کلمات کلیدی دم بلند چیست و چگونه با استفاده از آن‌ها ترافیک سایت را بالا ببریم؟

کلمات کلیدی دم بلند چیست و چگونه با استفاده از آن‌ها ترافیک سایت را بالا ببریم؟

کلمات کلیدی دم بلند چیست و آیا تاثیر قابل‌توجهی بر بهبود عملکرد سئویی شما دارد؟ از نظر بسیاری از متخصصان سئو، کلمات کلیدی دم بلند یا Long-tail keywords اهداف آسان‌تری برای رتبه‌ گرفتن هستند و نرخ تبدیل بهتری هم دارند؛ اما آیا این واقعا چنین چیزی درست است؟

خب، بستگی دارد؛ دو نوع مختلف از کلیدواژه‌های دم بلند وجود دارد و رتبه گرفتن در برخی از آنها، خیلی هم آسان‌تر از همتایان دم‌کوتاه‌شان نیست. در این مقاله، به چند سوال پاسخ می‌دهیم: کلمات کلیدی دم بلند چیست؟ چه تفاوتی با کلمات کلیدی دم کوتاه (Shoret-tail keywords) دارد و چگونه باید آن‌ها را پیدا کنیم؟ برای پاسخ این سوالات، همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: سئو چیست و چگونه به کمک شما می‌آید؟
همه چیز درباره انواع سئو

کلمات کلیدی دم بلند چیست؟

کلمات کلیدی دم بلند یا کلمات کلیدی طولانی، عبارت‌های جستجویی هستند که تعداد کمی جستجو در ماه دریافت می‌کنند. آنها نسبت به کلماتی که اصطلاحا Head (سر) نامیده‌ می‌شوند، طولانی‌تر و خاص‌تر هستند و به همین علت، اغلب اوقات نرخ تبدیل بالاتری هم دارند.
به عنوان مثال، اگر به تصویر زیر دقت کنید، می‌بینید که کلمه کلیدی meditation (مدیتیشن) یک کلمه کلیدی «سر» است؛ چون ۲۱۱ هزار بار در ماه جستجو می‌شود. اما عبارت can meditation make you smarter (مدیتیشن می‌تواند شما را باهوش‌تر کند)، یک کلمه کلیدی طولانی است؛ چون فقط ۵۰ جستجو در ماه دریافت می‌کند.

کلمات کلیدی دم بلند چیست | مقایسه کلمه کلیدی head با کلمه کلیدی لانگ تیل

 

علت نامگذاری کلمات کلیدی لانگ تیل یا  کلمات کلیدی دم بلند چیست؟

نام کلمات کلیدی دم بلند از موقعیت این کلمات در منحنیِ تقاضای جستجو می‌آید. اگر تمام عبارات جستجویی را که کاربران در طول یک ماه در گوگل انجام داده‌اند، ترسیم کنیم و سپس آنها را بر اساس میزان جستجوی‌شان مرتب کنیم، شکل به‌دست‌آمده تقریبا چیزی شبیه این خواهد بود:

سهم انواع کلمات کلیدی از منحنی تقاضای جستجو

در «سر» منحنی، تعداد کمی از کلمات کلیدی با حجم جستجوی بسیار بالا وجود دارد، در حالی که «دم» از میلیاردها کلمه کلیدی با حجم جستجوی بسیار پایین‌تر تشکیل شده است. به طور دقیق‌تر، در پایگاه داده ایالات متحده در شرکت Ahrefs که اتفاقاً بزرگترین آن‌ها هم در این زمینه محسوب می‌شود، فقط ۳۱ هزار کلمه کلیدی با حجم جستجوی بیش از ۱۰۰ هزار جستجو در ماه وجود دارد. این را بگذارید در کنار ۳.۸ میلیارد کلمه کلیدی که کمتر از ۱۰ جستجو در ماه دارند!

کلمات کلیدی با کمتر از ۱۰ جستجو در ماه، تقریباً ۹۵ درصد از پایگاه داده کلمات کلیدی ایالات متحده آمریکا را تشکیل می‌دهند. این موضوع با در نظر گرفتن اینکه حدود ۱۵ درصد از جستجوهای روزانه گوگل، جدید هستند و پیش‌ از این هرگز جستجو نشده‌اند، نباید عجیب باشد.

۹۵درصد از تمام عبارت‌های جستجو‌ی گوگل در آمریکا، کمتر از ۱۰ جستجو در ماه دارند.

اما کمتر از ۱۰ جستجو در ماه داشتن، لزوما به معنای «دم بلند» بودن یک کلمه کلیدی نیست. در واقع، هیچ سقف خاصی برای حجم جستجو وجود ندارد که بر اساس آن بتوان یک کلمه کلیدی را به عنوان «دم بلند» تعریف کرد؛ دم بلند بودن یک کلمه کلیدی، بیشتر به کلمه کلیدی Head که با آن مقایسه می‌شود، بستگی دارد.

با این حال، اشتباه بزرگ این خواهد بود که کلمات کلیدی دم بلند را با طول آنها یا تعداد کلمات متصل به هم بسنجیم؛ چرا که کلمات کلیدی تک کلمه‌ای زیادی هستند که کمتر از ۱۰۰ جستجو در ماه دارند و از سوی دیگر کلمات کلیدی پنج کلمه‌ای (یا حتی بیشتر) با صدها هزار جستجوی ماهانه هم وجود دارد. به تصویر زیر دقت کنید:

نباید کلمات کلیدی دم بلند را با طول آنها یا تعداد کلمات متصل به هم بسنجیم

بنابراین طول یک کلمه کلیدی نیست که آن را به عنوان دم بلند مطرح می‌کند؛ بلکه حجم جستجوی کلمه کلیدی است که آن را در دسته لانگ‌تیل قرار می‌دهد.

دلیل تاثیرگذاری قابل‌توجه کلمات کلیدی دم بلند چیست؟

به ۳ دلیل، کلمات کلیدی دم بلند بسیار کاربردی هستند و باید آن‌ها را به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از استراتژی سئو خود در نظر داشته باشید:

۱- کلمات کلیدی دم بلند (عموماً) بسیار کمتر رقابتی هستند؛

به طور مثال این طور در نظر بگیرید که به تازگی وبلاگی در مورد ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرده‌اید. کلمات کلیدی محبوب زیادی با حجم جستجوی بالا وجود دارند که به طور بالقوه می‌توانند ترافیک زیادی برای وبلاگ شما جذب کنند. تصویر زیر را در نظر بگیرید:

کلمات کلیدی دم بلند (عموماً) بسیار کمتر رقابتی هستند

این‌ها کلمات کلیدی بسیار وسوسه‌انگیزی هستند. اما اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم، شانس شما برای گرفتن رتبه در هر کدام از آن‌ها در کوتاه‌مدت چقدر است؟

تمامی کلمات کلیدی فوق نمره KD یا دشواری کلمه کلیدی (Keyword Difficulty) بالایی دارند و این یعنی رسیدن به صفحه اول گوگل برای هر یک از آنها، کاری فوق‌العاده سخت برای شماست و اگر وب‌سایت شما تازه‌ راه‌اندازی شده، چنین کار بزرگی غیرممکن خواهد بود. خب اجازه دهید نگاهی داشته باشیم به تعدادی از جستجوهای کمتر محبوب برای موضوع بیت‌کوین:

تعدادی از جستجوهای کمتر محبوب برای موضوع بیت‌کوین

همانطور که می‌بینید این بار نمره KD آنها پایین‌تر است و این بدان معناست که حتی یک وب‌سایت تازه تاسیس هم این شانس را دارد که در بین ۱۰ نتیجه جستجوی برتر گوگل رتبه بگیرد و تعدادی هرچند کم از بازدیدکنندگان آن کلمات کلیدی را به خود اختصاص دهد.

۲- پرداختن به کلمات کلیدی دم بلند ساده‌تر است؛

به ادامه مقایسه دو مجموعه از کلمات کلیدی بالا بپردازیم:

به نظر می‌رسد که سوال «چطور بیت کوین بخریم؟» پاسخی نسبتاً ساده داشته باشد. اما اگر به صفحه با رتبه‌ برتر آن عبارت جستجو نگاه کنید، در واقع پاسخی ۳۴۰۰ کلمه‌ای است. برعکس، صفحه رتبه‌بندی برتر برای سوال «چگونه مقدار زیادی بیت‌کوین را نقد کنید»، تنها ۱۰۰۰ کلمه دارد.

نکته اینجاست که هر چقدر عبارت جستجو عمومی‌تر باشد، جزئیات بیشتری را باید در هنگام پرداختن به آن در نظر بگیرید. اما اگر جست‌وجو خاص‌تر و جزئی‌تر باشد، می‌توانید به طور خلاصه به آن پاسخ دهید و همچنان کاربران را راضی نگه دارید. به عبارت دیگر تولید محتوا برای کلمات کلیدی طولانی، معمولاً به کار کمتری نیاز دارد.

همچنین می‌توانید به دنبال گروه‌هایی از عبارت‌های جستجوی طولانی مشابه بگردید و آنها را به‌گونه‌ای استفاده کنید که تنها تفاوت‌های کمی با صفحات دیگر داشته باشند. به عنوان مثال کلمات کلیدی زیر را در نظر بگیرید:

می‌توانید به دنبال گروه‌هایی از عبارت‌های جستجوی طولانی مشابه بگردید و آنها را به‌گونه‌ای استفاده کنید که تنها تفاوت‌های کمی با صفحات دیگر داشته باشند.

این نرم‌افزار سازنده وب‌سایت که جستجو شده، احتمالاً به همان اندازه که برای معلمان یا بازیگران مفید است، برای روانپزشکان هم مناسب خواهد بود. نتیجه این که شما می‌توانید تمام این جستجوهای مختلف را با صفحاتی که ۸۰ درصد محتوای مشابه دارند، هدف قرار دهید، در حالی که ۲۰ درصد باقیمانده هم برای هر پروفایل کاربری، خود به خود تنظیم می‌شود. به عبارت دیگر، شما به راحتی می‌توانید در یک روز چندین صفحه جدید ایجاد کنید تا آن دسته از جستجوهای طولانی مشابه را هم در اختیار بگیرید.

۳- تعداد زیادی از کلمات کلیدی دم بلند وجود دارد؛

درست است که هر کلمه کلیدی دم بلند منحصر به‌فرد، دروازه‌های ترافیک وب را به سمت سایت شما باز نمی‌کند؛ اما همانطور که بیشتر و بیشتر به آن‌ها می‌پردازید، ترافیک جستجو ترکیب شده و در نهایت به چیزی بسیار قابل توجه تبدیل می‌شود و از آنجایی که تقریباً در هر زمینه‌ای کلمات کلیدی دم بلند زیادی وجود دارد، بعید است که کمبود آنها برای شما دردسرساز شود.

به مثال «بهترین سازنده وب‌سایت برای __» کلمات کلیدی برگردیم؛ جستجو در اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs، بیش از ۱۰۰۰ مورد از آنها را نشان می‌دهد:

تعداد زیادی از کلمات کلیدی دم بلند وجود دارد

بهترین راه پیدا کردن کلمات کلیدی دم بلند چیست؟

تعداد زیادی روش وجود دارد که می‌توانید برای یافتن کلمات کلیدی طولانی از آن‌ها استفاده کنید؛ تعدادی از آنها کسل کننده‌تر از بقیه هستند، برخی کمی غیر متعارف‌اند و بعضی نیز کاملاً نادرست هستند. بیایید با «نادرست‌ها» شروع کنیم:

۱- از پیشنهادهای خودکار گوگل (Google Autosuggest) استفاده نکنید!

برخی از کارشناسان سئو توصیه می‌کنند که با وارد کردن کلمه کلیدی مورد نظر خود و به دنبال آن حروف مختلف الفبا، کلمات کلیدی طولانی را از Google Autosuggest پیدا کنید. تصویر زیر را ببینید؛

روش نادرست پیدا کردن کلمه کلیدی دم بلند

خب، Google Autosuggest ویژگی خوبی است که برای دسترسی سریع به درخواست‌های جستجوی محبوب، طراحی شده است. بنابراین اگر حجم جستجوی کلمات کلیدی را در اسکرین شات بالا بررسی کنیم، اکثر آنها تعداد جستجوهای نسبتا مناسبی خواهند داشت.

کلمات کلیدی دم بلند چیست | پیدا کردن کلمه کلیدی لانگ تیل

به عبارت دیگر، Google Autosuggest به احتمال زیاد، به جای جستجوهای دم بلند، درخواست‌های جستجوی بسیار پرطرفدار را به شما نشان می‌دهد. همین موضوع در مورد ابزارهای آنلاینی مانند Answer The Public یا Soovle نیز صادق است که Autosuggest را حذف می‌کنند تا فهرستی از ایده‌های کلمات کلیدی خود را ارائه کنند. با این حال، تعداد زیادی از پیشنهادات کلمات کلیدی آنها نسبتاً محبوب و رقابتی خواهند بود.

۲- از اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs استفاده کنید.

برخلاف روش قبلی، این روش نیازی به کار دستیِ کسل‌کننده ندارد؛ فقط کافی است هر کلمه‌ای را که مشخص‌کننده جایگاه‌ شماست، در Keywords Explorer جستجو کنید و از فیلتر حجم جستجو، برای مشاهده فوری هزاران کلمه کلیدی طولانی استفاده کنید.

برای یافتن کلمات کلیدی دم بلند از اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs استفاده کنید

اگر وب‌سایت خود را به تازگی‌ راه‌اندازی کرد‌ه‌اید و هنوز اصطلاحا «مرجع» نیستید یا «اعتبار» ندارید، توصیه می‌کنیم که از فیلتر KD استفاده کنید که به شما کمک می‌کند کم‌رقابت‌ترین کلمات کلیدی را پیدا کنید. همچنین از دکمه «سوالات» هم استفاده کنید؛ چرا که غالباً برخی از عبارت‌های جستجوی دم بلند جالب را که به عنوان سؤال بیان می‌شوند، به شما نشان می‌دهد.

از فیلتر KD استفاده کنید که به شما کمک می‌کند کم‌رقابت‌ترین کلمات کلیدی را پیدا کنید

۳- ببینید رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه می‌گیرند.

یکی دیگر از منابع فوق‌العاده کلمات کلیدی دم بلند، از سمت رقبای شما می‌آید. اکسپلورر سایت Ahrefs به شما کمک می‌کند تا ببینید که آنها برای چه کلمات کلیدی دم بلندی، رتبه می‌‌گیرند. کافی است که یک وب‌سایت رقیب خود را انتخاب کنید، آن را به Site Explorer متصل کنید. سپس به قسمت گزارش کلمات کلیدی ارگانیک بروید تا ببینید کدام کلمات کلیدی طولانی، ترافیک را به سمت وب‌سایت آنها هدایت می‌کنند؛ به تصویر زیر دقت کنید:

اکسپلورر سایت Ahrefs به شما کمک می‌کند تا ببینید که رقبایتان برای چه کلمات کلیدی دم بلندی، رتبه می‌‌گیرند.

این کار را با ۵ تا ۱۰ وب‌سایت رقیب خود انجام دهید و خواهید دید که به اندازه کافی ایده‌های کلمات کلیدی دم بلند پیدا کرده‌اید که شما را برای چند ماه آینده مشغول نگه دارد.

۴- وب‌سایت‌های Reddit، Quora، و فروم‌های تخصصی را مرور و بررسی کنید.

وقتی که مردم در گوگل جستجو می‌کنند و نمی‌توانند پاسخ خوبی برای سوالات خود پیدا کنند، در جاهایی مثل Quora و Reddit به دنبال پاسخ می‌گردند. به عنوان مثال، ما در حال مرور موضوع «بازاریابی» در Quora، به این پست برخوردیم:

قتی که مردم در گوگل جستجو می‌کنند و نمی‌توانند پاسخ خوبی برای سوالات خود پیدا کنند، در جاهایی مثل Quora و Reddit به دنبال پاسخ می‌گردند.

یک بررسی سریع در Keywords Explorer نشان داد که «دستکاری بازاریابی»، در واقع یک کلمه کلیدی طولانی با نمره KD پایین است.

کلمات کلیدی دم بلند چیست | روشهای پیدا کردن کلمه کلیدی لانگ تیل از ردیت و...

یکی از مزایای این روش این است که گاهی تاپیک‌های انجمن، بحث‌های خوبی دارند که می‌تواند هنگام تولید محتوا در مورد یک موضوع خاص، بسیار مفید و کمک‌کننده باشد.

البته این روش یک نکته منفی هم دارد و آن هم این است که استخراج کلمات کلیدی طولانی از فروم‌ها، می‌تواند یک فرآیند نسبتا خسته‌کننده و فرساینده باشد؛ و البته این که باید از ابزارهای سئو مانند Keywords Explorer برای بررسی حجم جستجو و KD ایده‌های کلمات کلیدی خود استفاده کنید. این کار هم تا حدودی کسل‌کننده است.

اما نکته مهم‌تر این است که همان کلمه کلیدی را می‌توان به راحتی از طریق Keywords Explorer، در همان ابتدا پیدا کرد:

از ابزارهای سئو مانند Keywords Explorer برای بررسی حجم جستجو و KD ایده‌های کلمات کلیدی استفاده کنید.

شاید برایتان جالب باشد: صفر تا صد فرآیند سئو | هر آنچه که باید بدانید تا موفق شوید!

دو نوع مختلف کلمات کلیدی دم بلند

همه کلمات کلیدی دم بلند یکسان نیستند. بعضی از آنها یک عبارت جستجوی منحصر به‌فرد را نشان می‌دهند، در حالی که برخی دیگر صرفاً نسخه کمتر محبوب‌ و شناخته‌شده یک عبارت جستجوی محبوب‌ هستند. ما اولی را «کلیدواژه‌های دم بلند موضوعی» (topical long-tail keywords) و دومی را «کلمات کلیدی دم بلند حامی» (supporting long-tail keywords)‌ می‌نامیم.

کلمات کلیدی دم بلند حامی

این مورد را با یک مثال توضیح می‌دهیم؛ کلمه کلیدی دم بلند «بهترین خوراکی‌های سالم برای سگ‌ها»، قطعاً یک کلمه کلیدی طولانی است؛ چرا که فقط ۱۰۰ جستجو در ماه دارد. به تصویر زیر دقت کنید:

مثال کلمه کلیدی دم بلند حامی

اما نکته جالب این است که چند عبارت جستجوی دیگر نیز وجود دارند که در عین داشتن حجم جستجوی بسیار بیشتر، به همین معنا هستند:

تنوع کلمات کلیدی مشابه برای مثال کلمه کلیدی حامی

اگر هر کدام از این‌ها را در گوگل جستجو کنید، متوجه می‌شوید که صفحات مشابه برای هر یک از این کلمات کلیدی، در بالاترین رتبه قرار گرفته‌اند. گوگل آنقدر باهوش هست که بفهمد افراد مختلف، با عبارات متفاوت جستجوهای خود را انجام می‌دهند، در حالی که دقیقاً به دنبال یک چیز هستند. بنابراین همان مجموعه صفحات را برای جستجوهای مختلف با کلمات کلیدی متنوع، رتبه‌بندی می‌کند.

این بدان معناست که اگر صفحه شما شروع به گرفتن رتبه برای یک عبارت جستجوی پرطرفدار مانند «خوراکی‌های سگ سالم» کند (۶٫۸ هزار جستجو)، صفحه شما به‌طور خودکار برای همه عبارات دم بلند جستجو نیز رتبه‌ می‌گیرد. بنابراین نیازی به ایجاد صفحات مختلف برای عبارات طولانی متنوع ندارید؛ بلکه می‌توانید همه آنها را تنها در یک صفحه، هدف بگیرید.

اما چگونه باید بفهمید که کلمه کلیدی دم بلندی که به دنبال آن می‌گردید، بخشی از یک موضوع گسترده‌تر هست یا خیر؟ خب، وب‌سایت Ahrefs یک ویژگی منحصر به فرد را فقط برای این منظور ایجاد کرده است. این ویژگی موضوع اصلی یا Parent Topic نامیده می‌شود.

زمانی که شما کلمه کلیدی را در اکسپلورر کلمات کلیدی وارد می کنید، در Ahrefs این کلمه کلیدی در صفحه‌ای با رتبه بالا برای آن کلمه کلیدی بررسی شده و مشخص می‌شود که آیا عبارت جستجوی محبوب‌تری نسبت به این کلمه کلیدی وجود دارد که این صفحه برای آن رتبه بگیرد یا خیر.

عبارت کلیدی «بهترین خوراکی‌های سالم برای سگ‌ها» به این صورت دیده می‌شود:

فیچر Parent Topic در ahrefs برای پیدا کردن کلمات کلیدی دم بلند

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، این کلمه کلیدی دم بلند، بسیار محبوب‌تر است؛ عبارت «سالم‌ترین غذای سگ» با ۲۵۰۰ جستجو. و اگر بتوانید برای آن عبارت جستجو رتبه بگیرید، به طور خودکار برای کلمه کلیدی دم بلند پشتیبان آن هم رتبه خواهید گرفت.

کلمات کلیدی دم بلند موضوعی

حالا اجازه دهید نوع دیگری از کلیدواژه دم بلند را با یک مثال بررسی کنیم: «نیش مگس در گوش‌ سگ».

کلمه کلیدی دم بلند چیست | کلمه کلیدی دم بلند موضوعی

این بار موضوع اصلی یا Parent Topic، همان کلمه کلیدی اصلی است. یعنی این که کلمه کلیدی ما، در واقع محبوب‌ترین راه برای جستجوی این موضوع است و شما می‌توانید با خیال راحت به این کلمه کلیدی دم بلند، در یک صفحه اختصاصی بپردازید؛ و زمانی هم که موفق شدید برای این کلمه کلیدی دم بلند موضوعی رتبه بگیرید، به‌طور خودکار برای همه انواع کلمات کلیدی دم بلند حامی کمتر محبوب هم رتبه‌ خواهید گرفت؛ به تصویر زیر دقت کنید؛

کلمات مرتبط با کلمه کلیدی دم بلند موضوعی

اما متاسفانه و طبق روال همیشه، هیچ‌چیز به این سادگی‌ نیست. اجازه دهید با  آخرین مثال از عبارت‌های جستجوشده، موضوع را بررسی کنیم: «داروی خواب طبیعی برای سگ».

مثال برای کلمات کلیدی دم بلند موضوعی

موضوع اصلی (Parent Topic) نشان می‌دهد که این کلمه کلیدی دم بلند فقط یکی از تغییرات عبارت جستجوی «داروی خواب برای سگ‌» است؛ آن هم با۱۶۰۰ جستجو.

اما این‌طور به نظر می‌آید که کلمه «طبیعی» در کلمه کلیدی اصلی، در واقع آن را از موضوع اصلی متمایز می‌کند و نشان‌دهنده این است که افرادی که این عبارت را جستجو می‌کنند، به دنبال یک جایگزین طبیعی برای گزینه‌های دارویی معمول هستند.
اگر نتایج جستجوی برتر برای آن کلمه کلیدی دم بلند را بررسی کنیم، به نظر می‌رسد که انگار هیچ‌کدام از آن‌ها در مورد «داروی خواب طبیعی» صحبت نمی‌کنند؛ بلکه به طور کلی در مورد داروهای خواب هستند:

نتیجه جستجو برای داروی خواب طبیعی

بنابراین منطقی است که یک محتوای اختصاصی برای هدف قرار دادن کلمه کلیدی «داروی طبیعی برای خواب سگ‌ها» تولید کنیم. آن هم در شرایطی که هیچ مقاله دیگری که آن موضوع خاص را پوشش دهد، وجود ندارد و احتمال گرفتن رتبه «یک» در جستجوهای آن عبارت، بسیار بالا خواهد بود؛ به عبارت دیگر، همیشه نباید کورکورانه به هر چیزی که موضوع اصلی به شما می‌گوید، اعتماد کنید؛ این صرفا یک الگوریتم کامپیوتری است با نقص‌ها و محدودیت‌های خاص خود.

بررسی و تجزیه و تحلیل صفحاتِ با رتبه‌های برتر برای کلمه کلیدی، ایده بسیار خوبی است و به شما کمک می‌کند که بدانید آیا عبارت جستجوی شما یک موضوع متمایز و خاص است یا بخشی از یک موضوع گسترده‌تر.

سخن پایانی

این تمام چیزی است که می‌توانیم در پاسخ به سوال «کلمات کلیدی دم بلند چیست و چگونه به بالا رفتن ترافیک سایت کمک می‌کند؟» بگوییم. امیدواریم این مقاله کمکی باشد که بتوانید استراتژی سئوی خود را بهتر تدوین کنید و به رشد ترافیک جستجو در وب‌سایت خود، سرعت دهید. به یاد داشته باشید که در این مسیر تنها نیستید؛ کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ TGA با ارائه انواع خدمات سئو و مشاوره تخصصی در کنارتان خواهند بود.

شاید برایتان جالب باشد: چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟ | ۱۱ راهکار برای بهبود کسب‌وکار در سال ۲۰۲۳
راز های گوگل | ۱۰ راهکار اساسی درباره سئو که از آن‌ها بی‌خبرید

 

منبع: Ahrefs.com