۱۰ نکته مفید درباره روش های تبلیغات اینستاگرام

۱۰ نکته مفید درباره روش های تبلیغات اینستاگرام

مهم نیست چه می‌فروشید؛ هر نوع محصولی که بفروشید، مشتریان بالقوه‌ای دارید که زمان زیادی را در اینستاگرام صرف کنند. این شبکه اجتماعی اکنون بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال دارد و با ۴.۲ میلیارد لایک در هر روز می‌توان گفت که مردم محتوای این پلتفرم را دوست دارند؛ اما بازاریابی در اینستاگرام کار دشواری است. اینستاگرام الگوریتم خود را مدام تغییر ادامه می‌دهد و این تغییرات اغلب به نفع بازاریابان و برندها نیست. در ادامه، به ۱۰ نکته درباره روش های تبلیغات اینستاگرام پرداخته‌ایم که می‌تواند به شما کمک کند تا از این تغییرات بیشترین استفاده را به سود خود داشته باشید.

همانطور که در دیگر مقاله‌های بلاگ آژانس تبلیغاتی TGA خوانده‌اید، تعداد زیادی اینفلوئنسر در اینستاگرام فعالیت دارند. در واقع، اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای اینفلوئنسر مارکتینگ است. کاری که اینفلوئنسرها انجام می‌دهند این است که برند شخصی خود را با موفقیت بازاریابی می‌کنند و از آن برای تبلیغ برندها و محصولات استفاده می‌نمایند. بسیاری از نکاتی که می‌خواهیم در ادامه بگوییم، همان عاداتی هستند که اینفلوئنسرها به‌صورت روزانه دنبال می‌کنند.

شاید نکات مهم بازاریابی موفق هنوز برایتان مبهم به نظر برسد، اما زمانی که آنها را به خوبی متوجه شوید، موفقیت چشمگیری برایتان به همراه خواهد داشت. راز موفقیت در روش های تبلیغات اینستاگرام این است که محتوای مناسب را برای مخاطبان مناسب و در زمان مناسب پست کنید. اگر این کار را درست انجام دهید در اینستاگرام خواهید درخشید.

1. اکانت اینستاگرام خود را به پروفایل تجاری (Business Account) تغییر دهید

اگر به‌عنوان یک کسب‌وکار فعالیت می‌کنید و قصد استفاده از روش های تبلیغات اینستاگرام را دارید، بهتر است اکانت اینستاگرام خود را به یک پروفایل تجاری (business account) تغییر دهید. با این حال، هر کاربر جدی و فعال حتماً باید یک پروفایل تجاری داشته باشد؛ خود را یک کسب‌وکار محسوب کند و چه خیر.

برخی افراد ادعا می‌کنند که الگوریتم اینستاگرام پروفایل‌های شخصی را به پروفایل های تجاری ترجیح می‌دهد، اما نکته مهم این است که اکثر ابزارهای مدیریت اینستاگرام تنها در پروفایل‌های تجاری قابل استفاده هستند.
به دلیل این نظرات متفاوت، اینستاگرام در حال آزمایش حساب Creator برای اینفلوئنسرهاست؛ با این وجود، همه افراد، به غیر از کاربران عادی، باید یک پروفایل تجاری داشته باشند.

پیش از این در مورد ۴ مزیت پروفایل تجاری اینستاگرام (و نحوه تغییر آن) صحبت کرده‌ایم. مزایایی که وجود دارد عبارتند از:

  • دسترسی به Insights اینستاگرام
  • امکان اضافه کردن دکمه تماس‌
  • نمایش نوع صنعت شما در پروفایل
  • امکان تبلیغ در اینستاگرام و ایجاد پست‌های تبلیغاتی‌
  • امکان افزودن لینک به استوری اینستاگرام

اولین و آخرین آیتم برای موفقیت در اینستاگرام حیاتی هستند؛ به‌ویژه اگر می‌خواهید از این پلتفرم برای اهداف بازاریابی استفاده کنید. و البته باید بگوییم که اگر به‌عنوان یک پروفایل شخصی فعالیت کنید، نمی‌توانید در اینستاگرام تبلیغات داشته باشید.

اگر به‌عنوان یک کسب‌وکار فعالیت می‌کنید و قصد استفاده از روش های تبلیغات اینستاگرام را دارید، بهتر است اکانت اینستاگرام خود را به یک پروفایل تجاری (business account) تغییر دهید.

2. از Instagram Insight به‌عنوان یک ابزار موثر استفاده کنید

همانطور که از نام آن پیداست، Insight اینستاگرام اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد عملکرد حساب شما ارائه می‌دهد. Insights به شما این امکان را می‌دهد که آمار مهمی را در مورد حساب خود مشاهده کنید، از جمله آمارهایی مثل میزان ایمپرشن (impression) و تعامل.

همچنین اطلاعات دموگرافیک دقیقی از دنبال‌کنندگان را به شما نشان می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا ببینید که آیا مشتریان و مخاطبین هدف را در پیج‌تان دارید یا خیر. داشتن این اطلاعات و تحلیل‌ آن‌ها عاملی تعیین‌کننده در تمام روش های تبلیغات اینستاگرام است.

Instagram Insights برای هر پستی که می‌گذارید داده‌هایی را در اختیار شما قرار داده و تعداد ایمپرشن و تعامل‌ را به شما نشان می‌دهد. همچنین پست‌های برتر شما را نیز مشخص می‌کند و به شما ایده‌هایی می‌دهد تا این موفقیت را تکرار کنید.
ابزارهای تجزیه و تحلیل دیگری نیز برای رفع نیازهای شما وجود دارد؛ برخی از آنها رایگان هستند و برخی دیگر نیاز به تهیه اشتراک دارند.

۹ ترفند برای افزایش بازدید اینستاگرام و بهبود نرخ تعامل

3. فقط به دنبال فروش نباشید

بزرگترین اشتباهی که بسیاری از برندها مرتکب می‌شوند این است که با حساب اینستاگرام خود به‌عنوان یک پلتفرم فروش معمولی رفتار می‌کنند. بنابراین بیشتر پست‌هایی که آنها می‌گذارند مربوط به فروش محصولات‌شان است.

این پست‌ها ارزش چندانی ندارند. اکثر مردم، آن‌ها را نادیده می‌گیرند و الگوریتم اینستاگرام محبوب نبودن آن‌ها را خیلی سریع تشخیص داده و آنها را کمتر به مخاطبان نشان می‌دهد.

هرگز فراموش نکنید که مردم معمولاً با هدف خرید محصول شما وارد اینستاگرام یا سایر حساب‌های اجتماعی خود نمی‌شوند. آنها به اینستاگرام می‌آیند تا از اتفاقات اخیر خانواده و دوستان‌شان باخبر شوند و با آنها معاشرت کنند، سرگرم شوند و گاهی هم چیزهای جدید یاد بگیرند.

حتماً این موضوع را هم می‌دانید که نمی‌توانید لینک قابل کلیک در پست اینستاگرام قرار دهید. بنابراین اگر کاربران واقعاً بخواهند محصول شما را بخرند، باید وارد وبسایت شما شوند.

با این حال، می‌توانید در بین پست‌های خود ویدیوهای تبلیغاتی از محصول‌تان را قرار دهید. با استفاده از این تیزرها می‌توانید کمی هیجان در مورد محصول ایجاد کنید، بدون اینکه خودتان را برای فروش آن به آب و آتش بزنید.

می‌توانید پیشنهاداتی نیز به مخاطبان بدهید. به‌عنوان مثال، یک اپلیکیشن رایگان را تبلیغ کنید که خرید محصولات شما را آسان‌تر می‌کند. با این حال، نباید طوری به نظر برسد که دارید برای فروش به مشتری فشار می‌آورید. همچنین می‌توانید با استفاده از کدهای مختلف، تخفیف‌هایی نیز ارائه دهید.

بسیاری از برندها با پست‌های موفق خود محصولات مختلف‌شان را به نمایش می‌گذارند؛ به ویژه در زمینه‌هایی مانند مد، زیبایی و غذا. شما می‌توانید عکس‌های جذاب محصول خود را بدون تأکید روی فروش آپلود کنید؛ این یکی از روش های تبلیغات اینستاگرام است.

4. برای جذب مخاطب بیشتر از تبلیغات استفاده کنید

زمانی که از پروفایل تجاری استفاده می‌کنید، درست مثل فیسبوک می‌توانید پست‌های تبلیغاتی ایجاد کنید. با این وجود، گرچه دوست داریم با این پست‌ها برجسته‌تر دیده شویم، اما دوست نداریم که آنقدرها هم شبیه به بنرهای تبلیغاتی به نظر برسند!
مزیت این پست‌ها دسترسی به افرادی است که در حال حاضر دنبال‌کننده شما نیستند. روش های تبلیغات اینستاگرام نیز مثل تبلیغات فیسبوک توانایی هدف‌گیری مخاطبان را دارد و می‌توانید در این هدف‌گیری کاملاً دقیق عمل کنید. در حالت ایده‌آل، کاربرانی مد نظر شما هستند که می‌توانند تبدیل به مشتری شوند.

برای اینکه تبلیغات‌تان هدفمند و موثر واقع شود، باید آن را در معرض دید افرادی قرار دهید که فکر می‌کنید به محصولات شما علاقه‌مند می‌شوند. با این حال، حتی این افراد هم تنها با هدف خرید به اینستاگرام نمی‌آیند. تبلیغات شما باید توجه آنها را جلب کند و محتوایی را نشان‌شان دهد که برایشان جذاب است.

یکی از راه‌های ایجاد محتوای تبلیغاتی این است که موفق‌ترین پست‌های خود (که در بخش insight نشان داده می‌شود) را کمی تغییر دهید تا مخاطب هدف بیشتری آن را ببیند.

اگر بیش از یک نوع مخاطب هدف دارید، می‌توانید پست‌های تبلیغاتی خود را در گروه‌های مخاطب مجزا نشان دهید.

برای اینکه تبلیغات‌تان هدفمند و موثر واقع شود، باید آن را در معرض دید افرادی قرار دهید که فکر می‌کنید به محصولات شما علاقه‌مند می‌شوند.

5. از هشتگ‌های ویژه برند خود استفاده کنید

برخی از کمپین‌های موفق اینستاگرام از هشتگ‌های ویژه و خاص استفاده می‌کنند. هرچه بتوانید افراد بیشتری را به ساختن پست‌هایی با استفاده از هشتگ خود ترغیب کنید، بازدید و تعامل پیج‌تان نیز بیشتر خواهد شد.

برخی برندها هشتگ‌های ساده را ترجیح می‌دهند. به‌عنوان مثال، با دیدن هشتگ #nationalgeographic به راحتی متوجه می‌شوید که با کدام برند طرف هستید. گرچه این هشتگ به وضوح در حال تبلیغ این برند است، اما ۴/۷۸۷/۲۹۸ بار در پست‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. پیج اینستاگرام نشنال جغرافی (National Geographic) در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون دنبال‌کننده دارد، چیزی که خیلی از برندها به آن غبطه می‌خورند!

دیگر برندها نیز از هشتگ‌های خاص خودشان استفاده می‌کنند. مثلاً ردبول (Red Bull) شعار تبلیغاتی خودش یعنی #itgivesyouwings را تبدیل به هشتگ کرد. تا کنون ۳۴۹/۲۶۵ پست از این هشتگ در پست‌های خود استفاده کرده‌اند. برخی از این پست‌ها متعلق به حساب اصلی ردبول است و برخی دیگر متعلق به اینفلوئنسرهای این برند. تعدادی دیگری از این پست‌ها نیز توسط طرفداران ردبول ساخته شده‌اند.

6- طرفداران خود را تشویق کنید که برایتان محتوا تولید کنند

اگر به دنبال ایده برای تولید محتوا هستید، می‌توانید مخاطبین خود را تشویق کنید که برایتان محتوا تولید کنند. محبوبیت محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC) طی دو سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

اگر یک هشتگ ویژه و خاص برای خودتان بسازید، می‌توانید دنبال‌کنندگان خود را تشویق کنید که عکس‌های خود را با استفاده از آن هشتگ آپلود کنند. اگر قول دهید که آنها را تگ می‌کنید، از تولید کردن محتوا برای شما خوشحال می‌شوند.
برخی برندها مثل GoPro حتی برای محتوای کاربران خود مسابقه نیز برگزار می‌کنند.

زمانی که می‌خواهید این نوع پست‌ها را برای قرار دادن در صفحه‌تان انتخاب کنید، مراقب باشید که با سبک و سیاق شما مطابقت داشته باشند. و صرفاً هر محتوایی را که به کسب‌وکار شما اشاره کرده بود در صفحه‌تان منتشر نکنید.

ترندهای اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی از ۲۰۲۲ به بعد

7-در وقت مناسب و روزهای مناسب پست بگذارید

گرچه همه می‌گویند هرچه بیشتر پست بگذارید، احتمال موفقیت‌تان در اینستاگرام بیشتر خواهد بود، اما داده‌ها چنین چیزی را نشان نمی‌دهند. اگر مدام مشغول پست گذاشتن باشید مخاطب را خسته می‌کنید. اگر محتوایی دارید که قرار نیست برای کسی مفید باشد، دلیلی ندارد که آن را پست کنید.

با توجه به پژوهشی که در مورد کسب‌وکارهای B2C (تجارت به مصرف‌کننده) انجام شده، بهترین زمان پست گذاشتن ساعت ۸ صبح، ۱ ظهر و ۹ شب است. نتایج تحلیل آنها در مورد کسب‌وکارهای B2B (تجارت به تجارت) نیز نتیجۀ مشابهی داشت، اما بهترین ساعت برای آن ۱۲ شهر، ۵ تا ۶ عصر، و ۸ تا ۹ شب بود. به گفته آنها، روز جمعه بهترین زمان برای پست گذاشتن است.
همچنین آنها اشاره کردند که بهتر است برندها روزانه فقط یک پست بگذارند، و همیشه از یک فیلتر رنگی استفاده کنند.

8- استوری را فراموش نکنید

گرچه اسنپ‌چت اولین شبکه اجتماعی‌ بود که گزینه استوری را معرفی کرد، اما اینستاگرام به بهترین شکل از آن بهره برد. استوری‌های اینستاگرام فرصت خوبی به برندها می‌دهند تا چیزهای بیشتری در مورد محصولات یا خدمات‌شان بگویند. در واقع آنها هم می‌توانند خودشان استوری بگذارند، یا به اینفلوئنسرها مبلغی پرداخت کنند تا آنها این کار را برایشان انجام دهند، یا استوری‌های تبلیغاتی بسازند.

در استوری‌ها می‌توان ترکیبی از ویدیوها و تصاویر را به مخاطب نشان داد. استوری در بالای فید کاربران نمایش داده می‌شود و به این ترتیب دیگر در دام الگوریتم اینستاگرام نمی‌افتید. همچنین استوری‌ها بعد از ۲۴ ساعت پاک می‌شوند، و نیازی نیست که نگران قدیمی شدن اطلاعات‌تان باشید. از همه مهم‌تر، می‌توانید لینک قابل کلیک هم داخل آنها قرار دهید.
با اینکه استوری‌ها پاک می‌شوند، اما در دستگاه شما ذخیره می‌مانند و می‌توانید در آینده دوباره از آنها استفاده کنید.

9- برای بازدید بیشتر با اینفلوئنسرها همکاری کنید

خب، شما در حال مطالعه یک پست بلاگ از آژانس تبلیغاتی TGA هستید و اگر در مورد نتایج مثبت همکاری با اینفلوئنسرها صحبت نکنیم که نمی‌شود!

چیزی که اینفلوئنسرها می‌دانند رازهای موفقیت در اینستاگرام است. آنها سال‌هاست که به شکل روزمره از این تاکتیک‌ها استفاده می‌کنند.

برخی شرکت‌ها در بین روش های تبلیغات اینستاگرام از اینفلوئنسرها کمک می‌گیرند تا بازدیدهای خود را افزایش دهند. هدف کمپین‌هایی که برگزار می‌شود اغلب یا افزایش دنبال‌کنندگان پیج برند است یا افزایش تعامل. اینفلوئنسرهای موفق با اشتراک‌گذاری پست‌هایی به این کسب نتایج مورد نظر کمک می‌کنند.

اینفلوئنسرها با توجه به نوع هدف کمپین از راه‌های مختلفی می‌توانند موثر واقع شوند. به عنوان مثال، می‌توانند در یک ویدیو (و حتی لایو) در مورد محصول جدید یک برند صحبت کنند.

اینفلوئنسرها با توجه به نوع هدف کمپین از راه‌های مختلفی می‌توانند موثر واقع شوند.

10-معیارهای درست را در نظر بگیرید

یکی از کاربردهای اصلی اینستاگرام برای هر کسب‌وکاری این است که از آن به‌عنوان ابزاری برای کسب اهداف تجاری استفاده کنیم. بنابراین در حین استفاده از روش های تبلیغات اینستاگرام همیشه باید از ابزارهای تحلیل این پلتفرم کمک بگیریم. به این ترتیب خواهید دید که در رسیدن به اهداف خود تا چه حد موفق‌تر عمل خواهید کرد.

هر کسب‌وکاری که دارای یک پروفایل تجاری است به ابزارهای تحلیل اینستاگرام (Instagram Analytics) دسترسی دارد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، با استفاده از پکیج‌های غیررایگان می‌توانید داده‌های بیشتری را نیز در مورد پیج‌تان به دست بیاورید.

اگر هدف شما افزایش تعامل با روش های تبلیغات اینستاگرام است، روی موارد زیر متمرکز باشید:

  • نظرات (comments)
  • پست‌های ذخیره‌شده (saves)
  • تعامل (engagement)
  • کلیک روی وبسایت (website clicks)
  • دنبال‌کنندگان برتر

اگر تصمیم دارید که تعداد مخاطبان‌تان را افزایش دهید، موارد زیر اهمیت دارند:

  • دنبال‌کنندگان
  • لایک‌ها
  • ایمپرشن (impression)
  • بازدید (Reach)
  • پست‌های برتر
  • ساعت‌‌های فعالیت کاربران
  • روزهای فعالیت کاربران

اگر هدف‌تان بهبود فرهنگ تیمی است، روی موارد زیر تمرکز کنید:

  • ایمپرشن استوری‌ها
  • بازدید پروفایل
  • لوکیشن
  • نظرات
  • دنبال‌کنندگان برتر

دقت داشته باشید که بیش از حد به آمارهای دم‌دستی توجه نشان ندهید. به عنوان مثال، تعداد دنبال‌کنندگان چیزی نیست که روی آن حساسیت به خرج دهید؛ در عوض، نرخ رشد دنبال‌کنندگان معیار مهم‌تری است. همچنین آمار نرخ تعامل نیز معمولاً از تعداد خام تعامل‌ها ارزشمندتر است.

۱۲ ترفند برای جذب فالوور واقعی در اینستاگرام (آپدیت ۲۰۲۲)

سوالات متداول

آیا من هم باید از پروفایل تجاری استفاده کنم؟

  • هر فردی که فعالیت جدی در اینستاگرام دارد، باید یک پروفایل تجاری داشته باشد. پروفایل‌های تجاری مزیت‌های زیادی دارند، از جمله دسترسی به آمارها و قابلیت اضافه کردن دکمه تماس و لینک در استوری‌ها. با داشتن یک پروفایل تجاری، نوع صنعتی که در آن فعالیت دارید در پروفایل‌تان نمایش داده می‌شود و به این ترتیب می‌توانید در اینستاگرام تبلیغات انجام دهید.

آمار اینستاگرام به چه معناست؟

  • آمار اینستاگرام اطلاعات مفیدی نسبت به پیج‌تان به شما ارائه می‌دهد. به‌عنوان مثال، پست‌های برتر شما را طی یک دوره زمانی نشان می‌دهد و آمارهای مهمی در مورد تعامل و ایمپرشن پیج به شما می‌دهد. به کمک این ابزار می‌توانید اطلاعات خوبی در مورد ویژگی دموگرافیک دنبال‌کنندگان‌تان نیز به دست بیاورید. به این ترتیب متوجه می‌شوید که آیا مخاطبین هدف را در پیج‌تان دارید یا خیر.

چگونه می‌توانیم دنبال‌کنندگان خود را تشویق کنیم که برایمان محتوا تولید کنند؟

  • شما می‌توانید با ایجاد یک هشتگ مناسب برای برندتان از دنبال‌کنندگان بخواهید هر محتوای مرتبطی را با قرار دادن آن هشتگ پست کنند. سپس می‌توانید محتوای آنها را در پیج‌تان نمایش دهید تا بقیه افراد آن را ببینند. فقط مراقب باشید پست‌هایی که برای بازنشر انتخاب می‌کنید با سبک پیج‌تان هماهنگی داشته باشد. روش دیگر هم برگزاری یک مسابقه بین محتواهای تولیدشده توسط کاربران است.

چه زمانی برای پست گذاشتن بهتر است؟

  • با توجه به پژوهش وبسایت CoSchedule، بهترین تایم پست‌گذاری برای شرکت‌های B2C ساعت ۸ صبح، ۱ ظهر و ۹ شب است. برای شرکت‌های B2B ساعت ۱۲ تا ۱ ظهر، ۵ تا ۶ عصر و ۸ تا ۹ شب. در مورد روزها نیز گفته شده که روز جمعه بهترین وقت است.

مهمترین توصیه‌ای که درباره روش های تبلیغات در اینستاگرام دارید چیست؟

  • بهترین توصیه‌ای که برای همه جواب می‌دهد پست کردن محتوای مناسب برای مخاطب مناسب و در وقت مناسب است. گرچه این توصیه کمی مبهم و کلی به نظر می‌رسد، اما اگر درست متوجهش شوید می‌توانید موفقیت قابل‌توجهی به دست بیاورید. از موارد دیگر می‌توانیم به گذاشتن استوری، استفاده از هشتگ ویژه برند خود و همکاری با اینفلوئنسرها اشاره کنیم.

 

منبع: Influencermarketinghub.com