گوگل راهنمای بصری عناصر جستجو را راه‌اندازی می‌کند

گوگل راهنمای بصری عناصر جستجو را راه‌اندازی می‌کند

گوگل یک راهنمای بصری عناصر جستجو را با تصاویر و تعاریف رایج‌ترین ویژگی‌های صفحه SERP راه‌اندازی می‌کند. این راهنما، عناصر مختلف را در صفحه نتایج جستجو تجسم و تعریف می‌کند. هنگامی که شما در رابطه با سئو به کمک نیاز دارید، اگر سوال‌تان حاوی اصطلاحات صحیح نباشد، در دریافت پاسخ صحیح با چالش روبرو خواهید بود. به عنوان مثال، این سوال را بپرسید:
«چگونه می‌توانم تصویری را که در قسمت‌های جستجو ظاهر می‌شود، شخصی‌سازی کنم؟»

این سوال می‌تواند همزمان به سه چیز مختلف اشاره کند: «یک نتیجه متن و تصویر (text result image)»، «یک تصویر کوچک (thumbnail)» یا «یک فاویکون (favicon)». شما به عنوان شخصی که این سؤال را می‌پرسد، ممکن است هنگام روبه‌رو شدن با چنین اصطلاحات مبهمی، کمکی را که می‌خواهید، پیدا نکنید.

اینجاست که گوگل کمک بیشتری می‌کند. راهنمای جدید گوگل، شناسایی عنصر جستجوی دقیق مورد نیاز برای کمک را آسان می‌کند تا بتوانید پاسخ‌های مرتبط‌تری بگیرید.
اجازه دهید نگاهی داشته باشیم به آنچه که در این راهنما وجود دارد؛

آناتومی یک Google SERP

راهنمای بصری عناصر جستجو رایج‌ترین ویژگی‌های صفحه نتایج گوگل را برجسته می‌کند:

آناتومی صفحه نتایج جستجوی گوگل

قسمت SERP گوگل، از بخش‌های اصلی زیر تشکیل می‌شود:

  • Attribution (ارجاع): شامل شناسه‌هایی مثل نام وب‌سایت، URL و فاویکون است.
  • Text Results (نتایج متنی): این بخش معمولاً با عنوان «۱۰ لینک آبی» نامیده می‌شود.
  • Rich Results (نتایج غنی): این موارد، نتایج متنی با اطلاعات اضافی هستند؛ مثل، امتیازات (ستاره‌های) بررسی و مرور مراحل دستورالعمل‌ها.
  • Video & Image Results (نتایج ویدیو و تصویر): شامل تصاویر و ویدیوهای استخراج‌شده از صفحات وب که در نتایج جستجو فهرست شده‌اند.
  • Exploration features (ویژگی‌های کاوش): معمولاً با عنوان «افراد این‌ها را هم جستجو می‌کنند (People Also Ask)»، نمایش داده می‌شود.

در راهنمای عناصر بصری جستجو هر یک از عناصری که در بالا ذکر شد، تصویر خاص خود را دارند که نشان می‌دهند ممکن است در نتایج جستجو، چگونه به نظر برسند. به علاوه، این راهنما ویژگی‌های مختلف موجود در هر یک از عناصر جستجوی اصلی را نشان می‌دهد.
در تصویر زیر، ویژگی‌های جستجوی دقیقی را می‌بینید که در آن گوگل هر زمان که از کلمه «Atribution» استفاده می‌کند، به آن‌ها اشاره دارد:

راهنمای بصری عناصر جستجو

در حال حاضر گالری عناصر بصری گوگل، در مجموع اطلاعاتی درباره ۲۲ ویژگی جستجو را ارائه می‌دهد که ممکن است در آینده موارد بیشتری را هم شامل شود. در یک پست وبلاگ، گوگل اعلام کرد که به راحتی می‌تواند عناصر بیشتری را به این راهنما اضافه کند و ممکن است این کار را زمانی انجام دهد که سایر ویژگی‌های جستجو محبوب شوند؛ در پایان این بخش از بلاگ‌پست را می‌بینید؛

تنظیمات جدید ما، اضافه کردن عناصر بصری جدید به گالری را بدون اینکه تلاش زیادی برای آن بکنیم، آسان‌تر می‌کند. در واقع برنامه ما این است: همانطور که یک عنصر بصری در صفحات نتایج جستجو محبوب می‌شود، این امکان را می‌دهد که آن را به گالری اضافه کنیم. با این حال، هدف ما فقط اضافه کردن آن دسته از عناصری است که برای صاحبان وب‌سایت‌ها و متخصصان سئو اهمیت دارند.

 

منبع: Searchenginejournal.com