدود کنید. درست مانند تکنیک اول، باید نتایج و حساب‌های کاربرانی را که محتوایشان برای شما جذاب است بررسی کنید.

فرض کنید شما یک شرکت خدمات حرفه‌ای هستید که می‌خواهید پیشنهاد جدیدی را برای صاحبان مشاغل کوچک تبلیغ کنید. در این مورد، شما با مربیان کسب‌وکار و اینفلوئنسرهای کارآفرینی کار می‌کنید که می‌توانند در مورد مشکلاتی که شما سعی در حل آنها دارید از تجربه خود صحبت کنند. سعی کنید هشتگ #businessmentor را جستجو و نتایج آن را تجزیه و تحلیل کنید.

۳- از ابزارهای مناسب اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام استفاده کنید

شما می‌توانید از ابزارهای اینفلوئنسر مارکتینگ برای ساده‌سازی جستجوی خود استفاده کنید. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید فهرستی از اینفلوئنسرهای بالقوه را بر اساس یک کلمه کلیدی یا دسته‌بندی مرتبط پیدا کنید. برخی از بهترین ابزارهایی که می‌توانید برای اینفلوئنسرهای B2C اینستاگرام استفاده کنید عبارتند از Activate، Ninja Outreach و Influence.co. همچنین Onalytica و BuzzSumo را برای شناسایی اینفلوئنسرهای B2B توصیه می‌کنیم.

می‌توانید به جای همۀ این کارها با یک آزانس تبلیغاتی فعال در حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ همکاری کنید. متخصصان آژانس تبلیغاتی تال گای نیازها و انتظاراتتان را به دقت تجزیه و تحلیل می‌کنند تا شما را با مرتبط‌ترین اینفلوئنسرها در شبکه خود ارتباط دهند.

کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ را بر اساس اهداف خود اجرا کنید

در انتها، کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ خود را بر اساس اهدافی که تعیین کرده‌اید، اجرا کنید. زمانی که تبادل ارزش میان خالق یا ناشر و شریک تجاری وجود دارد، محتوای برند باید در اینستاگرام شناسایی شود.

پس از اجرای کمپین، پیشرفت خود را پیگیری کنید. ببینید که همکاری با اینفلوئنسرها چه نتایجی برای شما داشته است.
برخی از محبوب‌ترین انواع کمپین در اینستاگرام عبارتند از:

پست تبلیغاتی و دارای اسپانسر

وقتی برای تولید محتوا درباره برندتان به اینفلوئنسرها مبلغی می‌پردازید، باید بدانید که چه چیزی از آنها می‌خواهید. آنها می‌توانند محصول شما را خیلی ساده در محتوای خود معرفی کنند یا یک داستان مفصل در مورد آن بگویند. این نوع کمپین می‌تواند برای دستیابی به هر نوع هدفی مفید واقع شود. در اینستاگرام، پست‌های تبلیغاتی می‌توانند به شکل ویدیو، عکس، استوری یا ریل در صفحه اصلی (فید) ظاهر شوند.

مسابقات

اگر می‌خواهید دنبال‌کنندگانِ اینفلوئنسرها را به فعالیت ترغیب کنید، مسابقه می‌تواند یک انگیزه قوی باشد. محصولات رایگان را برای اینفلوئنسرها ارسال کنید تا بتوانند یک مسابقه ترتیب دهند و هدایایی را برای آن تعیین کنند. این یک تکنیک عالی برای جذب مخاطبان جدید است و می‌تواند به شما کمک کند که دنبال‌کنندگان جدیدی برای افزایش آگاهی از برند به دست آورید. همچنین می‌تواند در مورد عرضه محصول جدید یا ارائه خدمات کمی سروصدا ایجاد کند.

محتوای برند

وجود یک اینفلوئنسر در محتوای برند شما می‌تواند به بیشتر دیده‌شدن آن کمک کند. محتوا توسط شما تولید و منتشر می‌شود و در عین حال، اینفلوئنسرها در تولید و تبلیغ آن مشارکت دارند. به‌عنوان مثال، دعوت از یک اینفلوئنسر برای میزبانی یک ویدیوی زنده (Live) در حساب برند شما این امکان را بهتان می‌دهد که به طور همزمان به هر دو مخاطب دسترسی پیدا کنید. محتوای برند می‌تواند برای تبلیغ یک محصول جدید یا به طور کلی دستیابی به مخاطبان جدید موثر باشد.

بررسی‌ها

از اینفلوئنسرها بخواهید که محصول یا خدمات شما را بررسی کنند تا دنبال‌کنندگان آنها هنگام خرید شما تصمیمی آگاهانه بگیرند. آنها را تشویق کنید که بررسی محصول را تا حد امکان صادقانه انجام دهند. از این گذشته، مخاطبان به نظرات آنها بیشتر ایمان و اعتماد دارند تا به نظرات شما. این شکل از کمپین برای کسانی که می‌خواهند آگاهی از برند را افزایش دهند، اعتماد ایجاد کنند و مخاطبین بالقوه را به مشتری تبدیل کنند، عالی است.

برنامه‌های نمایندگی برند

کار با اینفلوئنسرها در بلندمدت می‌تواند راه را برای تبدیل آنها به نمایندگان برند شما هموار کند. به هر اینفلوئنسر یک لینک یا کد تخفیف سفارشی ارائه دهید که بتواند با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد. برای هر تعداد مشتری که به محصول شما جذب می‌شود، درصد کمی به آنها بپردازید. این نوع کمپین می‌تواند به افزایش آگاهی از برند و افزایش موثر تبدیل کمک کند.

پس از اجرای کمپین، فراموش نکنید که پیشرفت خود را پیگیری کنید. ببینید که همکاری با اینفلوئنسرها چه نتایجی برای شما داشته است. با داشتن یک URL سفارشی یا کد تخفیف منحصر به‌فرد برای هر اینفلوئنسر، می‌توانید عملکرد کمپین را خیلی آسان‌تر پیگیری کنید و بر اساس تجزیه و تحلیل خود از نتایج کمپین، در صورت نیاز تغییرات و بهبودهایی را ایجاد کنید.

 

منبع: Convince and Convert