۳۰ نمونه از بهترین راه های افزایش بازدید سایت

۳۰ نمونه از بهترین راه های افزایش بازدید سایت

وقتی که یک دیجیتال مارکتر هستید و در ترافیک بزرگراه مانده‌اید، تمام چیزی که فکرتان را مشغول می‌کند این است که «چرا نمی‌توانم چنین ترافیکی را به وب‌سایت خودم هدایت کنم؟» پیدا کردن راه های افزایش بازدید سایت همیشه و در هر شرایطی، پس ذهن شماست و این موضوع عجیبی نیست.

اگر بالا بردن آمار بازدید سایت برایتان یک مسئله چالش‌برانگیز است، باید بگوییم که تنها نیستید. بر اساس تحقیقات انجام‌شده توسط موسسه مارکتینگ محتوا در سال ۲۰۲۰، چالش ۶۳ درصد از دیجیتال مارکترها و متخصصان حوزه محتوا این است که همکارانی پیدا کنند که مهارت کافی در استراتژی محتوا داشته باشند. استراتژی محتوا یکی از اصلی‌ترین راه های افزایش بازدید سایت است.

بین کارهایی مثل نوشتن یک پست وبلاگی جدید، ارسال پست در رسانه‌های اجتماعی و طراحی استراتژی برای یک کمپین ایمیلی جدید، انتخاب کردن اینکه چه چیزی باعث افزایش بازدید سایت می‌شود کمی دشوار است.
آنچه در ادامه می خوانید، لیستی کامل از تمام مواردی است که به شما کمک می‌کنند تا بازدید سایت خود را افزایش دهید، لیدهای بیشتری ایجاد کنید و بازده سرمایه بهتری داشته باشید؛ پس با ما همراه باشید.

بالا بردن آمار بازدید سایت چالش ۶۳ درصد از دیجیتال مارکترهاست

۱- تولید محتوا

هدف بازاریابی درونگرا جذب مخاطب مناسب به سمت کسب وکار شماست. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، تولید محتوا از طریق وبلاگ‌نویسی است.

برای ارائه محتوایی که بازدیدکنندگان مناسب را به وب‌سایت شما جذب کند، ابتدا باید درک خوبی از شخصیت مشتری (پرسونا) موردنظرتان داشته باشید. وقتی که مخاطبان خود را می‌شناسید، می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که به طور طبیعی آنها را جذب وب‌سایت شما می‌کند.

اما چگونه می‌توان یک پست خوب نوشت که مخاطبان را به سمت خودش بکشاند و یکی از راه های افزایش بازدید سایت در نظر گرفته شود؟ این پنج مرحله را دنبال کنید:

  • پرسونای مشتریان خود را شناسایی کنید:

درباره بازار هدف خود بیشتر بدانید. همه جزییات مربوط به مشتریان احتمالی را به خوبی شناسایی کنید؛ از عنوان شغلی، سن، جنسیت، طبقه اجتماعی و تحصیلات تا نیازها و نقاط ضعف‌.

  • تحقیقات مرتبط با سئو را انجام دهید:

تحقیق کنید که مخاطبان‌تان در موتورهای جستجو به دنبال چه چیزهایی می‌گردند تا بتوانید بهترین محتوا را بر اساس نیازهای آن‌ها ارائه دهید.

  • پیش‌نویس محتوا را تهیه کنید:

با تهیه پیش‌نویس پستی شروع کنید که به سوالات مخاطبان پاسخ می‌دهد. برای برجسته‌کردن پست خود از زوایای جالب مرتبط با موضوع استفاده کنید.

  • محتوا را منتشر کنید:

پست‌ بلاگ را منتشر کنید و برای بهینه‌سازی محتوا از ابزارهای سئو استفاده کنید.

  • محتوا را تبلیغ کنید:

پستی را که ایجاد کرده‌اید در رسانه‌های اجتماعی و خبرنامه‌های ایمیلی تبلیغ کنید تا بازدید بیشتری داشته باشید. هرچه پست شما ترافیک بیشتری ایجاد کند، در موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا چیست و چگونه باید تولید محتوا کنیم؟

تولید محتوای باکیفیت یکی از راه های افزایش بازدید سایت است

۲- تخصص در موضوع

کسب رتبه بالاتر در صفحه نتایج جستجوی گوگل یکی از راه های افزایش بازدید سایت شما به‌صورت ارگانیک است. پیشنهاد ما این است که از مدل ستون/ خوشه موضوعی (pillar/ topic cluster) استفاده کنید. گوگل از سایت‌هایی حمایت می‌کند که در رابطه با موضوعی که در مورد آن می‌نویسند، متخصص شناخته می‌شوند.

برای اینکه به عنوان متخصص یک حوزه دیده شوید، می‌توانید یک صفحه ستون ایجاد کنید که یک پست طولانی‌تر است و تمام جنبه‌های یک موضوع را پوشش می‌دهد. سپس، محتوای خوشه‌ای یا کانتنت کلاستر را می‌نویسید و از کلمات کلیدی طولانی استفاده می‌کنید تا نشان دهید که آن موضوع را به‌طور کامل پوشش‌داده‌اید. تمرکز بر ترافیک طولانی‌مدت به شما کمک می‌کند که در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشیدو این یکی از راه های افزایش بازدید سایت است.

کریستینا پریکون (Christina Perricone)، یکی از مدیران ارشد HubSpot می‌گوید:

مدل ستون / خوشه موضوعی محتوای سایت شما را از طریق لینک داخلی حول یک موضوع و عبارت جستجو سازماندهی می‌کند. این سازماندهی به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا به‌راحتی در تمام محتوایی که در رابطه با یک موضوع خاص دارید بخزند و آنها را دسته‌بندی کنند و به این ترتیب در رتبه بهتری قرار خواهید گرفت. هنگامی که مدل به درستی انجام شود، به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا در سایت شما بچرخند و وارد صفحات مرتبط شوند و ترافیک همه صفحات در خوشه موضوعی شما افزایش پیدا کند.

۳- رسانه‌های اجتماعی ارگانیک

استفاده از رسانه‌های اجتماعی به‌صورت ارگانیک، استراتژی جدیدی نیست، اما مؤلفه‌ای است که بازاریابان باید به آن توجه کنند. علاوه بر پست گذاشتن در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید از استوری‌های اینستاگرام (قابلیت swipe up)، ویدیوی لایو، IGTV یا مسنجر فیس‌بوک نیز استفاده کنید. نکته کلیدی درباره موفقیت در جذب ترافیک برای سایت از طریق رسانه‌های اجتماعی ارگانیک این است که زودتر از همه سراغ قابلیت‌های جدید آنها بروید.

به عنوان مثال، فیس‌بوک یک ویژگی خودکار تولید لید را در مسنجر منتشر کرد که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد یک تجربه چت‌بات خودکار در مسنجر ایجاد کنند تا به محتوای پیشنهادی در سایت شما لینک شوند. این یک ویژگی عالی و یکی از راه های افزایش بازدید سایت است.

همچنین، داشتن استراتژی‌های متنوع برای فعالیت در رسانه‌های اجتماعی و استفاده از رسانه اجتماعی مناسب خیلی مهم است. نه فقط فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر؛ بلکه پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب یا پینترست هم می‌توانند ترافیک زیادی را برای سایت شما ایجاد کنند.

هنری فرانکو (Henry Franco)، یکی از کارکنان بخش بازاریابی برند در HubSpot، دو مورد را در رابطه با استفاده از رسانه‌های اجتماعی ارگانیک به‌عنوان یکی از راه های افزایش بازدید سایت توصیه می‌کند:

نکته اول این است که نباید مخاطب خود را نادیده بگیرید؛ برای کاربر هیچ کاری ندارد که به‌راحتی از مطلب شما عبور کند. اگر محتوا ارزش افزوده‌ای به آنها ارائه ندهد، این دقیقاً همان کاری است که انجام خواهند داد. مخاطب خود را بشناسید و محتوایی تولید کنید که آنها را درگیر کند.
دوم اینکه، با مدیریت اکانت‌های اجتماعی که ایجاد کرده‌اید فعال و پویا بمانید. مردم دوست دارند که برندها پیام آنها را لایک کنند و جواب بدهند؛ این حرکت به کسب‌وکار شما جنبه‌ای انسانی می‌دهد و باعث می‌شود که مردم برای دیدن محتوای بیشتر باز هم برگردند.

یکی از راه های افزایش بازدید سایت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای پروموت کسب‌وکار است

۴- تجزیه‌وتحلیل وب‌سایت

بیایید فرآیند فکری‌مان را یکبار مهندسی معکوس کنیم؛ شما پیش از هدایت ترافیک به وب‌سایت خود، باید مخاطبان‌تان را بشناسید. برای انجام این کار، وب‌سایت خود را با استفاده از پلتفرم‌هایی مانند Crazy Egg تحلیل کنید تا ببینید کجا در حال از دست‌‌دادن و جذب بازدیدکننده هستید. با این اطلاعاتی که در اختیار دارید، می‌توانید محتوای مناسبی را برای افزایش بازدید سایت خود تولید کنید.

۵- اینفلوئنسرها

همه می‌دانیم که مشتریان از برندهایی خرید می‌کنند که می‌توانند ارتباط خوبی با آنها ایجاد کنند، اما چگونه می‌توان ارتباط مناسبی با مشتریان برقرار کرد؟ پیشنهاد اول‌مان این است که کاری کنید تا مشتریان‌تان از خدماتتان رضایت داشته باشند و پیشنهاد دوم اینکه با اینفلوئنسرها کار کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ یک مد زودگذر نیست بلکه یکی از جذابترین راه های بالا بردن آمار بازدید سایت کسب‌وکارهاست. در واقع، اینفلوئنسر مارکتینگ یک گزینه مقرون‌به‌صرفه برای افزایش بازدید سایت شماست. هنگامی که اینفلوئنسرها کدهای تخفیف، لینک‌ها، نقدها یا هدایایی را اعلام می‌کنند، شما از مخاطبین آنها برای هدایت ترافیک به وب‌سایت خودتان استفاده می‌کنید.

۶- ایجاد لیست ایمیل

استفاده از پتانسیل خوانندگان و مشتریان فعلی، یکی از بهترین راه های افزایش بازدید سایت شما و یک استراتژی مناسب است. هنگامی که یک محتوای جدید پست می‌کنید، می‌توانید آن را برای دنبال‌کنندگان/مشترکین خود ارسال کنید تا افزایش سریع ترافیک را تجربه کنید. در وب‌سایت‌های پر محتوا، داشتن خوانندگان دائمی برای افزایش بازدید، تبدیل‌ کاربر به مشتری و تولید لید مفید است.

برای شروع این کار، یک لیست ایمیلی بسازید یا لیست فعلی خود را بهبود دهید. در ادامه چند استراتژی مطرح کرده‌ایم که می‌توانید از آنها استفاده کنید:

  • پیشنهادات محتوایی

محتوایی را منتشر کنید که بازدیدکنندگان برای دسترسی به آن آدرس ایمیل خود را به اشتراک بگذارند. برای پیشنهادات محتوایی در وب‌سایت‌تان می‌توانید از گزینه Call to Action استفاده کنید.

  • ثبت‌نام در خبرنامه با دسترسی آسان

فرم‌های ثبت‌نام را از صفحه اصلی تا صفحه درباره ما در وب‌سایت‌تان قرار دهید. اگر یک بازدیدکننده تجربه لذت‌بخشی در وب‌سایت شما داشته باشد، ممکن است بخواهد برای دریافت خبرنامه‌ها ثبت‌نام کند.
از ابزار فرم‌های رایگان HubSpot استفاده کنید تا فرم را به‌راحتی به سایت خود اضافه کنید و لیست ایمیل خود را گسترش دهید.

  • رسانه‌های اجتماعی

تبلیغ خبرنامه ایمیلی در رسانه‌های اجتماعی، چه از طریق یک پست یا مسابقه/هدیه، یک راه عالی برای تبدیل دنبال‌کنندگان فعلی به مشترک است.

استفاده از پتانسیل خوانندگان و مشتریان فعلی، یکی از بهترین راه های افزایش بازدید سایت شما و یک استراتژی مناسب است.

۷- تعامل و مشارکت

هرچه برندتان شناخته‌شده‌تر باشد، ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود هدایت خواهید کرد. یکی از راه‌های دستیابی به شناخت برند، فعال بودن و مشارکت در بازار است. امروزه می‌توانید با شرکت در بحث‌های تخصصی گروهی در فیس‌بوک، پاسخ دادن به سؤالات در وب‌سایت‌های انجمن عمومی و تعامل با دنبال‌کنندگان خود در رسانه‌های اجتماعی، استراتژی تعامل را پیاده‌سازی کنید.

فراموش نکنید که رفتاری کمک‌کننده و صمیمی داشته باشید. وقتی مردم سوالی را به‌صورت آنلاین می‌پرسند، دوست ندارند که لینک یک اسپم را‌ دریافت کنند یا با شعارهای خودمحورانه روبه‌رو شوند.

۸- سئو داخلی

سئو داخلی می‌تواند به رتبه‌بندی وب‌سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند و بازدید بیشتری را به ارمغان بیاورد. برخی از عناصر سئو داخلی عبارتند از عنوان bpage، هدر، توضیحات متا، متن جایگزین تصویر و URL (به‌علاوه موارد دیگر). نمایش‌داده‌شدن وب‌سایت شما در موتورهای جستجو یکی از راه‌های افزایش بازدید سایت است.

نکته مهم: برای بهبود وضعیت سئو به عنوان یکی از راه های افزایش بازدید سایت ، از پکیج ویژه مشاوره و خدمات سئوی متخصصان آژانس دیجیتال مارکتینگ TGA استفاده کنید.

۹- بک‌لینک‌های باکیفیت

برای بالا بردن آمار بازدید سایت باید در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشید. برای کسب رتبه بالا، باید در صنعت خود پیشرو و شناخته‌شده محسوب شوید. یکی از راه‌های افزایش بازدید سایت علاوه‌بر مدل پیلار/ کلاستر که پیش‌تر توضیح داده شد، دستیابی به بک‌لینک‌های باکیفیت است. اگر وب‌سایت‌های معتبری به سایت شما لینک ‌دهند، اعتبار شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

ایرینا نیکا، استراتژیست ارشد محتوا در HubSpot می‌گوید:

دو راه اصلی وجود دارد که از طریق آن بک‌لینک‌های باکیفیت می‌توانند به افزایش ترافیک یک وب‌سایت کمک کنند: افزایش رتبه و افزایش ترافیک ارجاعی. بک‌لینک‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی در موتورهای جستجو هستند. با دریافت مستمر بک‌لینک‌های باکیفیت از وب‌سایت‌های مرتبط، رتبه خود را در SERP بهبود می‌بخشید و در نتیجه، شاهد افزایش ترافیک ارگانیک خود خواهید بود.

نیکا ادامه می‌دهد:

از سوی دیگر، بک‌لینک‌ها می‌توانند حجم قابل‌توجهی از ترافیک ارجاعی را ایجاد کنند. اگر در یک وب‌سایت خبری معروف به شما اشاره شود، می‌توانید انتظار ترافیک ارجاعی بالایی را داشته باشید. همچنین اگر در مقاله‌ای معتبر که به دلیل کلیدواژه‌های پرجستجو و داشتن جریان ترافیکی ثابت رتبه خوبی دارد از شما نام برده شود (یا بهتان لینک داده شود)، می‌توانید چنین ترافیکی را تجربه کنید.

۱۰- ویدیو مارکتینگ

زمان آن فرا رسیده که بازاریابی ویدیویی را به استراتژی محتوای خود اضافه کنید و به آن به‌عنوان بکی از راه های افزایش بازدید سایت نگاه کنید، چون مخاطب به دنبال محتوای ویدیویی است. به گزارش Statista، هفتاد و هفت درصد از کاربران اینترنت ۱۵ تا ۳۵ ساله از یوتیوب برای تماشای محتوای ویدیویی استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید برای استوری‌های اینستاگرام یا فیس‌بوک، ویدیوهای لایو، IGTV، ویدیوهای فید خبری، یوتیوب و غیره ویدیو تولید کنید. می‌خواهید همین امروز شروع کنید؟ در صفحه تولید محتوا هر آنچه را که باید درباره تولید محتوای مناسب برای بازاریابی در همه شبکه‌های اجتماعی بدانید خواهید دید.

بازاریابی ویدیویی را به استراتژی محتوای خود اضافه کنید و به آن به‌عنوان بکی از راه های افزایش بازدید سایت نگاه کنید

۱۱- تغییر کاربری محتوا

شما برای افزایش بازدید سایت خود به محتوا نیاز دارید اما شاید ایده‌ای به ذهن‌تان نمی‌رسد. کاملاً درک کنم. یک راه عالی برای دور زدن این مانع، استفاده مجدد از محتوای قدیمی است. یکی از پست‌هایی را که عملکرد خوبی داشته درنظر بگیرید و آن را به یک ویدیو تبدیل کنید. یا اگر پادکستی دارید که برای مخاطبان جذاب بوده است، یک پست با همان موضوع بنویسید. استفاده از محتوایی که پیش از این عملکرد خوبی داشته یکی از بهترین راه‌های افزایش بازدید سایت است.

۱۲- ابزار SEO

برای هدایت ترافیک به وب‌سایت خود باید استفاده حداکثری از پتانسیل‌های سئو را بلد باشید. یادگیری ابزارهای سئو مانند Google Analytics، Ahrefs و SEMrush به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی برای ایجاد ترافیک در وب‌سایت خود ایجاد کنید.

این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا ببینید که چه چیزی در سایت شما جواب می‌دهد و چه چیزی نه. علاوه‌بر این، آنها به شما کمک می‌کنند تا ایده‌هایی را برای تولید محتوا پیدا کنید که پتانسیل ایجاد ترافیک بالا را دارند. همچنین خوب است مقاله «سئو چیست و چگونه به کمک شما می‌آید؟» را مطالعه کنید تا دید عمیق‌تری به موضوع داشته باشید.

۱۳- بهینه‌سازی تاریخی

بهینه‌سازی تاریخی فرآیندی است که برای به‌روزرسانی محتوای قدیمی و ایجاد ترافیک و لید بیشتر استفاده می‌شود. اگر شما هم این کار را انجام می‌دهید، اکثر بازدیدهای ماهانه و لیدهای شما از پست‌های قدیمی‌تر خواهد بود.

پاملا واگن (Pamela Vaughan)، مدیر بازاریابی در تیم استراتژی وب HubSpot و در واقع همان کسی که ما را با مفهوم بهینه‌سازی تاریخی آشنا کرد، نکات بسیاری در این زمینه گفته است. او می‌گوید:

بهینه‌سازی تاریخی بهترین تاکتیک برای وب‌سایتی است که چند سال سابقه فعالیت دارد، چون شما ۱- حجم قابل‌توجهی از ترافیک جستجوی ارگانیک ایجاد کرده‌اید، ۲- جمعیت زیادی از مشترکین و دنبال‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی دارید و ۳- تعداد پست‌های قدیمی‌تان زیاد است.

واگن در ادامه می‌گوید:

بهینه‌سازی تاریخی باید بخشی از استراتژی کلی وبلاگ‌‌نویسی شما باشد – نه استراتژی اصلی.

۱۴- بهینه‌سازی جستجوی صوتی

یادتان می‌آید که در داستان «پری دریایی کوچولو» آریل می‌خواست همان جایی برود که که آدم‌ها می‌رفتند؟ در دنیای دیجیتال مارکتینگ هم دقیقاً همین اتفاق میفتد. برای هدایت ترافیک و افزایش بازدید وب‌سایت‌تان، باید همان جایی فعالیت کنید که مردم در حال جستجو هستند.

جستجوی صوتی یکی از زمینه‌های مهمی است که می‌توانید در آن رتبه بالایی به‌دست بیاورید. در واقع، بر اساس داده‌های eMarketer، جستجوی صوتی تا انتهای سال ۲۰۲۱ تا ۹/۷% افزایش پیدا کرده بود. به همین دلیل، بهینه‌سازی محتوا برای جستجوی صوتی ضروری است.

چند نکته برای شروع:

  • کلیدواژه‌های طولانی را پیدا کنید:
    وقتی مردم جستجوی صوتی انجام می‌دهند، به جای عبارات کوتاه از جملات بلند استفاده می‌کنند. برای بهینه‌سازی جستجوی صوتی به دنبال کلیدواژه‌های طولانی باشید.
  • محتوای پاسخ‌محور بنویسید:
    محتوایی که شما می‌نویسید باید پاسخ سوالات مشتریان را بدهد.
  • اسنیپت را در نظر بگیرید:
    اسپیکرهای هوشمند مثل الکسا و گوگل به دنبال پاسخ‌های کوتاه و مختصر می‌گردند. با نوشتن خلاصه‌های کوتاه در پست‌هایتان به آنها کمک می‌کنید که پاسخ موردنظرشان را پیدا کنند.

۱۵- سئو محلی

اگر کسب‌وکار شما از نوع فیزیکی است، سئوی محلی برایتان یک ضرورت محسوب می‌شود و یکی از راه های افزایش بازدید سایت خواهد بود. به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات برای جستجوی محلی، موتورهای جستجو به سیگنال‌هایی مثل محتوای محلی، صفحات پروفایل اجتماعی، و سایتیشن متکی هستند تا مرتبط‌ترین نتایج محلی را برای کاربران فراهم کنند.

به عنوان مثال، وقتی یک نفر در گوگل تایپ می‌کند «بهترین رستوران غذاهای دریایی»، نتایج با توجه به مکانی که کاربر در آن قرار دارد نمایش داده می‌شود. ابزارهایی مثل Google My Business و Moz Local به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا لیست دایرکتوری و سایتیشن خود را مدیریت کنند، به‌طوری که جستجوهای محلی را نمایش دهد.

برای اینکه در جستجوی محلی رتبه بالایی داشته باشید:

  • اطمینان یابید که که نام، آدرس و شماره تلفن (NAP) شما در صفحه‌های « Google My Business» و رسانه‌های اجتماعی‌تان یکسان است.
  • از ابزار مدیریت دایرکتوری برای نظارت بر دایرکتوری‌هایی مانند Yelp، Foursquare، Best of the Web و غیره استفاده کنید.

۱۶- کد QR

اگر یک چیز وجود داشته باشد که تکنولوژی و دنیای واقعی را بهتر از هر ابزار دیگری به‌هم پیوند دهد، شرط می‌بندم که کد QR است. این ترکیب جالب از پیکسل‌ها می‌تواند ترافیک را از هر نقطه‌ای به وب‌سایت شما هدایت کند. کاربرد آنها فقط برای رستوران‌هایی نیستند که سعی می‌کنند در طول همه‌گیری کووید ۱۹ ایمن‌تر کار کنند؛ بازاریابان‌ها هم آنها را دوست دارند، چون ترافیک را به وب‌سایت‌شان هدایت می‌کنند؛ یک ترافیک قابل ردیابی.

نکته اصلی در مورد کدهای QR این است که باید دلیل خوبی برای اسکن آن به کاربر ارائه دهید، بنابراین نمی‌توانید آنها را به طور تصادفی چاپ کنید. کار خیلی سختی نیست. آن را به عنوان یک دکمه Call to Action واقعی در نظر بگیرید. اگر به اندازه کافی جذاب و در دسترس قرارش دهید، مردم آن را اسکن می‌کنند و آن‌وقت می‌توانید موفقیت قرار دادن آن کد را در زمان واقعی ارزیابی کنید. وقتی از یک تولیدکننده کد QR پویا استفاده می‌کنید، کد QR شما ثابت می‌ماند و حتی اگر آدرس وب شما بعداً تغییر کند، همچنان قابل دسترس است. این چیزی است که شما در یک کمپین ترافیک دیجیتال هفته‌ها را صرف کشف‌کردن آن می‌کنید.

نکته اصلی در مورد کدهای QR این است که باید دلیل خوبی برای اسکن آن به کاربر ارائه دهید

۱۷- تست A/B

علاوه‌بر تلاش برای به کار بردن راه های افزایش بازدید سایت خود، زمانی مطمئنید یک بازاریاب هستید که شعارتان این باشد: «آزمایش کن، آزمایش کن، و دوباره آزمایش کن.»

تست A/B یک تست تقسیم است که به شما کمک می‌کند تعیین کنید کدام نسخه از یک کمپین بهترین عملکرد را دارد. این تست‌ها می‌توانند اطلاعات کلیدی در مورد مخاطبانتان به شما بدهند تا بتوانید محتوای مناسب و پیشنهادهایی ایجاد کنید که بازدید سایت شما را افزایش دهد. ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای شروع استفاده کنید.

۱۸- لینک داخلی

هنگامی که یک کاربر از بلاگ شما بازدید می‌کند، هدفتان این است که او را ترغیب کنید تا دیگر صفحات را نیز ببیند. به همین دلیل است که لینک‌های داخلی (لینک به دیگر صفحات وب‌سایت) اهمیت خیلی زیادی دارند. هنگامی که کاربران به بازدید از دیگر صفحات وب‌سایت شما ادامه می‌دهند، احتمالش زیاد است که تبدیل به مشتری یا یکی از طرفداران برندتان شوند.

به‌عنوان مثال، می‌توانید با استفاده از مدل ستون/خوشه‌ موضوعی که پیش‌تر توضیح داده شد، یک ساختار لینک داخلی ایجاد کنید. صفحات ستونی و خوشه‌ای به همه‌جا لینک می‌دهند. با این کار اعتبار سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش پیدا می‌کند و در عین حال نرخ تبدیل نیز بالا می‌رود.

۱۹- سئو تکنیکال

سئو تکنیکال روی بک‌اند وب‌سایت شما متمرکز است تا ببیند که صفحات چگونه از نظر فنی تنظیم و سازماندهی می‌شوند. فاکتورهای مهم در سئو تکنیکال عبارتند از سرعت صفحه، خزیدن، نمایه‌سازی و غیره. متیو هاولز باربی (Matthew Howells-Barby)، یکی از مدیران HubSpot، مطالبی را در مورد سئو تکنیکال در همین وب‌سایت نوشته است. او در مقاله‌اش می‌نویسد:

«قدرت تغییرات سئو تکنیکال را دست‌کم نگیرید. سئو تکنیکال می‌تواند ترافیک ارگانیک شما را در یک ماه تا ۵۰% انجام دهد.»

برای شروع یادگیری سئو تکنیکال، می‌توانید از برخی نکات مقاله هاولز باربی استفاده کنید، از جمله اینکه:
• لینک‌های خراب را درست کنید.
• یک نقشه سایت XML برای ساب‌دامین‌های خود داشته باشید.
• متاتگ‌های زبان را تنظیم کنید.
• به صفحات خود تیتر ۱ سفارشی و مقدمه اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: سئو تکنیکال چیست؟ ۸ نکته درباره سئو تکنیکال که همه باید بدانند

سئو تکنیکال روی بک‌اند وب‌سایت شما متمرکز است تا ببیند که صفحات چگونه از نظر فنی تنظیم و سازماندهی می‌شوند

۲۱- ساختن اجتماع

ایجاد اجتماعی از طرفداران برند شما یکی از بهترین راه های افزایش بازدید سایت است. شما می‌توانید یک گروه فیسبوک، چت توییتر، گروه لینکدین یا یک صفحه پرسش و پاسخ را به‌طور ویژه برای دنبال‌کنندگان و سایر افراد مشغول در صنعت خود ایجاد کنید و در آن به مطالب وب‌سایت خود لینک دهید.

یکی از نمونه‌های عالی این حیطه، CultiVitae است که در زمینه مربی‌گری کسب‌وکار فعالیت دارد. آنها یک گروه فیسبوکی دارند که امیلی، بنیان‌گذار مجموعه، در آن به سوالات مردم پاسخ می‌دهد و فرصت‌هایی را برای شبکه‌سازی فراهم می‌کند.

با بیش از ۱۰/۳ هزار عضو در این گروه، CultiVitae برای دنبال‌کنندگان خود ارزش‌آفرینی می‌کند و در عین حال به تبلیغ محصولات خود نیز می‌پردازد.

تشکیل چنین گروه‌هایی باعث می‌شود که همیشه اولویت مشتری‌های خود باشید. علاوه‌بر این، یک راه عالی برای تعامل با دنبال‌کنندگان و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها است.

۲۱- پیشنهادات محتوایی

پیشنهادات محتوایی، که گاهی اوقات به عنوان آهنربای سرنخ از آن یاد می‌شود، روشی است که از طریق آن می‌توان از محتوا برای هدایت ترافیک به سایت و ایجاد لید استفاده کرد. با توجه به اینکه مشتری شما در چه مرحله‌ای از سفر خریدار قرار دارد، پیشنهادات محتوایی می‌تواند متفاوت باشد و اغلب شامل وبینارها، راهنماها، گزارش‌ها، آزمایش‌ها، دموها، چک‌لیست‌ها و موارد دیگر است.

۲۲- پوشش رسانه‌ای و روابط عمومی

پوشش رسانه‌ای راهی عالی برای افزایش آگاهی از برند است و یکی از راه های افزایش ترافیک سایت محسوب می‌شود. اگر تیم‌های مارکتینگ و روابط عمومی با یکدیگر همکاری کنند، می‌توانید بازدید سایت را افزایش دهید و تبلیغات خوبی انجام دهید.

الی فلاناگان (Ellie Flanagan)، مدیر ارشد ارتباطات شرکتی در HubSpot، می‌گوید:

گرچه این روزها اکثر رسانه‌ها سعی می‌کنند از درج بک‌لینک در پست‌های خود دوری کنند (چون معمولاً برخلاف دستورالعمل‌های نگارشی آنهاست)، این بدان معنا نیست که یک مطلب خوب نمی‌تواند مردم را دوباره و دوباره به بازدید از سایت شما دعوت کند.

پوشش رسانه‌ای اعتبار خیلی خوبی را برای مجموعه شما فراهم می‌کند. مطالب مربوط به محصولات یا خدمات جدید، فرهنگ شرکت شما، یا حتی رهبری فکری صنعت، همگی می‌توانند برای خواننده‌ای که شاید قبلاً نام شرکت شما را نشنیده و می‌‌خواهد چیزهای بیشتری در مورد آن بداند، محرک‌های خوبی باشند.

۲۳- دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی

دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی لینک‌هایی هستند که به خوانندگان شما امکان می‌دهند محتوای شما را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. وقتی خوانندگان به‌طور خودجوش محتوای شما را بازنشر کنند، ترافیک‌تان افزایش پیدا می‌کند.

هنگامی که دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی خود را ایجاد کردید، چگونه می‌توانید افراد را ترغیب کنید که محتوای شما را به اشتراک‌ بگذارند؟ در اینجا چند نکته برای شروع وجود دارد:

  • از مردم بخواهید که آنها را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
  • محتوای باکیفیت ایجاد کنید.
  • محتوای قابل نقل‌قول داشته باشید.
  • محتوای چندرسانه‌ای مانند تصویر، فیلم، اینفوگرافیک و غیره را اضافه کنید.

دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی لینک‌هایی هستند که به خوانندگان شما امکان می‌دهند محتوای شما را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند

۲۴- بهینه‌سازی نرخ کلیک (CTR)

هنگامی که محتوای شما پست شد و شروع به رتبه‌بندی آن در موتورهای جستجو کردید، باید مطمئن شوید که افراد برای خواندن پست‌ شما روی آن کلیک می‌کنند.

شاخص نرخ کلیک تعداد افرادی را اندازه می‌گیرد که روی پست شما کلیک کرده‌اند و آن را با تعداد افرادی که لینک پست شما را مشاهده کرده‌اند (به عنوان مثال در صفحه لندینگ، ایمیل یا تبلیغات) مقایسه می‌کند.

یک ابزار عالی برای اندازه‌گیری نرخ کلیک ارگانیک، Google Search Console است. برای اینکه افراد بیشتری روی سایت شما کلیک کنند و ترافیک را به سمت سایت شما هدایت کنند، نوشتن توضیحات و عناوین جذاب و مناسب برای متا بسیار مهم است.

برای نوشتن متاتگ‌های باکیفیت، به این نکته توجه کنید که عناوین‌تان کوتاه باشند و توضیحات‌تان خواننده را به خواندن کل مطلب ترغیب کند. سئو داخلی که در بالا توضیح دادیم ارتباط تنگاتنگی با این بخش دارد.

۲۵- پست‌های آموزشی

یکی از راه های افزایش ترافیک سایت، تولید محتوای آموزشی است. اگر دوره‌ها، گواهینامه‌ها یا پست‌های آموزشی ایجاد کنید که برای مخاطبانتان مفید باشد، شاهد افزایش ترافیک خواهید بود.

۲۶- پایگاه‌های خبری اجتماعی

آیا در مورد Reddit و Quora چیزی شنیده‌اید؟ این دو سایت‌های خبری اجتماعی‌اند و برای افزایش ترافیک و بازدید مقالات سایت عالی هستند. این پلتفرم‌ها شبیه به رسانه‌های اجتماعی عمل می‌کنند چون می‌توانند ارتباطات را بین کاربران برقرار سازند. تنها تفاوت‌شان این است که این نوع سایت‌ها یک سوال یا موضوع را برای کاربران‌شان مطرح می‌کنند و می‌توان محتوای خارجی را نیز برای توضیح دیدگاه کاربران به اشتراک گذاشت.

یکی دیگر از راه‌های افزایش بازدید از طریق سایت‌های خبری اجتماعی، اشتراک‌گذاری محتوای شما در کانال‌های محبوب و پرطرفدار است. اگر فعالیت‌تان را تازه شروع کرده‌اید می‌توانید محتوای وب‌سایت خود را در این سایت‌ها به اشتراک بگذارید، اما این کار را با دقت انجام دهید.

درست مثل سایت‌های اجتماعی سنتی، تبلیغات بیش‌‌از‌حد در این رسانه‌ها هم بازخورد منفی دارد. زمانی که محتوای خود را در رابطه با یک موضوع به اشتراک می‌گذارید و زمانی که اطلاعات خوبی را برای پاسخ به سوال کاربر فراهم می‌کنید، بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

۲۷- تبلیغات پولی

با تبلیغات پولی می‌توانید ترافیک را با سرعت زیادی به وب‌سایت خود هدایت کنید. همچنین تبلیغات پرداخت به ازای کلیک نیز در موتورهای جستجو قابل اجراست. می‌توانید تبلیغات خود را در رسانه‌های اجتماعی نیز منتشر کنید. استراتژی شما می‌تواند شامل ترکیبی از انواع مختلف تبلیغات مانند تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات نمایشی و تبلیغات موتورهای جستجو باشد. در واقع، طبق نظرسنجی CMO 2020، انتظار می‌رود که هزینه تبلیغات در طی پنج سال ۶۲ درصد افزایش یابد.

با تبلیغات پولی می‌توانید ترافیک را با سرعت زیادی به وب‌سایت خود هدایت کنید

۲۸- برگزاری مسابقه و قرعه‌کشی

یک راه ساده برای افزایش بازدید سایت شما از طریق برگزاری مسابقات و ارسال هدایاست. این کار بازدید شما را خیلی سریع افزایش می‌دهد و در عین حال برای دنبال‌کنندگان‌تان نیز جذاب است. می‌توانید این قرعه‌کشی را در رسانه‌های اجتماعی یا لیست ایمیلی یا در هر دو انجام دهید.

اجرای این استراتژی ساده است و کافیست که این شش مرحله را دنبال کنید:

  • تصمیم بگیرید که می‌خواهید مسابقه خود را در کدام پلتفرم میزبانی کنید. (می‌توانید از چند پلتفرم استفاده کنید.)
  • یک جایزه انتخاب کنید. (بلیت رایگان، تخفیف و…)
  • معیاری را برای اهدای جوایز انتخاب کنید. (نظرات وب‌سایت، ثبت‌نام ایمیل و غیره…)
  • متن مسابقه را بنویسید.
  • تصویری برای آن در نظر بگیرید.
  • مسابقه یا قرعه‌کشی را پست و تبلیغ کنید.

۲۹- نگارش پست مهمان

نوشتن پست‌های مهمان می‌تواند بازدید سایت شما را افزایش دهد. پست مهمان نشان می‌دهد که شما در حیطه خود فعال هستید و در عین حال می‌توانید به وب‌سایت خودتان هم لینک بدهید.

برای اجرای استراتژی پست مهمان، باید سایتی را پیدا کنید که برای شرکت شما مناسب است. سپس یک پست را پیش‌نویس کنید و بعد یک پیشنهاد بنویسید. کارولین فورسی (Caroline Forsey)، استراتژیست ارشد محتوا در تیم بلاگ HubSpot، می‌گوید:

اگر بدانم که نویسنده مطالبش را با تحقیقات و اطلاعات کامل نوشته است، همیشه از پست‌های مهمان استقبال می‌کنم.به عنوان مثال، اگر متوجه شوم که یک مطلب توجه خوانندگان‌مان را جلب کرده است، قطعاً بیشتر به آن توجه خواهم کرد. همچنین، وقتی که یک نویسنده به جای رقابت با محتوای ما، جای خالی یک مطلب را در سایت‌مان پر می‌کند خوشحال می‌شوم.

۳۰- رهبری فکری

بر اساس تحقیقات ادلمن و لینکدین در سال ۲۰۲۰، بیش از نیمی از مدیران تصمیم‌گیرنده هر هفته یک ساعت یا بیشتر را صرف خواندن محتوای رهبری فکری می‌کنند. پس حالا که می‌دانید مردم به این موضوع علاقه دارند، چرا بیشتر تقویم محتوایی خودتان را به آن اختصاص نمی‌دهید؟

معمولآً در هر حوزه‌ای چندین فرد معتبر فعالیت می‌کنند که حرف‌های خردمندانه‌ای برای به‌اشتراک‌گذاشتن دارند. حتی اگر این رهبران فکری در حوزه‌ای کاملاً متفاوت با آنچه شرکت شما در آن تخصص دارد فعالیت داشته باشند، باز هم دانش بالایی دارند که می‌تواند برای خوانندگان شما مفید باشد.

هنگام انتخاب یک رهبر فکری، گزینه شما نباید لزوماً شناخته‌شده‌ترین فرد باشد. در عوض، به دنبال داستان‌سرایان بزرگ باشید. تیم بلاگ HubSpot توصیه می کند که به دنبال متخصصان جدید باشید، و همچنین افرادی که در صنایعی سنتی‌تر مانند کشاورزی، غذا و نوشیدنی، و کارهای بشردوستانه فعالیت دارند، درست مثل کاری که Sippie Siphiwe Mungaraza در Mealtime Limited انجام می‌دهد.

افزایش بازدید وبسایت در انتظار شماست

راه های افزایش بازدید سایت لیستی از فعالیت‌های پایان‌ناپذیر است و در عین حال کاری است که به‌ نتیجه ‌رسیدنش کمی طول می‌کشد. مسیرهای زیادی وجود دارد که مشتریان آینده شما می‌توانند برای رسیدن به وب‌سایت شما طی کنند؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که بهترین مسیر را برای کسب‌وکارتان پیدا کنید. در سه ماه آینده، یکی از این روش‌ها را در استراتژی تولید محتوای خود امتحان کنید تا شاهد افزایش قابل توجه ترافیک وب‌سایت‌تان باشید.

 

منبع: Blog.hubspot.com