راهنمای اینفلوئنسر مارکتینگ و اجرای کمپین در اینستاگرام (آپدیت ۲۰۲۲)

راهنمای اینفلوئنسر مارکتینگ و اجرای کمپین در اینستاگرام (آپدیت ۲۰۲۲)

اگر با دیجیتال مارکتینگ آشنایی دارید، مطمئناً با اینفلوئنسر مارکتینگ هم آشنا هستید؛ البته اگر بخواهید اطلاعات جامعی درباره این موضوع داشته باشید، مطالعه مقاله «چرا باید از اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟» را به شما توصیه می‌کنیم. اگر قصد داشته باشید با اینفلوئنسرها همکاری کنید، اینستاگرام بهترین جایی است که می‌توانید این کار را انجام دهید. آنچه در ادامه می‌خوانید، یک راهنمای اینفلوئنسر مارکتینگ جامع است که به شما کمک می‌کند تا جدیدترین تکنیک‌های اینفلوئنسر مارکتینگ سال ۲۰۲۲ را بشناسید و با استفاده از آن‌ها، یک کمپین کامل را در این پلتفرم اجرا کنید.

۶ دلیل برای همکاری با اینفلوئنسرهای اینستاگرام

  • اینطور که پیش‌بینی می‌شود، اینفلوئنسر مارکتینگ در سال ۲۰۲۲ به ارزش ۱۳.۸ میلیارد دلاری خواهد رسید.
  • ۹۰ درصد از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی ما معتقدند که اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش بازاریابی موثر است.
  • کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ از سال ۲۰۲۰ افزایش چشمگیری یافته‌اند.
  • کسب‌وکارها به ازای هر ۱ دلاری که برای اینفلوئنسر مارکتینگ هزینه می‌کنند، ۵.۲۰ دلار درآمد کسب می‌کنند.
  • ۶۳ درصد از بازاریابان قصد دارند بودجه اینفلوئنسر مارکتینگ خود را در سال آینده افزایش دهند.
  • ۸۴ درصد از شرکت‌ها قصد دارند در سال آینده با یک سلبریتی شناخته‌شده در رسانه‌های اجتماعی همکاری کنند.

اینستاگرام بهترین پلتفرم برای اینفلوئنسر مارکتینگ است

 

اینستاگرام بهترین پلتفرم برای اینفلوئنسر مارکتینگ است

احتمالا اولین سؤالی که در مواجهه با این راهنمای اینفلوئنسر مارکتینگ برایتان پیش می‌آید بسیار ساده است:

چرا اینستاگرام؟ چرا سراغ فیسبوک، توییتر، یوتیوب یا هر یک از پلتفرم‌های دیگر نرویم؟ آیا آنها به همان اندازه برای اینفلوئنسر مارکتینگ موثر نیستند؟

جواب کوتاه ما این است: گرچه این پلتفرم‌ها هم می‌توانند برای کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ مفید واقع شوند، اما هیچ‌کدام با اینستاگرام قابل مقایسه نیستند.

اینستاگرام با ۱.۳ میلیارد کاربر فعال، یک پلتفرم عالی برای دستیابی به مخاطبان هدف است. گرچه اینستاگرام به بزرگی فیسبوک نیست، اما تعامل بسیار بیشتری را با مخاطب ایجاد می‌کند و بنابراین برندها می‌توانند برای دیده‌شدن و شنیده شدن پیام خود از آن به‌عنوان روشی مؤثر استفاده کنند. ما بیش از ۱,۰۰۰,۰۰۰ پروفایل افراد اینفلوئنسر را در پلتفرم‌های اینفلوئنسر مارکتینگ تجزیه و تحلیل کردیم و دریافتیم که اینستاگرام در مقایسه با سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، بالاترین نرخ تعامل را دارد.

نکته جالب دیگر این است که ۶۵ درصد از پست‌های برتر اینستاگرام پست‌هایی هستند که به تبلیغ محصولات می‌پردازند. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که کاربران چگونه به پست‌های تبلیغاتی واکنش نشان می‌دهند. به نظر می‌رسد که مخاطبان با پست‌هایی که در آن سایر کاربران (یعنی همان اینفلوئنسرها) در حال تبلیغ محصولات هستند، به خوبی تعامل دارند. این موضوع را به‌ویژه می‌توان در حوزه‌های پرطرفدار اینستاگرام دید. به طور مثال، صنعت مد ۲۵% از تعاملات برندها را در اینستاگرام را به خود اختصاص می‌دهد. برند Fashion Nova در سال ۲۰۱۹ به تنهایی ۴۰ میلیون دلار برای اینفلوئنسرهای اینستاگرام هزینه کرده است.

شاید به همین دلیل است که حتی خود اینفلوئنسرها نیز این پلتفرم را دوست دارند. گزارش معیار وضعیت اینفلوئنسر مارکتینگ ۲۰۲۱ نشان داد که ۶۸ درصد استفاده کاربران از گوشی تلفن همراه به چک کردن اینستاگرام اختصاص دارد. درحالیکه ۴۳ درصد به استفاده از فیسبوک و تنها ۳۶ درصد به استفاده از یوتیوب تخصیص پیدا می‌کند. در نظرسنجی دیگری که توسط Bloglovin در مورد میکرو اینفلوئنسرها انجام شد، باز هم دیده شد که اینستاگرام رسانه مورد علاقه افراد است. ۵۹ درصد از پاسخ‌دهندگان در این مطالعه گفتند که این پلتفرم در بین همه شبکه‌های اجتماعی برای جذب مخاطب هدف‌شان مؤثرتر عمل می‌کند.

راهنمای اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام

حالا که دیدید اینستاگرام یک پلتفرم مؤثر برای کار با اینفلوئنسرهاست، می‌توانید از این پلتفرم برای کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ خود استفاده کنید. در ادامه، با یک راهنمای جامع اینفلوئنسر مارکتینگ در کنارتان خواهیم بود که جدیدترین آپدیت‌های ۲۰۲۲ را در برمی‌گیرد.

در ایتدا و پیش از اجرای کمپین باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید:

اهداف و شاخص‌های کلیدی عملکرد را تعیین کنید

پیش از شروع یک کمپین، نکته‌ای وجود دارد که باید از آن اطمینان یابید: چه نتایجی را از این کمپین انتظار دارید؟

پاسخ این سوال اهمیت زیادی دارد؛ زیرا اساس کمپین شما را تشکیل می‌دهد. اهداف کمپین شما چیست؟ آیا می‌خواهید آگاهی برند را افزایش دهید؟ آیا می‌خواهید محصولی را تبلیغ کنید؟ آیا قصد دارید مخاطب بیشتری به دست بیاورید؟ یا می‌خواهید فروش‌تان را افزایش دهید؟

چیزی که بدون شک می‌دانید این است که مشتریان بالقوه‌ای در مراحل مختلف قیف بازاریابی برای شما وجود دارند. برخی افراد به دنبال خرید محصولی مانند محصول شما هستند و فقط کافی است که به سمت برند شما هدایت شوند. برخی دیگر نزدیک به بالای قیف هستند و احتمالاً حتی از وجود محصول شما خبر ندارند و در حال حاضر به خرید فکر نمی‌کنند. در نهایت، گروه سوم جایی در بین این دو دسته قرار می‌گیرند.

برای افرادی که نزدیک به انتهای قیف هستند، می‌توانید هدفی را برای افزایش فروش خود تعیین کرده و با اینفلوئنسرها همکاری کنید تا به شما در رسیدن به این هدف کمک کنند. با این حال، اهداف شما باید بیشتر روی آگاهی از محصول و برند متمرکز باشد و برای افرادی برنامه‌ریزی کنید که نزدیک به بالای قیف قرار دارند.

شما باید هدف نهایی خود را به شکلی شفاف تعریف کنید تا درک بهتری از نحوه اجرای کمپین داشته باشید. علاوه بر این، داشتن یک هدف مناسب به شما کمک می‌کند تا بدانید کدامیک از معیارهای عملکرد با کمپین شما مرتبط هستند. به‌عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند است، معیارهایی مانند میزان بازدید، تأثیرگذاری، تعامل و غیره برای شما اهمیت خواهد داشت. با این حال، باید به نحوه ارزیابی نتایج کمپین‌های خود توسط رقبا نیز توجه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که چه معیارهایی را باید در نظر بگیرید.

برای اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام بودجه تعیین کنید

پیش از اینکه جلوتر بروید، باید بودجه کافی برای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ خود کنار بگذارید. به این موضوع دل خوش نکنید که اینفلوئنسرها موافقت کنند در ازای دریافت محصولات رایگان یا با تخفیف برای شما کار کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی بازاریابی است، و به همین دلیل، باید برای آن نیز مثل دیگر روش‌های بازایابی بودجه اختصاص دهید. بودجه شما تعیین می‌کند که می‌توانید با کدامیک از اینفلوئنسرها کار کنید؛ و اینکه آیا می‌توانید به شکلی واقع‌بینانه انتظار داشته باشید که به اهداف خود دست پیدا کنید یا نه.

اینفلوئنسرهای اینستاگرام چقدر هزینه دارند؟

مبلغی که باید به یک اینفلوئنسر اینستاگرام بپردازید به میزان محبوبیت و میزان اثرگذاری او بستگی دارد. بسیاری از بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای جهان با اینفلوئنسرهای مشهور کار کرده‌اند و حاضرند مبالغ قابل‌توجهی را برای آن بپردازند. رسانه هاپر (Hopper) سالانه یک لیست از ثروتمندترین کاربران اینستاگرام منتشر می‌کند. بر اساس داده‌های این رسانه، باید برای هر پست بیش از ۱.۵ میلیون دلار به افراد مشهوری مانند کریستیانو رونالدو، دواین جانسون، آریانا گرانده و کایلی جنر بپردازید.

با این حال، اکثر اینفلوئنسرها نام خود را در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی متمایز از افراد مشهوری که به صورت آفلاین به شهرت رسیده‌اند، بر سر زبان‌ها انداخته‌اند و در نتیجه، دنبال‌کنندگان زیادی دارند. گرچه اینفلوئنسرهای برتر اینستاگرام هنوز از دسترس بیشتر مشاغل کوچک و متوسط دور هستند، اما مبالغ بالایی دریافت می‌کنند. النورا پونز (Eleonora Pons) به طور متوسط ۱۸۰,۰۰۰ دلار، چارلی دی‌آملیو (Charli D’Amelio) ۱۷۲,۷۰۰ دلار و آدیسون ری (Addison Rae) ۱۵۵,۸۰۰ دلار برای هر پست دریافت می‌کنند.

با این حال، بیشتر مشاغل با میکرو اینفلوئنسرها همکاری می‌کنند. این افراد با دنبال‌کننده‌های زیادی که در رسانه‌های اجتماعی دارند، به دلیل تمرکز و فعالیت‌شان در برخی زمینه‌ها یا موضوعات تخصصی شهرت پیدا کرده‌اند. دیدگاه‌های متفاوتی در مورد تعداد دنبال‌کنندگان میکرو اینفلوئنسر وجود دارد، زیرا تعریف دقیقی در این مورد ارائه نشده است. با این حال، می‌توانیم به طور کلی میکرو اینفلوئنسرها را به‌عنوان افرادی در نظر بگیریم که افرادی متخصص در یک موضوع خاص هستند و بین ۱۰۰۰ تا ۵۰,۰۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ دنبال‌کننده دارند. اگر به یافته‌های هاپر در سال ۲۰۲۱ برگردیم، می‌توانیم میکرو اینفلوئنسرهای تاثیرگذاری را پیدا کنیم که بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار برای هر پست هزینه دریافت می‌کنند.

به دنبال اینفلوئنسرهای ایده‌آل باشید

راهنمای اینفلوئنسر مارکتینگ : به دنبال اینفلوئنسرهای ایده‌آل باشید

زمانی که هدف خود را از کمپین مشخص کردید، می‌توانید فرآیند تعریف و شناسایی اینفلوئنسرهای ایده‌آل خود را شروع کنید.
چه کسی بر مخاطبان شما تأثیر می‌گذارد؟ چه کسی محتوای مرتبط با برند، صنعت یا محصولات شما تولید می‌کند؟ چه کسی می‌تواند به شما در دستیابی به اهداف کمپین‌تان کمک کند؟

در این قسمت از راهنمای اینفلوئنسر مارکتینگ به چند نکته مفید اشاره می‌کنیم که باید هنگام تعریف اینفلوئنسر ایده‌آل خود در نظر بگیرید:

  • نیچ یا حوزه تخصصی

جایگاه یا حوزه تخصصی آنها را در نظر بگیرید. معمولا روی چه موضوعاتی کار می‌کنند؟ این کار برای حفظ اصالت و ایجاد محتوای تبلیغاتی مرتبط با موضوعات روزمره آنها ضروری است.

  • ریچ (میزان بازدید)

بر اساس هدفی که دارید، تعداد بازدید (ریچ) اینفلوئنسر مورد نظر خود را در نظر بگیرید. به‌عنوان مثال، یک اینفلوئنسر معروف گزینه بسیار خوبی برای افزایش آگاهی از برند است. با این حال، اگر می‌خواهید میزان تعامل خود را افزایش دهید و محصول خود را بر سر زبان‌ها بیندازید، می‌توانید به دنبال میکرو اینفلوئنسرهای مرتبط با موضوع باشید.

  • لحن و نوع تولید محتوا

شما باید در مورد نوع محتوایی که اینفلوئنسر مورد نظرتان تولید می‌کند ایده روشنی داشته باشید. آیا می‌خواهید جدی و حرفه‌ای باشد؟ یا صمیمی و دوستانه؟ شاید هم ترجیح دهید با اینفلوئنسری کار کنید که حس شوخ‌طبعی را چاشنی محتوایش می‌کند. همه اینها را بر اساس آنچه که مخاطب هدف شما می‌پسندد در نظر بگیرید.

  • نرخ تعامل

حتی اگر تصمیم دارید با یک اینفلوئنسر معروف‌تر کار کنید، ابتدا مطمئن شوید که نرخ تعامل بالایی داشته باشد. شما باید حداقل میانگین نرخ تعاملی را که اینفلوئنسر مورد نظر شما باید حفظ کند، تعریف کنید.

بعد از اینکه اینفلوئنسر مورد نظر خود را با استفاده از این نکات شناختید، می‎توانید شروع به جستجو کنید. متخصصان آژانس تبلیغاتی TGA در این مرحله به کمک شما می‌آیند و بهترین اینفلوئنسرها را با توجه به خواسته‌ها، هدف و بودجه شما پیشنهاد می‌دهند و راهنمای دلسوز کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ شما خواهند بود. برای ارتباط با کارشناسان ما و برخورداری از پشتیبانی حرفه‌ای آنها به صفحه تبلیغات در اینستاگرام بروید.

بعد از گرفتن مشاوره و  اینکه تصمیم گرفتید با کدام اینفلوئنسرها کار کنید، باید در مورد نحوه همکاری با آنها صحبت کنید. به این ترتیب کمپین برای هر دو طرف به خوبی اجرا خواهد شد. در این مرحله هم می‌توانید روی کمک متخصصان آزانس TGA حساب کنید.

در ادامه راهنمای اینفلوئنسر مارکتینگبه چند نکته درباره مذاکره می پردازیم:

  • چارچوب زمانی کمپین

در مورد ضرب‌الاجل‌ها و چارچوب زمانی کمپین به‌طور شفاف با اینفلوئنسر صحبت کنید. در صورت رعایت نشدن زمان‌های تعیین‌شده، ممکن است مجبور شوید که مدام کارها را پیگیری کنید.

  • تولید محتوا

شما باید در مورد محتوایی که انتظار دارید اینفلوئنسرها برای کمپینتان تولید کنند، توافق داشته باشید. چه نوع محتوایی از آنها می‌خواهید؟ آیا عکس‌هایی می‌خواهید که محصول شما را با نام تجاری نشان دهند؟ یا می‌خواهید به جای ذکر نام تجاری شما، برای مخاطب داستان‌سرایی کنند؟ شاید هم بخواهید محصولات شما را از طریق ویدیوها و استوری‌های اینستاگرام تبلیغ کنند. باید هر انتظاری که دارید را با آنها در میان بگذارید. همچنین باید در مورد میزان محتوای مورد نیاز هم صحبت کنید.

  • حقوق استفاده از محتوا

یکی دیگر از نکات مهم، حق استفاده از محتوا پس از کمپین است. به‌عنوان مثال، فرض کنید که قصد دارید محتوای اینفلوئنسر را در تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت و غیره استفاده کنید. در این صورت باید حقوق کامل استفاده از محتوا را از وی درخواست کنید، درحالیکه اینفلوئنسر همچنان مالکیت محتوا را در اختیار دارد.

  • جبران خسارت

موضوع جبران خسارت نیز مسئله‌ای است که بسیاری از برندها و بازاریابان پیش از شروع کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ خود در نظر نمی‌گیرند. آیا به ازای هر پست به آنها هزینه ثابتی می‌دهید؟ یا ترجیح می‌دهید بر اساس عملکردشان به آنها هزینه پرداخت کنید؟

در حالی که ممکن است برخی میکرو اینفلوئنسرها موافقت کنند که محصول شما را در ازای گرفتن محصولات رایگان تبلیغ کنند، بهتر است که از این کار خودداری کنید. همیشه هنگام کار با اینفلوئنسرها آماده باشید تا مقداری هزینه پرداخت کنید.

انواع کمپین‌های اینفلوئنسری در اینستاگرام

راهنمای اینفلوئنسر مارکتینگ - تولید محتوای تبلیغاتی یکی از انواع کمپین‌های اینستاگرامی است

هنگامی که با اینفلوئنسرها همکاری می‌کنید، می‌توانید در مورد انواع پست‌هایی که می‌خواهید از طرف شما در اینستاگرام بگذارند با آنها صحبت کنید. اما باز هم باید به اهدافی که در هنگام چیدن بهترین ترکیب برای کمپین خود تعیین کرده بودید نگاهی بیندازید. برخی از انواع کمپین‌ها عبارتند از:

پست‌های تبلیغاتی

شما به اینفلوئنسرها هزینه پرداخت می‌کنید تا محتوایی را برای برند شما ایجاد کنند و آن را با دنبال‌کنندگان خود در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. آنها باید این پست‌ها را به‌عنوان پست تبلیغاتی (sponsored) مشخص کنند تا از نظر قانونی مشکلی نداشته باشد.

محتوای برند

در این حالت، شما پست‌ها را از طریق حساب اینستاگرام خودتان به اشتراک می‌گذارید، اما اینفلوئنسرها در محتوای شما حضور دارند.

نظرات

اینفلوئنسرها ابتدا محصول شما را بررسی می‌کنند و سپس پست می‌گذارند. شما باید اجازه دهید که آنها تا حد امکان در این بررسی‌ها صادقانه عمل کنند تا اعتبارشان نزد مخاطبان حفظ شود.

مسابقات

شما محصولات رایگانی را برای اینفلوئنسرها ارسال می‌کنید و آنها طی یک مسابقه به مخاطبان‌شان هدیه می‌دهند.

اینستاگرام در چند سال گذشته گزینه‌های خود را گسترش داده است، بنابراین می‌توانید با اینفلوئنسرها مذاکره کنید تا ترکیبی از موارد زیر را داشته باشید:

  • پست‌های معمولی دارای یک تصویر و یک کپشن
  • پست‌های چندتایی با چندین تصویر و یک کپشن
  • استوری‌های اینستاگرام (که بعد از ۲۴ ساعت پاک می‌شوند)
  • ویدیوها، به‌صورت پست، استوری یا IGTV و Reels

کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ موفق در اینستاگرام

حالا که با راهنمای اینفلوئنسر مارکتینگ اصول اولیه را یاد گرفتید یا دوره کردید، می‌توانید کمپین‌هایی را که توسط برندهای دیگر اجرا شده‌اند ببینید تا از آنها الهام بگیرید.

آلپرو و کیت اسپایرز (Alpro and Kate Spiers)

آلپرو می‌خواست ماست‌های مختلف برندش را تبلیغ کند و با کیت اسپایرز همکاری کرد. این اینفلوئنسر به‌طور منظم محتواهایی مرتبط با مد، غذا و سبک زندگی تولید می‌کند. او پیش از این نیز برای برندهای دیگر پست‌های تبلیغاتی منتشر کرده بود.

او برای برند آلپرو پستی درست کرد که در آن محصول مورد نظر را در صبحانه‌اش قرار داده بود. او عناصری مانند گل‌های صورتی و رومیزی را نیز برای حفظ ترتیب و ترکیب رنگی صفحه‌اش در عکس قرار داد. او همچنین دستور پخت سریع صبحانه‌ای را که تصویرش را منتشر کرده بود و شامل محصول آلپرو بود برای دنبال‌کنندگانش نوشت.

گلوسیر و گلم آن گلم (Glossier GlamOnGlam and)

گلوسیر به دلیل همکاری با میکرو اینفلوئنسرها و تبدیل مصرف‌کنندگان به سفیران وفادار برندش شناخته‌شده است. یکی از میکرو اینفلوئنسرهایی که این برند با او همکاری کرد، فردی با حساب کاربری GlamOnGlam بود که اکنون نام حساب کاربری خود را به eaudeskin تغییر داده است و حدود ۹۰۰۰ دنبال‌کننده دارد. او به‌طور منظم محتوایی تولید می‌کند که در آنها محصولات گلوسیر را به نمایش می‌گذارد و در مورد آنها صحبت می‌کند.

او در یک پست تبلیغاتی درباره جدیدترین ضد آفتاب تولید‌شده توسط این برند صحبت کرده است. همچنین یک بررسی کوتاه در مورد آن ارائه کرده و در مورد وزن سبک و سرم‌مانند بودن آن توضیح داده است. سپس از دنبال‌کنندگان خود دعوت کرده تا از لینک موجود در بایو استفاده کنند تا هنگام خرید ۲۰ درصد تخفیف روی محصول دریافت کنند.

خانه‌های ییلاقی لوکس اتوپیا و لیزا لین (Utopian Luxury Vacation Homes and Lisa Linh)

برند خانه‌های ییلاقی لوکس اتوپیا می‌خواست از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام میزان آگاهی در مورد برند خود را افزایش دهد. بنابراین، از چهار بلاگر سفر، از جمله لیزا لین، برای یک تجربه منحصر به‌فرد در یوتا دعوت کرد. لیزا لین، به‌عنوان یک اینفلوئنسر، تجربه تعطیلات خود را به شیوه‌ای جذاب برای مخاطبانش به نمایش گذاشت.

او چندین پست تولید کرد که برخی از تجربیات فوق‌العاده‌ای را که در طول تعطیلاتش با سه اینفلوئنسر دیگر داشت به تصویر می‌کشید. تعدادی از پست‌های ماشین‌سواری برفی، شنا و قدم زدن در برف را نشان می‌داد. به نظر می‌رسید که این چهار بلاگر از نشستن در کنار آتش و برشته کردن مارشمالوها لذت می‌برند.

شاید برایتان جالب باشد:
۳ روش آسان برای تبلیغات رایگان در اینستاگرام

بهترین بلاگرها برای تبلیغ چه ویژگی‌هایی دارند؟

نتیجه‌گیری

عناصر و نکات ضروری گفته‌شده در راهنمای اینفلوئنسر مارکتینگ می‌توانند در اجرای موفقیت‌آمیز اولین کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام به شما کمک کنند. همانطور که دیدید، نکات ریزی در این فرایند وجود دارد، اما همه‌شان در دراز مدت نتیجه خواهد داد.

منبع: Influencermarketinghub.com