راهنمای دیلیت اکانت اینستاگرام | حذف اکانت اینستاگرام را چگونه انجام دهیم؟

راهنمای دیلیت اکانت اینستاگرام | حذف اکانت اینستاگرام را چگونه انجام دهیم؟

اگر تصمیم گرفته‌اید که اکانت اینستاگرام خود را حذف کنید یا اصطلاحاً دیلیت اکانت اینستاگرام انجام دهید، باید بگوییم که انجام این کار آنقدر که به نظر می‌رسد سریع یا آسان نیست. تا همین اواخر، حتی از داخل اپلیکیشن اینستاگرام هم نمی‌شد این کار را انجام داد. اما نگران نباشید! در ادامه با یک راهنمای دقیق و قدم به قدم، همه مراحل دیلیت اکانت اینستاگرام را به شما خواهیم گفت تا بدون هیچ مشکلی نسبت به حذف اکانت اینستاگرام اقدام کنید.

حذف اینستاگرام با استفاده از اپلیکیشن (iOS یا Android)

ساده‌ترین راه برای کاربران آیفون جهت دیلیت اکانت اینستاگرام استفاده از خود این اپلیکیشن است. برای انجام این کار،

  • به پروفایل خود بروید
  • روی منوی بالا سمت راست ضربه بزنید
  • تنظیمات را انتخاب کنید
  • سپس به بخش Account و به پایین منو بروید
  • دکمه Delete Account را زیر Branded Content خواهید دید

با ضربه زدن روی این دکمه، منویی ظاهر می‌شود که از شما می‌پرسد «آیا می‌خواهید اکانت خود را حذف یا غیرفعال کنید؟» با فشار دادن دکمه Delete account پیامی ظاهر می‌شود که می‌گوید در صورت ورود مجدد می‌توانید فرآیند حذف را تا تاریخ خاصی متوقف کنید.

روی دکمه قرمز رنگ Continue deleting account ضربه بزنید تا اپلیکیشن، صفحه وب را باز کند. در اینجا، می‌توانید پس از پاسخ به سؤالی درباره دلیل حذف اکانت خود، فرآیند حذف را تکمیل کنید و رمز عبور خود را برای تأیید وارد کنید.

طبق قوانین اپل، اپلیکیشن اینستاگرام (نسخه iOS) به شما اجازه می‌دهد که اکانت خود را حذف کنید. در پژوهشی که ما انجام دادیم، این گزینه تاکنون در نسخه اندروید برنامه در دسترس نبوده است. می‌توانید با دنبال کردن دستورالعمل‌های بالا، گزینه Delete Account را بررسی کنید. اگر این گزینه را ندارید، باید این کار را با استفاده از وب انجام دهید.

مطالب مرتبط:
۱۲ ترفند برای جذب فالوور واقعی در اینستاگرام (آپدیت ۲۰۲۲)
۹ ترفند برای افزایش بازدید اینستاگرام و بهبود نرخ تعامل

دیلیت اکانت اینستاگرام در وب

اگر نمی‌توانید از اپلیکیشن اینستاگرام برای حذف اکانت خود استفاده کنید، باید مراحل زیر را دنبال کنید. به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از مرورگر، می‌توانید برای حذف اکانت از رایانه یا تلفن همراه استفاده کنید.

  • ابتدا باید به صفحه درخواست دیلیت اکانت اینستاگرام بروید، یا لینک زیر را دنبال کنید.
  • اگر تا به‌حال از طریق وب وارد اینستاگرام نشده‌اید (بیشتر افراد از این طریق وارد اینستاگرام نمی‌شوند)، باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید؛ البته رمز عبور را باید بعداً دوباره وارد کنید، پس بهتر است همین حالا مطمئن شوید که رمز عبور صحیح خود را می‌دانید.
  • اینستاگرام به شما نشان می‌دهد که چه اکانتی را می‌خواهید حذف کنید و دلیل آن را از شما می‌پرسد.
  • در ادامه به صفحه‌ای می‌رسید که لوگوی قدیمی اینستاگرام روی آن وجود دارد و از شما پرسیده می‌شود که «چرا می‌خواهید اکانت خود را حذف کنید؟»
  • با توجه به گزینه‌ای که انتخاب می‌کنید، ممکن است لینک‌های مختلفی به مرکز راهنمایی اینستاگرام به شما نشان داده ‌شود تا به شما بگویند که اگر مشکلی دارید آن را حل می‌کنند، یا پیامی برایتان ارسال می‌شود که به شما یادآوری می‌کند تا ببینید که می‌خواهید کدام اکانت را حذف کنید.
  • هر گزینه‌ای را که انتخاب کنید، کادری زیر لینک‌ها ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد رمز عبور خود را دوباره وارد کنید.
  • پس از انجام این کار، روی دکمه ای که می‌گوید «Delete [نام اکانت شما]» ضربه بزنید و تأیید کنید که مطمئن هستید.
  • با ضربه زدن روی دکمه حذف پس از وارد کردن رمز عبور، آخرین پاپ‌آپ تأیید برای شما نمایش داده می‌شود.

همانطور که اینستاگرام در صفحه حذف اکانت به شما یادآوری می‌کند، اطلاعات شما فوراً پاک نمی‌شود؛ شرکت متا آن را به مدت ۳۰ روز نگهداری می‌کند، اما پروفایل و پست‌های شما در سایت مخفی می‌شود.

اگر می‌خواهید به‌طور کامل از اینستاگرام خارج شوید، فراموش نکنید که اپلیکیشن را نیز از گوشی خود پاک کنید. به این ترتیب، هم فضای گوشی‌تان کمی خالی می‌شود، و هم اینکه شاید دیرتر وسوسه شوید که دوباره ثبت‌نام کنید و برگردید.

توجه داشته باشید که اگر بیش از ۳۰ روز از زمان حذف اینستاگرام شما بگذرد، نمی‌توانید اکانت خود را بازگردانید. بنابراین باید اکانت خود را دوباره ایجاد کنید (نام کاربری شما پس از حذف اکانت باز هم قابل‌انتخاب است، اما ممکن است شخص دیگری آن را انتخاب کرده باشد.)

با این حال، اگر در آن بازه زمانی ۳۰روزه باشید، می‌توانید اکانت خود را به همراه پست‌ها و پیام‌های ارسالی آن برگردانید. برای انجام این کار، کافی است به اینستاگرام برگردید و با اطلاعات کاربری خود وارد شوید. پیامی مبنی بر اینکه درخواست حذف اکانت خود را داده‌اید، همراه با تاریخی که داده‌های شما از بین می‌رود، خواهید دید. برای اینکه این اتفاق نیفتد، فقط دکمه «حفظ اکانت» (Keep Account) را فشار دهید.

در هنگام دیلیت اکانت اینستاگرام ، اطلاعات شما فوراً پاک نمی‌شود؛ شرکت متا آن را به مدت ۳۰ روز نگهداری می‌کند، اما پروفایل و پست‌های شما در سایت مخفی می‌شود.

حذف موقت (تعلیق) اکانت اینستاگرام

اگر می‌خواهید اکانت اینستاگرام شما تا مدتی در معرض دید نباشد، اما نمی‌خواهید همه عکس‌ها و پیام‌های خود را برای همیشه حذف کنید، می‌توانید به جای دیلیت اکانت اینستاگرام ، آن را به حالت تعلیق درآورید.

دسترسی به صفحه تعلیق اکانت آسان است، اما باید این کار را از طریق مرورگر وب انجام دهید.

شرکت متا از شما می‌خواهد که به جای اپلیکیشن از نسخه وب اینستاگرام استفاده کنید.

پس از ورود به وب‌سایت Instagram.com، به پروفایل خود بروید و روی دکمه Edit Profile کلیک کنید (اگر از مرورگر تلفن همراه استفاده می‌کنید، برای دیدن این گزینه باید روی دکمه تنظیمات ضربه بزنید.)

سپس این مسیر را دنبال کنید:

Edit Profile > Temporarily disable my account

(این گزینه در پایین صفحه خواهد بود.) درست مثل حذف اکانت اینستاگرام ، باید دلیلی را برای تعلیق اکانت خود انتخاب کرده و رمز عبور خود را وارد کنید.

برای فعال کردن مجدد اکانت خود، کافی است با استفاده از برنامه یا وب‌سایت دوباره وارد شوید. شما فقط یک بار در هفته می‌توانید اکانت خود را به حالت تعلیق درآورید، بنابراین اگر به‌طور تصادفی به پروفایل خود وارد شوید، پست‌های شما حداقل برای مدتی برای دنبال‌کنندگان قابل‌مشاهده خواهند بود.

اگر درباره موضوع تعلیق یا دیلیت اکانت اینستاگرام سوالی دارید، در قسمت کامنت‌ها با ما مطرح کنید تا در اولین فرصت به سوالات شما پاسخ دهیم.

 

منبع: Theverge.com